Skocz do zawartości

XJ 900 Divvy problem z wolnymi obrotami


zx600c
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem z moją xj - tą, mianowicie ma bardzo nierówne wolne obroty, ale nie tak jak z reguły jest, że obroty falują, tylko np przez minutę ma 1000, potem nagle rosną, przez powiedzmy minutę trzyma 1200 - 1300, potem znowu spadają na 1000. To wszystko się dzieje jak jest już dobrze rozgrzana, na zamkniętym ssaniu. Również na zamkniętym, ale tuż po zamknięciu - teoretycznie jak nie jest jeszcze bardzo rozgrzana - potrafi zgasnąć gdy silnik nie jest obciążony, np jak stoję na światłach i nie pilnuję manetki.

Ostatnio przeszła gruntowny serwis (była wymiana silnika bo poprzedni miał uszkodzone kartery i przy tej okazji zrobiłem wszystko co tylko się dało) tzn wymiana uszczelki pod głowicą, regulacja zaworów, nowe filtry i olej, nowe świece, gaźniki rozebrane w drobny mak, dokładnie umyte i zsynchronizowane (przedtem były totalnie rozjechane, śruby składu mieszanki wykręcone na każdym gaźniku o inną ilość obrotów, podciśnienia skrajnie różne - doprowadziłem to wszystko do wartości zgodnych z serwisówką). Dodatkowo wymieniłem czujnik położenia przepustnicy który był uszkodzony i ustawiłem jego kąt tak jak trzeba - tzn obrotomierz w trybie diagnostycznym pokazuje 5000 obrotów. Czy ktoś może miał podobny problem, albo ktoś mądrzejszy może mi coś podpowiedzieć? Zanim zacznę znów rozbierać moto chciałbym zasięgnąć jakichś informacji.

Moje podejrzenia:

1. filtr paliwa się przytyka - w sumie nie sądzę bo widzę że benzyna przez niego płynie bez przerwy....

2. moduł?

3. AIS - Air Induction System - tzn całe dziwne ustrojstwo siedzące pod owiewką, kilka węży, 2 zawory podciśnieniowe - jeszcze tego nie regulowałem, ale wg serwisówki Haynesa nie powinno to mieć wpływu na mój problem, tylko ma to znaczenie chyba jedynie przy gwałtownym otwarciu lub zamknięciu gazu...

4. luz na linkach gazu na manecie? luz jest, rozumiałbym gdyby obroty tylko rosły, to wtedy mogłoby nie być odpowiedniego luzu, ale one na zmianę rosną i spadają....

5. jak robiłem synchro, to - ktos kiedys gdzies o tym wspomniał - w żaden sposób nie blokowałem tego AIS -u, może to miało jakiś wpływ? poza tym prymitywne wakuometry jakie mam przyszły z króćcami 5 mm, a otwory podciśnienia w xj mają 6 mm - wiem że to debilne podejscie, ale postanowiłem spróbować - w końcu na króćcach są o - ringi, które teoretycznie wystarczająco uszczelniły wejscie, ale.....????

6. cewki????

 

Poza tym problem jest obecny tylko na zamkniętym gazie, w momencie gdy silnik powinien trzymac 950 -1050 obr/min

 

Dawno nie odwiedzałem tego forum, był tu kiedyś dość kompetentny gość który sporo się udzielał - zdaje się że Piotr Dudek? przepraszam jeśli przekręcam imię albo nazwisko.

 

Pozdro wszystkim i czekam na pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Filtr to nie jest - na wolnych obrotach paliwo idzie z komór pływakowych

2. Prędzej świece - ale to też raczej nie to...

3. ??? nie miałem do czynienia to się nie wypowiem

4. To na pewno nie to. Jeżeli coś to możesz sprawdzić czy linku luźno chodzą, ale to jednak nie to.

5. To jest sedno sprawy. Tzn. Takie synchro z nieszczelnymi końcówkami..... no to co najmniej do poprawki jest. A poza tym takie zachowanie to bardzo często nieszczelność na króćcach. Wg. mnie to albo synchro, albo czyszczenie gaźników (coś przytyka i odtyka - widziałem kiedys takei coś w samochodzie....), albo fałszywe powietrze.

6. vide 2 - to nie to.

 

 

A Piotrek jest na forum, całkeim aktywny, tylko uważaj, bo w zależności od humoru albo dostaniesz bardzo dobre, fachowe rady, albo bardzo cierpki comment.... :lalag: że masz oddać moto do mechanika.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poradę, tak jak myslałem chyba trzeba bedzie jeszcze raz rozbebeszyc gaźniki.....

 

A co do mechanika... sam sobie mam oddać moto? heehh może nie mam strasznie wielkiego doswiadczenia ale pracuje w serwisie w Lądku i troche złomu się przez moje łapy przewija....oczywiście kumple z pracy są bardziej doświadczeni i zawsze pomagają, ale jednak czasem jest bariera językowa - mimo że mówię dość dobrze i słownictwem technicznym to oni jednak nawijają slangiem (cockney hehe kto był w Lądku ten wie)....

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

 

Jeśli chodzi o skład mieszanki to na wszystkich garach mam wykręcone po równo po 1.5 obrotu - zgodnie z serwisówką, chyba że to jest za ubogo....

 

w którym miejscu mam zaślepić AIS? w czasie synchronizacji ten wąż, który daje powiedzmy sygnał dla AIS jest odłączony, bo normalnie ma wyjście z kanału ssącego czwartego cylindra. Więc czy mam odłączyć te węże, które wchodzą do głowicy i zaślepić króćce?

 

Co do poziomu paliwa to po prostu nie pamiętam, ale wydaje mi się że te gaźniki w xj-cie nie mają możliwość regulacji tego, ale jeszcze sprawdzę.

 

No i oczywiście do synchro załatwię króćce na 6 mm :rolleyes: wiem że to było głupie, ale nie miałem wtedy innych pod ręką a musiałem doprowadzić moto do stanu mniej wiecej jeżdżącego.

 

Dzięki za radę i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wąż z 4 cylindra odpiąć i zaślepić a zamiast końcówek M5 które są za luźne dla gwintu M6 kup sobie 4 samochodowe odpowietrzniki zacisków hamulcowych z gwintem M6.

Jeżeli w gaźnikach nie ma możliwości regulacji poziomu paliwa to trzeba dokładnie go zmierzyć i ewentualnie wymienić zaworki.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...