STIFF Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 Dziś zmieniałem płyn hamulcowy - spuściłem stary, zalałem nowy, przystąpiłem do odpowietrzania i lipa - po miliardzie pompowań i odpuszczań zaworka bez zmian. Brak nacisku tłoczków na klocki, płyn przy odkręcaniu zaworka zamiast siknąć z impetem po prostu wypływa ale bez pęcherzyków powietrza. Nie mam pojęcia co to może być - nigdy przed tym nie miałem czegoś podobnego. Tak jakby się pompa zepsuła -tylko że dzisiaj normalnie jeździłem i hamowałem.Jakies pomysły??? Naprawdę nikt nie wie o co może chodzić? motor stoi i płacze bo chce na trase a ja wyczerpałem zasoby inwencji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 Popełniłeś podstawowy błąd, niepotrzebnie spuściłeś stary płyn. Powinieneś wyssać szczykawką cały płyn ze zbiorniczka, nalać nowego i dopiero wtedy przez odkręcony odpowietrznik spuścić stary płyn z przewodu i zacicku hamulcowego.A teraz masz zapowietrzona pompe hamulcową. Musisz na odpowietrznik założyć wężyk ze strzykawką i zassać pare centymetrów płynu. Potem powinno dać sie normalnie odpowietrzyć układ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STIFF Opublikowano 2 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 Ok dzięki - spróbujemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomektychy Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 spróbuj odpowietrzyć pompę odkręcając śrubę od przewodu przy samej pompie:) powinno Ci zejść powietrze i płynu także uważaj na lakier:)potem powinno być ok. bo tak to zrobisz...ale z 3 h Ci zejdzie:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 Niektóre pompy potrafią sie same odpowietrzyć przez noc jeśli zostawisz uchylony dekielek. ??? Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorz9139 Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 Witam. Mialem to samo. Ale zostawilem moto na noc z kierä tak ustawionä ,aby wyjscie z pompy bylo w najwyzszym punkcie. Rano przepompowalem jaden zbiorniczek (tez troche trwalo), i wszystko wröcilo do normy. Mozesz tez delikatnie popukac w pompe trzonkiem mlotka zeby pechezyki powietrza sie ruszyly. CIERPLIWOSCI. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piekarz Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 możesz też zatkać palcem pompe hamulcową i pompować. Jak zacznie tryskać sam olej to przykręć szybko przewód...ja tak zrobiłem i pomogło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mda Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 U mnie była podobna sytuacja ;) i okazało sie że nie odpowietrzenie układu stanowiło problem. Przy okazji wymiany klocków i płynu, postanowiłem wyczyścić zbiorniczek płynu i..... i zgubiłem śrut zaworka (to ta metalowa kuleczka :buttrock: ) Objawy były identyczne, zero ciśnienia :crossy: A najciekawsze jest to jak problem został rozwiązany, pomysł poddała mi moja dziewczyna :biggrin: w lakierach do paznokci są identyczne kuleczki i zadziałało :biggrin: ;) Sprawdź może to to samoPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STIFF Opublikowano 6 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 ale w którym miejscu jest ta kulka? Ja pompy nie rozbierałem a na wierzchu raczej jej nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mda Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 U mnie (suzuki gsf 400) jest w zbiorniczku płynu, tak jakby zatykała wlot płynu do pompy. Co ciekawe nie ma tej kulki na żadnym wykazie z częściami (chciałem kupić) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Niektóre pompy potrafią sie same odpowietrzyć przez noc jeśli zostawisz uchylony dekielek. ??? Witam nie radze, nie zapominajmy o higroskopijnosci plynu hamulcowego. dodam jeszcze ze plyny o lepszych wlasciwosciach jak DOT4 w stosunku do DOT3 ma wieksza higroskopijnosc a DOT 5.1 jeszcze wyzsza, cos kosztem czegos, wyzsze temperatury wrzania, lecz wieksze sklonnowci do wiazania wody (nie dotyczy DOT 5.0, ale to juz zupelnie inny plyn) pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterro Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Witam nie radze, nie zapominajmy o higroskopijnosci plynu hamulcowego. dodam jeszcze ze plyny o lepszych wlasciwosciach jak DOT4 w stosunku do DOT3 ma wieksza higroskopijnosc a DOT 5.1 jeszcze wyzsza, cos kosztem czegos, wyzsze temperatury wrzania, lecz wieksze sklonnowci do wiazania wody (nie dotyczy DOT 5.0, ale to juz zupelnie inny plyn) pozdrawiamJanusz,czesto cenie twoje rady ale chyba powaznie nie mozna tym razem potraktowac twoich slow ze przez jedna noc plyn wchlonie tyle wilgoci ze moze to zmienic na gorsze jego parametry :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Janusz,czesto cenie twoje rady ale chyba powaznie nie mozna tym razem potraktowac twoich slow ze przez jedna noc plyn wchlonie tyle wilgoci ze moze to zmienic na gorsze jego parametry :) nie no... oczywiscie ze nie straci wlasciwosci, nie myslalem o tym ze bedzie do ponownej wymiany :) ale zawsze cos wody pociagnie a po co? pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STIFF Opublikowano 7 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 WItam, odstanie pomogło - wyszło tak że dopiero wczoraj miałem czas zajrzeć do moto i zrobiłem tak że zdjąłem pokrywę i popompowałem a większość powietrza uszła górą - przez pompę, w sumie jakieś 1/4 zbiorniczka zaszła. Resztę odpowietrzyłem dołem przez zaworek i moto śmiga. Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.