Skocz do zawartości

Szpara między pokrywą zaworową a głowicą


thefex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

yo!

 

jak juz ktos napisal - na glowicy nie ma cisnienia oleju - jest on tam jedynie rozbryzgiwany. Zastosuj dobra twardniejaca mase uszczelniajaca i daj sobie spokoj z napawaniem, planowaniem itd. jezli pomimo tej operacji nadal bedzie sie spod dekla saczyc znajdz inny z odpowiednimi wymiarami. pozdrawiam.

 

szynszyll

xtz660

 

I nie masz racji.

Akurat pod pokrywą głowicy jest spore ciśnienie oleju.

Łańcuszek rozrządu rozbryzguje olej po pokrywie głowicy a ciśnienie tego strumienia oleju czasami przekracza to z pompy oleju.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta szpara sama się nie zrobiła i powstała jak mniemam na skutek pokręcenia materiału podczas spawania.

Teraz wypada poszukać innej głowicy.

Napawanie miejsca wystąpienia szpary spowoduje ponowne pokręcenie pokrywy głowicy.

A co masz zamiar zrobić z legalizacją otworów pod wałek rozrządu?

Piter, jak rany, co to jest legalizacja otworów ?

Pozdrawiam

PZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górna część głowicy jest obrabiana wspólnie z głowicą pod wałek rozrządu i podczas spawania występują silne naprężenia powodujące owalizację tej części otworu która powinna idealnie pasować na łożysko wałka.

Podczas skręcania tych elementów łożyska są nadmiernie zaciskane i pracują z dużo większym oporem niż zakładał konstruktor, występuje nadmierne grzanie się tych łożysk, gwałtownie skraca się żywotność łańcuszka rozrządu. Legalizacja polega na lekkim splanowaniu powierzchni przylegania i poprawieniu na koordynatce otworu pod łożyska z zakładanym przez konstruktora luzem. Czasami można w warunkach warsztatowych zrobić legalizację przy pomocy wałka szlifierskiego i bardzo drobnej pasty zaworowej docierając nierówności.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górna część głowicy jest obrabiana wspólnie z głowicą pod wałek rozrządu i podczas spawania występują silne naprężenia powodujące owalizację tej części otworu która powinna idealnie pasować na łożysko wałka.

Podczas skręcania tych elementów łożyska są nadmiernie zaciskane i pracują z dużo większym oporem niż zakładał konstruktor, występuje nadmierne grzanie się tych łożysk, gwałtownie skraca się żywotność łańcuszka rozrządu. Legalizacja polega na lekkim splanowaniu powierzchni przylegania i poprawieniu na koordynatce otworu pod łożyska z zakładanym przez konstruktora luzem. Czasami można w warunkach warsztatowych zrobić legalizację przy pomocy wałka szlifierskiego i bardzo drobnej pasty zaworowej docierając nierówności.

No popatrz, całe życie człowiek się uczy. Nie miałem pojęcia, że zabieg prawidłowego ustawienia osiowości otworów względem powierzchni albo punktu bazowego nazywa się legalizacja.

Początkowo myślałem, że literówka - "legalizacja-owalizacja".

Dzięki za wyjaśnienie.

Pozdrawiam

PZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yo!

 

w takim razie inaczej rozumiemy znaczenie slowa cisnienie. ja uzywam tej definicji:

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ci%C5%9Bnienie

 

jezeli jak twierdzisz ponad glowica wystepuje spore cisnienie oleju to jaka ma wartosc? gdzie mozna ja zmierzyc? dlaczego olej nie wydostaje sie przez odme? to ze olej jest rozbryzgiwany i jest go sporo nie oznacza ze w przestrzeni zamknietej wytwarza on cisnienie. pozdrawiam.

 

szynszyll

xtz660

 

p.s. cisnienie oleju w silniku jako takie wystepuje jedynie w magistralach wychodzacych z pompy. przed pompa wystepuje natomiast - co logiczne - podcisnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yo!

 

w takim razie inaczej rozumiemy znaczenie slowa cisnienie. ja uzywam tej definicji:

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ci%C5%9Bnienie

 

jezeli jak twierdzisz ponad glowica wystepuje spore cisnienie oleju to jaka ma wartosc? gdzie mozna ja zmierzyc? dlaczego olej nie wydostaje sie przez odme? to ze olej jest rozbryzgiwany i jest go sporo nie oznacza ze w przestrzeni zamknietej wytwarza on cisnienie. pozdrawiam.

 

szynszyll

xtz660

 

p.s. cisnienie oleju w silniku jako takie wystepuje jedynie w magistralach wychodzacych z pompy. przed pompa wystepuje natomiast - co logiczne - podcisnienie.

 

Czytaj uważniej cytuje"a ciśnienie tego strumienia oleju czasami przekracza" itd.

Zrozumiałeś ?

Możesz sprawdzić ciśnienie strumienia sikawki strażackiej 10 m od wylotu ?

Ale nie jesteś w stanie go fizycznie zmierzyć.

Taka sama sytuacja występuje w głowicy silnika.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam opcje kupienia za 300 zł dekla pokrywy zaworowej.

czy w wypadku, gdybym go zmieniał, muszę go zaadaptowac do starej głowicy? np. omawianą tu legalizację?

 

wlasnie skladam silnik, jak będzie sikać, to kupie to badziewie, tylko nie chce później mieć do remontu wałka rozrządu, dlatego pytam :biggrin:

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokrywa głowicy i głowica to jedna całość tak samo jak dolna i górna część karteru silnika.

Tak samo jak mostki wałka rozrządu które minn. są odpowiednio poznaczone.

Zakładanie innej pokrywy jest sporym ryzykiem.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...