Techniacz Opublikowano 11 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2004 Tak z miesiac temu postanowilem sobie pozbierac przez cala zime 90 zl na tlumik sportowy do simsona. Dzis mam jush 116.24zl i na kemocie zobaczylem zestaw tuningowy do simsona. A wlasciwie 2 zestawy. Jeden za 320 zl a drugi 340zl. http://www.kemot.pl/data/motorowery/P1120022b.html tu za 320, http://www.kemot.pl/data/motorowery/P1410019b.html a tu ten za 340. Powiedzcie mi teraz co sie bardziej oplaca kupic. Tlumik czy ktorys z tych zestawow. Ten drozszy zestaw zwieksza ponoc moc do 9km, ale ma cylinder 60cm. Mam do tego jeszcze pytanie czy mozna jezdzic na karcie motorowerowej na takim cylindrze (hmm chyba to chodzi o cylinder tam co pisze o pojemnosci skokowej nie ?). Tak wogle co okresla jaka motor ma pojemnosc ? Cylinder? czy cos innego ? Ten tlumik tutaj jest http://www.kemot.pl/data/motorowery/P8010004b.html Tak wogle na koniec czy oplaca sie cokolwiek kupic z tych zeczy ? Aha i czy z takimi zeczami bede mogl zarejestrowac motor, a jesli bym to zrobil po zarejestrowaniu to czy policja mogla by sie doczepic ? Cytuj Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wawrzyn15 Opublikowano 11 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2004 Ten drozszy zestaw zwieksza ponoc moc do 9km do 9KM? wedlug mnie to jest malo prawdopodobne...z 3,5 konia do 9...watpliwe jak dla mnie...a co do tego cylindra to gdy zmienisz go po zarejestrowaniu (przed zarejestrowanie i tak chyba bedzie to samo) to bedzie luz...nikt Ci przy kontroli przeciez nie bedzie owiewek sciagal zebys prawdzic jaki masz cylinder...tak mi sie wydaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techniacz Opublikowano 11 Stycznia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2004 Jeszcze zapomnialem dodac pytania jak z odpornoscia silnika po takim zestawie ? Wytrzyma on to ? Nie trzeba wymieniac np walu korbowego albo cos ? Cytuj Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wawrzyn15 Opublikowano 11 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2004 oj tego to juz Ci nie powiem...a sluchaj...nie wartoby na przyklad zrobic cos innego w tym motorku niz "tuningowac"...w ta moc to raczej nie wierz...watpliwa sprawa...ja jesli mialbym cos robic to raczej zainwestowalbym w ten tuning niz wydech...Simsony maja ladny wydech a ten tuningowy tylko wedlug mnie psuje wyglad calego motoru... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Icea_PL Opublikowano 11 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2004 Ten drozszy zestaw zwieksza ponoc moc do 9km tez za bardzo nie chce mi sie w to wierzyc :| oj tego to juz Ci nie powiem...a sluchaj...nie wartoby na przyklad zrobic cos innego w tym motorku niz "tuningowac"...w ta moc to raczej nie wierz...watpliwa sprawa...ja jesli mialbym cos robic to raczej zainwestowalbym w ten tuning niz wydech...Simsony maja ladny wydech a ten tuningowy tylko wedlug mnie psuje wyglad calego motoru... Nic dodac / nic ujac ;) ... lepiej kup rumakowi "zlote" oleje i tankuj drozsza beznzynke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I_Mat Opublikowano 11 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2004 Wg. mnie żywotnosć spadnie - pamietam, jak koledze mówiłem, ze też by założył taki cylinder to z miejsca powiedział, ze nie ma sensu, bo bodajże wał w simkach nie jest hartowany i przy wyższych obrotach (w tym i wyższej temp) niewytrzymuje. Po drugie o ile się zorienotwałem to ten zestaw podnosi oborty czyli łożyska wału też pójdą się j*bać. Po trzecie jeśli osiągał by te 9KM to długo by nie wytrzymał ze wzgledu na chłodzenie powietrzem (a w SR jest ono jeszcze słabsze)Co to tłumika to gadałem z innym kumplem który taki założył (tylko miał simka s51) - znacznie głośniejszy, odgłos jest mniej przyjemny dla ucha (ja przy pustym wydechu w mojej nsr`ce miałem ciekawszy :mrgreen: ) i wzrost mocy jeśli był to nieodczuwalnyTeraz co ja bym zrobił . . . hmm . . .zakupiłbym ten droższy zestaw (wszak przy 60ccm będzie więcej momentu obrotowego niz przy 50ccm) i dozbierał jeszcze na jakieś dobre gumy :mrgreen: (coby można było się dobrze w zakrętach wykłądać i żeby nie znosiło z zamierzonej trasy)Acha i oczywiscie popracowałbym nad chłodzeniem (a jak miałem swojego SR to chciałem nawet zrobić coś ala RamAIR ;) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 12 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2004 Boze kolejny tuningofiec..... jesli masz ok 600 zł na remonty, to czemu nie "tuninguj"... człowieku te chu*owe polskie bublowate zestawy pseudotuningowe to jedna wielka sciema. Nowe motorowery maja po odblokowaniu koło 10 KM a ty wierzysz ze konstrukcja z lat 70' tyle wytrzyma :!: :?: Rozpierdoli ci sie ten biedny simson....... wał łożyska skrzynia... wszystko ci siądzie. Zreszta te niby 9 KM to dzieki podsprężeniu uzyskali, wiec nie wierz nigdy w takie głupoty chyba ze srasz kasą i nie masz co z nią zrobic, jak wydać na naprawy. To w ŻADNYM razie nie moze miec 9 KM, 5 moze tak... Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 12 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2004 Boze kolejny tuningofiec..... jesli masz ok 600 zł na remonty' date=' to czemu nie "tuninguj"... człowieku te chu*owe polskie bublowate zestawy pseudotuningowe to jedna wielka sciema. Nowe motorowery maja po odblokowaniu koło 10 KM a ty wierzysz ze konstrukcja z lat 70' tyle wytrzyma :!: :?: Rozpierdoli ci sie ten biedny simson....... wał łożyska skrzynia... wszystko ci siądzie. Zreszta te niby 9 KM to dzieki podsprężeniu uzyskali, wiec nie wierz nigdy w takie głupoty chyba ze srasz kasą i nie masz co z nią zrobic, jak wydać na naprawy. To w ŻADNYM razie nie moze miec 9 KM, 5 moze tak...[/quote'] Podpisuje sie pod tym obiema ręcami i nogami. Tłumik jest tak gówniany, że po pierwszej jeździe lakier go opuszcza. Okna w tym cylinderku trzeba ręcznie korygować. Co do wału natomiast to ze wzglegu na duży stopień sprężania bardzo szybko pierdyknie. Części uzyte w simakach były obliczne na moc ok. 5 KM z niewielkim zapasem na plus. Jeśli mi nie wierzysz to poczytaj opracowania T. Sałka a sam się przekonasz, że mówie prawde. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 12 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2004 to z miejsca powiedział, ze nie ma sensu, bo bodajże wał w simkach nie jest hartowany :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Powiedz koledze, że wały SĄ hartowane :) ;) :) zęści uzyte w simakach były obliczne na moc ok. 5 KM z niewielkim zapasem na plus.To prawda. Takie części jak np. wał pracuje w 5-konnym silniku 70ccm fabrycznie.Jeśli mi nie wierzysz to poczytaj opracowania T. Sałka a sam się przekonasz, że mówie prawde.Odeślij dokładniej. Też chętnie przeczytam. Co do wzrostu z 3 do 9 KM - jest to możliwe, ale ja nie widzę w tym sensu. Silnik jest o wiele bardziej obciążony, a chłodzenie i smarowanie pozostaje to samo.Moim zdaniem lepiej (najlepiej?) było by założyć niemiecki cylinder 70ccm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wawrzyn15 Opublikowano 12 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2004 ech..po tych komentarzach Techniacz chyba na dlugo zapomni u tuningu...;> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Icea_PL Opublikowano 12 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2004 ech..po tych komentarzach Techniacz chyba na dlugo zapomni u tuningu...;> przynajmniej jego simkowi wyjdzie na dobre ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wawrzyn15 Opublikowano 12 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2004 ech..po tych komentarzach Techniacz chyba na dlugo zapomni u tuningu...;> przynajmniej jego simkowi wyjdzie na dobre :) w sumie i tak:) P.S. Icea...widzac e-maila w skrzynce odnosnie odpowiedzi do tego tematu pomyslalem sobie..."pewnie Icea cos dodal":> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Icea_PL Opublikowano 12 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2004 przynajmniej jego simkowi wyjdzie na dobre A nie mam racji ? Tuning na ogol skraca zywotnosc... P.S. Icea...widzac e-maila w skrzynce odnosnie odpowiedzi do tego tematu pomyslalem sobie..."pewnie Icea cos dodal":> Mam nadzieje ze nie byly to negatywne emocje badz sarkazm :) ;) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techniacz Opublikowano 12 Stycznia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2004 Hmm no wlasnie dzis sobie o tym w szkole myslalem i tak sie zastanawialem ze za bardzo chyba skrzynia by nie wyrabiala (cos jakby nitro wlozyc w sportowe auto, ale oczywiscie w mniejszym stopniu) i mogla by sie rozpasc. W sumie narazie jeszcze nie bardzo sie znam na mechanice, a pomysl z tym zestawem byl spontaniczny, to mnie groobo od niego odwlekliscie. (a jak miałem swojego SR to chciałem nawet zrobić coś ala RamAIR )A co to jest RamaAIR ze tak spytam ? Jakas bardziej oplywowa ? Wiecej wlotow powietrza? Czy co ? ...chyba ze srasz kasą i nie masz co z nią zrobic' date=' jak wydać na naprawy.[/quote']Nie s*am kasa choc bym kcial' date=' jak pewnie wiekszosc i mam co z nia zrobic, ale to sa takie pieniadze ktore sobie zbieram na motor (czyli jakies czesci itp.) i tak sobie pomyslalem o tym i sie was spytalem co o tym sadzicie, nie tak ostro :flesje: Tłumik jest tak gówniany' date=' że po pierwszej jeździe lakier go opuszcza. Okna w tym cylinderku trzeba ręcznie korygować.[/quote']Co ten tlumik taki szajs na serio ? Kurde pff. Skad wiesz ze odchodzi ? Miales takowy ? Czy moze znajomy? Aha i czy byl on caly czarny z koncowka chromowana, czy na odwrot ? I czy odchodzilo jedno i drugie? Czy moze to inny byl jakis ?Cilinder trza korygowac? Tzn ze klamia mowiac, ze natychamiast nadaje sie do montazu ? Aha i o co dokladnie z ta korygacja i co to sa okna ? ;)(mam nadzieje ze tu cie nie urazilem tymi pytaniami, nie byl przynajmniej taki cel moich pytan, byl on czysto ze tak powiem informacyjny, a nie "napasciowy" :)) Moim zdaniem lepiej (najlepiej?) było by założyć niemiecki cylinder 70ccm.A ile takowy kosztuje ? I jaki jest sens kupowania go (po prostu jest wiekszy' date=' jaki lpeszy dzwiek czy co, czy cos na mocy (minimalnie, nie odczuwalnie ale przynajmniej w statystykach:D), predkosci?) i czy mozna na nim legalnie jezdzic (jush zadalem podobne pytanie w sumie prwie identyczne, ale tylko mialem odpowiedz ze policja nie powinna sprawdzac jego wielkosci przy zatrzymaniu) na karcie motorowerowej ? ech..po tych komentarzach Techniacz chyba na dlugo zapomni u tuningu...;>A kto by nie zapomnial ? :) Pzdr :flesje: :flesje: Cytuj Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techniacz Opublikowano 12 Stycznia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2004 Aaa jeszcze do cylindra, gdzie taki dostane ? Na wilmacie sa 70 ale polskiej produkcji, a na kemocie hmm chyba nie bardzo. Aaa i jeszcze czy prucz samego cylindra cos jeszcze trzeba dokupic ? I czy bedzie to mocno wplywac na trwalosc ? Cytuj Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.