jarekgrajewo Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 Witam wszystkich. Nie zabierałem jeszcze głosu ale jak trwoga... - to wiadomo. Mam VTX-a 1300 z 2006 roku i problem z którym nie wiem co zrobić. Otóż mam z przodu ściętą lewą stronę opony bardziej niż prawą-ale to jeszcze nic. Najgorsze jest to, że jak puszczam z gazu i kierownicę, to kierownica zaczyna mi tak latać na boki od malutkich ruchów aż po takie, że łapię ją za chwilę żeby nie zaliczyć gleby. Jak jadę i trzymam manetkę gazu to nic się nie dzieje. Rzucą ją dopiero jak puszczę gaz. Kumpel ma również takiego VTX-a, jeszcze bardziej ściętą lewą stronę opony i u niego nie rzuca kierownicą. Byłem u mechanika, sprawdził czy nie ma luzu na łożysku w głowie ramy i stwierdził, że wszystko jest OK. Nie wiem co zrobić. Jeśli ktoś ma pomysł-bardzo proszę o pomoc. Jarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikolajmick Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 Po pierwsze sprawdz czy pojazd nie jest dwusladowy ,tzn czy tylne kolo idzie tym samym sladem co przednie i czy nie jest pod katem w stosunku do osi i linii pojazdu.Po drugie sprawdz luzy na tylnym wachaczu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekgrajewo Opublikowano 24 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Po pierwsze sprawdz czy pojazd nie jest dwusladowy ,tzn czy tylne kolo idzie tym samym sladem co przednie i czy nie jest pod katem w stosunku do osi i linii pojazdu.Po drugie sprawdz luzy na tylnym wachaczu . Mam nadzieję, że dwóch śladów nie robi, choć przyznam że nie mam pojęcia jak to sprawdzić. A czy może być taka możliwość, że to wina przedniej opony (może jakiś guz?). Jak nie puści się gazu to nie trzęsie, rzuca kierownicą dopiero wtedy jak przy prędkości conajmmniej 50 km/h puści się gaz. Jak się odwinie gaz to znó jest dobrze. nie mam pomysłu... :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikolajmick Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Dwu sladowosc latwo sprawdzic , ustaw moto na centralu ,kierownica prosto . Z pewnej odleglosci jak sie pochylisz to bedziesz widzial od przodu czy przednie kolo zgrywa sie w lini z tylnym.Natomias bicie kola sprawdzisz krecac nim jak jest uniesione w gore tez na centralnym podnozku. W tym samym czasie przy pomocy kolegi ,ktory bedzie dociazal tyl motocykla mozesz sprawdzic luzy lozysk w glowce ramy , szarpiac lekko za doly goleni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Ja jeszcze nie widziałem centrala w VTX-ie,a pozatym co ma trzepanie kierownicy do tylnego wachacza to też nie wiem.Podnieść moto mozna na podnośniku i wtedy sprawdzic koła i opony.Opona nie powinna być bardziej zużyta z jednej strony.Ja stawiam na złą oponę z przodu. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TATAKIS Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Nie bardzo rozumiem jak można mieć bardziej ściętą oponę z jednej strony w cruiserze. Może masz krzywe lagi (np. moto po wypadku) i koło nie trzyma osi ?Najlepiej nie kombinuj sam tylko sprawdź to w solidnym warsztacie. Życie ma się tylko jedno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nomad-zielony Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 miałem identyczny objaw w nomadzie -powód jedna laga wyzej w stosunku do drugiej jakies 2-3 minimetry. sprawc czy na półce górnej ile wystają obie lagi. Jesli jest różnica masz odpowiedz i tez jest to przyczyną scierania nierówno opony dokłdnie te same miałem objawy, sprawc i daj znac bo sam jestem ciekawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lefthandy Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Albo zrób po prostu ślady na asfalcie mokrymi oponami i zobaczysz czy są idealnie w osi. Podnieś przednie koło i po prostu zakręć nim i zobacz czy obraca się w osi i czy nie chwieje się na boki. To możesz zrobić sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Stawiam na przekoszoną felgę.... Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawn311 Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 No ja miałem identyczną sytuację.Lewa strona opony zjechana, a prawa całkiem rześka.Wymieniłem na nówkę i będę obserwował.Ale jak mi robili przekładkę to opona nie bardzo chciała wskoczyć na felę.Więc rzeczywiście może felga jest pokrzywiona.Będę bacznie obserwował stan bieżnika. Jak coś to jade na serwis. Pzdr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekgrajewo Opublikowano 26 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Dzięki serdeczne za zainteresowanie tematem. Już mówię co wiem na dziś. Byłem w jakimś serwisie motocyklowym, zdjęli przednie koło, położyli na ułożyskowanym stojaku i kręcili sporo kołem - diagnoza felga zupełnie równiutka( nie mieli niestety wyważarki). Motorek stał na podnośniku więc sprawdzili również łożysko w główce ramy i stwierdzili że jest OK. Usłyszałem więc, że to napewno przez oponę. No i teraz najciekawsze. Mam drugi identyczny motorek-kierownica trzęsie się identycznie i identycznie ścięta opona. Jakiś czas temu kupiłem na Allegro używkę na przód - no i oczywiśćie identycznie scięta. Chyba najbardziej do mnie przemawia to, że mogą bytć nieróno ustawione lagi w półkach. A co byście powiedzieli na to, że np. brakuje oleju w którymś amorku z przodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nomad-zielony Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 też moze byc jak jedna laga jest wyżej to druga bedzie wybijac olej bo ma wieksze ciśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawn311 Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Dzięki serdeczne za zainteresowanie tematem. Już mówię co wiem na dziś. Byłem w jakimś serwisie motocyklowym, zdjęli przednie koło, położyli na ułożyskowanym stojaku i kręcili sporo kołem - diagnoza felga zupełnie równiutka( nie mieli niestety wyważarki). Motorek stał na podnośniku więc sprawdzili również łożysko w główce ramy i stwierdzili że jest OK. Usłyszałem więc, że to napewno przez oponę. No i teraz najciekawsze. Mam drugi identyczny motorek-kierownica trzęsie się identycznie i identycznie ścięta opona. Jakiś czas temu kupiłem na Allegro używkę na przód - no i oczywiśćie identycznie scięta. Chyba najbardziej do mnie przemawia to, że mogą bytć nieróno ustawione lagi w półkach. A co byście powiedzieli na to, że np. brakuje oleju w którymś amorku z przodu? Jak znajdziesz rozwiązanie problemu to koniecznie o tym napisz.Jestem bardzo ciekawy co jest przyczyną... szczególnie, że też mam VTXa 1300. PS Ja obserwuje opone i póki co widze, że ją równo bieże ale.... pożyjemy - zobaczymy. Czekam na Twoje rozwiązanie. Pzdr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarek-fighter Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 powód jedna laga wyzej w stosunku do drugiej jakies 2-3 minimetryTaki myk miał pewien pan w shadow'ce z tym, że to było zrobione ''celowo'', bo sprzęt miał krzywą rame :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekgrajewo Opublikowano 27 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 No zmieniłem dziś oponę na nówkę ale wróciłem do chałupy wieczorem i jeszcze nie założyłem kółka. Zrobię to jutro i zobaczę czy nadal będzie rzucać kierownicą. Gość który zmieniał oponę sprawdzał koło ze starą oponą i stwierdził że nie chyba miała jakiegoś guza-może odkształciłą się gdy motor stał bez ruchu całą zimę-jutro zobaczymy. Tak poza tym to obejrzałem lagi w obu moich motorkach i stwierdzam, że w obu jedna laga jest w górnej półce bardzioej wysunięta o conajmniej 1mm. Nie wiem czy przy takiej różnicy będzie to aż tak znacząca różnica. Ale dla potomności, nawet jak wymiana oponki z przodu pomoże, to spróbuję opuścić o ten milimetr jedną lagę i będę patrzył (i oczywiśćie pisał) co się dzieje. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.