ewelina vtx1300 Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 :D Witam mam taki problem kupilismy z mezem suzuki 1800 ma przejechane 3500tyś km. , i przy wciśnientym sprzęgle i wbiciu 1 zaczyna sie ze sprzegła wydobywac dziwny syuk .Czy one tak chodza czy coś sie rozsypuje .Stuk pojawia sie wtedy gdy motor zaczyna ruszać .Może ktos miał podobne objawy.Prosze o pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 To znaczy jest jeden stuk przy wbiciu jedynki czy po wbiciu jedynki i trzymania go na sprzegle ze sprzegla wydobywa sie ciagle stukotanie ? Adam M. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 Moze wybierane sa luzy na napędzie. Jeździłem takim motocyklem i zwróciłem na to uwagę. Każde mocniejsze dodanie gazu, czyy jego puszczenie powoduje nieprzyjemne dźwięki. Nie wiem czy mówisz o tym samym, cieżko jedt analizować wrażenia dźwiękowe przez forum. Pawel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktmmaster Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 witam , przejechałem nim już prawie 8000tyś w tym sezonie, silnik jest głośny w swojej pracy , a kosz sprzęgłowy dość mocno słychać , podpinając się pod temat , czy są jakieś głośniejsze wydechy do tego modelu i czym trzeba się jeszcze zająć zakładając tuningowe wydechy , Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MotoTroll Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 Zależy kto jakie ma szczęście, VZR-y mają czasem kłopoty ze sprzęgłem. Potrafi sie rozkręcić już przy przebiegu 6000km! Warto to sprawdzić! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonzo1800 Posted February 7, 2023 Share Posted February 7, 2023 (edited) Po włożeniu pierwszego biegu ani żadnego innego nie powinno być słychać stuków ani przy wciśniętym sprzęgle ani po ruszeniu. Samo włożenie pierwszego biegu jest mocno zaznaczane przez skrzynię, ale jednorazowo, jest po prostu jeden głośniejszy stuk. Potem jest cicho i słychać tylko silnik. Każdy VZR delikatnie cyka podczas pracy silnika. Takie lekkie stukanie słychać u dołu pierwszego cylindra po prawej stronie. Jest jednostajne cyk, cyk cyk i wynika z pracy łańcuszków rozrządu oraz koszyka sprzęgłowego. Jest to całkowicie poprawna praca silnika. Jeżeli z tej okolicy wydobywa się stuk jakby ktoś walim młotkiem o kowadło to znaczy, że rozpada się łożysko na wale korbowym, stuki z tej okolicy to też często zużyte sprężyny koszyka sprzęgłowego. Więc zanim dacie komuś wyjąć silnik warto wymienić najpierw same sprężyny. Trzeba zdemontować układ wydechowy i zdjąć pokrywę sprzęgła. Sprężyny są 4 i łatwo je wymienić, jak i całe sprzęgło. Na You Tube jest masa filmów jak to zrobić. Nawet pijana wąsata małpa da sobie z tym radę. Panowie pamiętajcie olej do tego sprzętu to 10w40 ewentualnie 10w50. Wymiana co 6000 tys kilometrów albo raz w roku. Nie co 8 tys czy 10 tys tylko co 6 tys lub raz w roku, nawet jak zrobiłeś tylko 1 tys kilometrów, to wymień olej i filtr. Co druga wymianę oleju wymieniam też olej w wale kardana. To mega proste i bardzo potrzebne. Edited February 7, 2023 by Bonzo1800 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr84 Posted February 7, 2024 Share Posted February 7, 2024 W dniu 7.02.2023 o 13:07, Bonzo1800 napisał: Po włożeniu pierwszego biegu ani żadnego innego nie powinno być słychać stuków ani przy wciśniętym sprzęgle ani po ruszeniu. Samo włożenie pierwszego biegu jest mocno zaznaczane przez skrzynię, ale jednorazowo, jest po prostu jeden głośniejszy stuk. Potem jest cicho i słychać tylko silnik. Każdy VZR delikatnie cyka podczas pracy silnika. Takie lekkie stukanie słychać u dołu pierwszego cylindra po prawej stronie. Jest jednostajne cyk, cyk cyk i wynika z pracy łańcuszków rozrządu oraz koszyka sprzęgłowego. Jest to całkowicie poprawna praca silnika. Jeżeli z tej okolicy wydobywa się stuk jakby ktoś walim młotkiem o kowadło to znaczy, że rozpada się łożysko na wale korbowym, stuki z tej okolicy to też często zużyte sprężyny koszyka sprzęgłowego. Więc zanim dacie komuś wyjąć silnik warto wymienić najpierw same sprężyny. Trzeba zdemontować układ wydechowy i zdjąć pokrywę sprzęgła. Sprężyny są 4 i łatwo je wymienić, jak i całe sprzęgło. Na You Tube jest masa filmów jak to zrobić. Nawet pijana wąsata małpa da sobie z tym radę. Panowie pamiętajcie olej do tego sprzętu to 10w40 ewentualnie 10w50. Wymiana co 6000 tys kilometrów albo raz w roku. Nie co 8 tys czy 10 tys tylko co 6 tys lub raz w roku, nawet jak zrobiłeś tylko 1 tys kilometrów, to wymień olej i filtr. Co druga wymianę oleju wymieniam też olej w wale kardana. To mega proste i bardzo potrzebne. W dniu 7.02.2023 o 13:07, Bonzo1800 napisał: Po włożeniu pierwszego biegu ani żadnego innego nie powinno być słychać stuków ani przy wciśniętym sprzęgle ani po ruszeniu. Samo włożenie pierwszego biegu jest mocno zaznaczane przez skrzynię, ale jednorazowo, jest po prostu jeden głośniejszy stuk. Potem jest cicho i słychać tylko silnik. Każdy VZR delikatnie cyka podczas pracy silnika. Takie lekkie stukanie słychać u dołu pierwszego cylindra po prawej stronie. Jest jednostajne cyk, cyk cyk i wynika z pracy łańcuszków rozrządu oraz koszyka sprzęgłowego. Jest to całkowicie poprawna praca silnika. Jeżeli z tej okolicy wydobywa się stuk jakby ktoś walim młotkiem o kowadło to znaczy, że rozpada się łożysko na wale korbowym, stuki z tej okolicy to też często zużyte sprężyny koszyka sprzęgłowego. Więc zanim dacie komuś wyjąć silnik warto wymienić najpierw same sprężyny. Trzeba zdemontować układ wydechowy i zdjąć pokrywę sprzęgła. Sprężyny są 4 i łatwo je wymienić, jak i całe sprzęgło. Na You Tube jest masa filmów jak to zrobić. Nawet pijana wąsata małpa da sobie z tym radę. Panowie pamiętajcie olej do tego sprzętu to 10w40 ewentualnie 10w50. Wymiana co 6000 tys kilometrów albo raz w roku. Nie co 8 tys czy 10 tys tylko co 6 tys lub raz w roku, nawet jak zrobiłeś tylko 1 tys kilometrów, to wymień olej i filtr. Co druga wymianę oleju wymieniam też olej w wale kardana. To mega proste i bardzo potrzebne. Witam Przy zimnym silniku motor cichutko chodzi , jeżeli przejadę pare kilometrów około 70 km/h to stuki jak by zawory ale najbardziej słychać drugi kociołek tylny. Jeżeli przejadę bardziej agresywnie to ustają stuki zauważyłem przy rozgrzanym olejem Suzuki intruder 1800 2009rok przebieg około 30tys Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.