ewelina vtx1300 Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 :D Witam mam taki problem kupilismy z mezem suzuki 1800 ma przejechane 3500tyś km. , i przy wciśnientym sprzęgle i wbiciu 1 zaczyna sie ze sprzegła wydobywac dziwny syuk .Czy one tak chodza czy coś sie rozsypuje .Stuk pojawia sie wtedy gdy motor zaczyna ruszać .Może ktos miał podobne objawy.Prosze o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 To znaczy jest jeden stuk przy wbiciu jedynki czy po wbiciu jedynki i trzymania go na sprzegle ze sprzegla wydobywa sie ciagle stukotanie ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Moze wybierane sa luzy na napędzie. Jeździłem takim motocyklem i zwróciłem na to uwagę. Każde mocniejsze dodanie gazu, czyy jego puszczenie powoduje nieprzyjemne dźwięki. Nie wiem czy mówisz o tym samym, cieżko jedt analizować wrażenia dźwiękowe przez forum. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ktmmaster Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 witam , przejechałem nim już prawie 8000tyś w tym sezonie, silnik jest głośny w swojej pracy , a kosz sprzęgłowy dość mocno słychać , podpinając się pod temat , czy są jakieś głośniejsze wydechy do tego modelu i czym trzeba się jeszcze zająć zakładając tuningowe wydechy , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MotoTroll Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Zależy kto jakie ma szczęście, VZR-y mają czasem kłopoty ze sprzęgłem. Potrafi sie rozkręcić już przy przebiegu 6000km! Warto to sprawdzić! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonzo1800 Opublikowano 7 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2023 (edytowane) Po włożeniu pierwszego biegu ani żadnego innego nie powinno być słychać stuków ani przy wciśniętym sprzęgle ani po ruszeniu. Samo włożenie pierwszego biegu jest mocno zaznaczane przez skrzynię, ale jednorazowo, jest po prostu jeden głośniejszy stuk. Potem jest cicho i słychać tylko silnik. Każdy VZR delikatnie cyka podczas pracy silnika. Takie lekkie stukanie słychać u dołu pierwszego cylindra po prawej stronie. Jest jednostajne cyk, cyk cyk i wynika z pracy łańcuszków rozrządu oraz koszyka sprzęgłowego. Jest to całkowicie poprawna praca silnika. Jeżeli z tej okolicy wydobywa się stuk jakby ktoś walim młotkiem o kowadło to znaczy, że rozpada się łożysko na wale korbowym, stuki z tej okolicy to też często zużyte sprężyny koszyka sprzęgłowego. Więc zanim dacie komuś wyjąć silnik warto wymienić najpierw same sprężyny. Trzeba zdemontować układ wydechowy i zdjąć pokrywę sprzęgła. Sprężyny są 4 i łatwo je wymienić, jak i całe sprzęgło. Na You Tube jest masa filmów jak to zrobić. Nawet pijana wąsata małpa da sobie z tym radę. Panowie pamiętajcie olej do tego sprzętu to 10w40 ewentualnie 10w50. Wymiana co 6000 tys kilometrów albo raz w roku. Nie co 8 tys czy 10 tys tylko co 6 tys lub raz w roku, nawet jak zrobiłeś tylko 1 tys kilometrów, to wymień olej i filtr. Co druga wymianę oleju wymieniam też olej w wale kardana. To mega proste i bardzo potrzebne. Edytowane 7 Lutego 2023 przez Bonzo1800 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr84 Opublikowano 7 Lutego Udostępnij Opublikowano 7 Lutego W dniu 7.02.2023 o 13:07, Bonzo1800 napisał: Po włożeniu pierwszego biegu ani żadnego innego nie powinno być słychać stuków ani przy wciśniętym sprzęgle ani po ruszeniu. Samo włożenie pierwszego biegu jest mocno zaznaczane przez skrzynię, ale jednorazowo, jest po prostu jeden głośniejszy stuk. Potem jest cicho i słychać tylko silnik. Każdy VZR delikatnie cyka podczas pracy silnika. Takie lekkie stukanie słychać u dołu pierwszego cylindra po prawej stronie. Jest jednostajne cyk, cyk cyk i wynika z pracy łańcuszków rozrządu oraz koszyka sprzęgłowego. Jest to całkowicie poprawna praca silnika. Jeżeli z tej okolicy wydobywa się stuk jakby ktoś walim młotkiem o kowadło to znaczy, że rozpada się łożysko na wale korbowym, stuki z tej okolicy to też często zużyte sprężyny koszyka sprzęgłowego. Więc zanim dacie komuś wyjąć silnik warto wymienić najpierw same sprężyny. Trzeba zdemontować układ wydechowy i zdjąć pokrywę sprzęgła. Sprężyny są 4 i łatwo je wymienić, jak i całe sprzęgło. Na You Tube jest masa filmów jak to zrobić. Nawet pijana wąsata małpa da sobie z tym radę. Panowie pamiętajcie olej do tego sprzętu to 10w40 ewentualnie 10w50. Wymiana co 6000 tys kilometrów albo raz w roku. Nie co 8 tys czy 10 tys tylko co 6 tys lub raz w roku, nawet jak zrobiłeś tylko 1 tys kilometrów, to wymień olej i filtr. Co druga wymianę oleju wymieniam też olej w wale kardana. To mega proste i bardzo potrzebne. W dniu 7.02.2023 o 13:07, Bonzo1800 napisał: Po włożeniu pierwszego biegu ani żadnego innego nie powinno być słychać stuków ani przy wciśniętym sprzęgle ani po ruszeniu. Samo włożenie pierwszego biegu jest mocno zaznaczane przez skrzynię, ale jednorazowo, jest po prostu jeden głośniejszy stuk. Potem jest cicho i słychać tylko silnik. Każdy VZR delikatnie cyka podczas pracy silnika. Takie lekkie stukanie słychać u dołu pierwszego cylindra po prawej stronie. Jest jednostajne cyk, cyk cyk i wynika z pracy łańcuszków rozrządu oraz koszyka sprzęgłowego. Jest to całkowicie poprawna praca silnika. Jeżeli z tej okolicy wydobywa się stuk jakby ktoś walim młotkiem o kowadło to znaczy, że rozpada się łożysko na wale korbowym, stuki z tej okolicy to też często zużyte sprężyny koszyka sprzęgłowego. Więc zanim dacie komuś wyjąć silnik warto wymienić najpierw same sprężyny. Trzeba zdemontować układ wydechowy i zdjąć pokrywę sprzęgła. Sprężyny są 4 i łatwo je wymienić, jak i całe sprzęgło. Na You Tube jest masa filmów jak to zrobić. Nawet pijana wąsata małpa da sobie z tym radę. Panowie pamiętajcie olej do tego sprzętu to 10w40 ewentualnie 10w50. Wymiana co 6000 tys kilometrów albo raz w roku. Nie co 8 tys czy 10 tys tylko co 6 tys lub raz w roku, nawet jak zrobiłeś tylko 1 tys kilometrów, to wymień olej i filtr. Co druga wymianę oleju wymieniam też olej w wale kardana. To mega proste i bardzo potrzebne. Witam Przy zimnym silniku motor cichutko chodzi , jeżeli przejadę pare kilometrów około 70 km/h to stuki jak by zawory ale najbardziej słychać drugi kociołek tylny. Jeżeli przejadę bardziej agresywnie to ustają stuki zauważyłem przy rozgrzanym olejem Suzuki intruder 1800 2009rok przebieg około 30tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.