Skocz do zawartości

petek

Forumowicze
  • Postów

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O petek

  • Urodziny 04/03/1978

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa

Osobiste

  • Motocykl
    H-D Electra Glide
  • Płeć
    Mężczyzna

Osiągnięcia petek

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

2

Reputacja

  1. Podpowiedzcie proszę, bo nie mam pomysłu. Po mocnym rozgrzaniu silnika (tak, że na postoju wchodzi w tryb odłączenia tylnego cylindra) przy umiarkowanym przyspieszaniu potrafi zadzwonić spalanie stukowe. Jednak przy gwałtownym dodaniu gazu problem nie występuje i motocykl przyspiesza sprawnie. Podobnie, jednostajna jazda z autostradową prędkością 130 km/h w gorące letnie dni powoduje po jakimś czasie metaliczne dzwonienie, jakby spalanie stukowe. Po odpoczynku przez chwilę jest dobrze, a jak się rozgrzeje zjawisko wraca. Jak zwolnię do 100-110 km/h wszystko wraca do normy i nie stuka. Motocykl nie był raczej modyfikowany. Filtr powietrza, wydechy seryjne na 100%. Myślałem, że trafił się słabszej jakości olej (Amsoil 20W50), ale po wymianie problem nadal występuje - może minimalnie mniej, bo olej świeży i lepiej smaruje. Co mu może być?
  2. Na moje oko, albo masz bałagan z magnesami, albo magneto kręci się swoim życiem.
  3. Jakiego producenta ten 10W60 preferujesz?
  4. Czy zbyt słabo dokręcona świeca zapłonowa i spowodowany tym przedmuch może być przyczyną spalania stukowego i metalicznego pukania jak przy zbyt dużym luzie zaworowym?
  5. Odgrzeję trochę temat. Mam Electrę z 2012 roku. Zaniepokoiło mnie dziwne postukiwanie, coś jakby zaworów, które występuje wyłącznie przy mocno rozgrzanym silniku, np. po dłuższym postoju na czerwonym przy ponad 30 st.C. Byłem z tym w serwisie HD. Mechanik przejechał się i powiedział, że nie widzi nic złego w pracy silnika, a objaw może być spowodowany tym, że przy wysokich temperaturach silnik mocno się grzeje i olej staje się zbyt rzadki. Podobno to przypadłość Twincama 103" chłodzonego powietrzem. Olej zmieniany był przed sezonem i nie zrobiłem na nim więcej niż 6-7 tys. km - Amsoil 20W50. Według serwisówki przy użytkowaniu w temperaturach powyżej 30 st.C można zastosować olej 20W60. Przejrzałem dostępne oferty i znalazłem Eurol 20W60 mineralny do silników HD. Macie jakieś doświadczenia z tym olejem? Warto spróbować oleju o tak dużej lepkości? Jak z jego jakością?
  6. U mnie był podobny problem w HD. Po rozgrzaniu na stojąc na światłach potrafił przygasać, nierówno pracować. Na zimnym było ok. Problem rozwiązała się po wymiana świec.
  7. Jeśli podejrzewasz styki wtyczki to potraktuj ją jakimś Elektrosolem. Działa i może zlikwidować przyczynę.
  8. A próbowałeś jazdy na innym MT-07? Z tego co pamiętam to rzędowy silnik Yamahy tak trochę ma, że na wyższych obrotach zamienia się w wibrator.
  9. Nie jestem przekonany czy to akumulator. Skoro światła nie przygasają to prąd masz. Ja bym sprawdził przekaźnik rozrusznika oraz rozrusznik. W każdym razie napisz jak znajdziesz przyczynę.
  10. Jak masz głowę na karku, to czego byś nie kupił to żyć będziesz. Natomiast, motocykl z dużym silnikiem dla początkującego motocyklisty to silna pokusa, żeby go nie... odkręcać. Dużo młodych i głupich ginie właśnie od tego, że uległo tej pokusie. Uważam, że motocykl sportowy czy naked dla początkującego jest ok. Może mieć duży silnik, ale jest łatwy w prowadzeniu. Mała masa, dobre wyważenie - jedziesz jak na rowerze. Jak się nie będziesz wygłupiał to się jeździć nauczysz. Gorzej jak wymyślisz dużego cruisera z dużym silnikiem. Tu z nauką jazdy będzie raczej ciężko.
  11. Bardzo dziękuję. Tak myślałem, ale wolałem się upewnić, bo instrukcja nic o klasie płynu nie mówi, a dekielek pompy może nie być oryginalny.
  12. Jaki płyn hamulcowy powinien być w Electra Glide FLHTK z 2012 r. - DOT 4 czy DOT 5?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...