żółf
Forumowicze-
Postów
609 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
O żółf
- Urodziny 09/07/1988
Informacje profilowe
-
Płeć
Mężczyzna
-
Skąd
Karpacz
Osobiste
-
Motocykl
LC4 Adv
-
Płeć
Mężczyzna
Ostatnie wizyty
1128 wyświetleń profilu
Osiągnięcia żółf
KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru (20/46)
2
Reputacja
-
Ponad 12 lat, murowany kandydat do nagrody złotego szpadla 🙂
-
Bardzo ciężkie obracanie wałem trupa do remontu (gl500
żółf odpowiedział(a) na Wiesuaf temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Rozumiem i dlatego obstawiam bijący/zatarty wał. Kręcąc bez cylindrów wykluczy stojące dęba tłoki (jak rozbierał to chyba jednak nie, chyba, że źle złożył, ew przytarty sworzeń), albo rozwaloną korbę. Co by nie było, to trzeba rozbierać i sprawdzać. -
Bardzo ciężkie obracanie wałem trupa do remontu (gl500
żółf odpowiedział(a) na Wiesuaf temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Ściągnij jeszcze raz głowicę i cylindry i sprawdź czy sam wał chodzi swobodnie, bo może być po prostu przestawiony i staje dęba. -
Taki zestaw to jest dobry na wyjeździe, jaki mi się linka zerwała to skracałem pancerz z zarabiałem nową końcówkę, równiutko co 2 kkm 🙂 Powodzenia jak Ci znowu trzaśnie na światłach w ruchliwym mieście:)
-
CBR 125
żółf odpowiedział(a) na andrzejtomecki temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Zależy do czego chcesz ten motocykl, ile masz lat, jakie uprawnienia, czy chcesz latać legalnie po ulicy czy na tor. RS czy NSR to bardzo dobre sprzęty, tyle że już leciwe i pożądane. W związku z tym są dwie opcje, albo kupisz doinwestowany egzemplarz za wysoką cenę i będziesz miał jeszcze trochę do włożenia, albo kupisz zajeżdżoną padlinę i włożysz majątek w remont, który i tak nie przywróci 100% możliwości sprzętu. Zastanów się czy potrzebujesz maszyny która może iść pod dwie paki. Z CBR jest tak, że jesteś wstanie w rozsądnych pieniądzach znaleźć w miarę świeży i nie zajeżdżony motocykl, a koszta utrzymania naprawdę nie zabijają. W tym roku kupiłem dziewczynie yamahe wr125 i powiem, że moc 15 KM nawet jak jedziemy we dwoje wystarcza do podjechania pod stromą górkę. Na początek w sam raz;) -
CBR 125
żółf odpowiedział(a) na andrzejtomecki temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Przy zakupie nie ma jakiś szczególnych elementów na które zwracać uwagę, standardowa procedura przy zakupie motocykla. O ile wymiana napędu czy regulacja zaworów jest przy super tania, to np. opony to już znacząca pozycja w budżecie, bo na jakiś sensowny komplet parę stówek trzeba klęknąć. Jeżeli chodzi o moc to zależy dla kogo, jak ważysz 50kg to na początek wystarczy, jak ponad 100 to szybko okaże się, że mocy brakuje. W transporcie najlepiej złapać za kierownicę albo lagi dwa pasy po jednym na każdą stronę i wahacz jednym pasem. Po zakupie zrobić pełen serwis, wymienić olej, wyregulować zawory, nasmarować łańcuch, wyczyścić gaźnik, o ile to starsza wersja, zadbać o opony i cieszyć się jazdą. -
Spokojnie, zdobędzie dziesiąty tytuł i pewnie przesiądzie się na inną maszynę ;)
- 192 odpowiedzi
-
Problemy z naprawą gwarancyjną - o co mogę walczyć?
żółf odpowiedział(a) na Andrzej57 temat w Przepisy, ubezpieczenia, kredyty
Motocykl kupiłeś na firmę czy jako osoba prywatna? Jeżeli druga opcja to zapoznaj się z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, mała broszurka, a będziesz wiedział wszystko. W skrócie przysługuje Ci uprawnienie do skorzystania z jednej z opcji: -żądania naprawy -żądania obniżenia ceny -zwrotu produktu Na Twoim miejscu jutro wysłałbym krótkie pismo w którym żądasz naprawy w terminie 3 dni w przeciwnym razu zwracasz motocykl jako wadliwy i żądasz zwrotu pieniędzy. Jeżeli dealer ma trochę oleju w głowie zaproponuje jakieś rozsądne rozwiązanie nie chcąc włóczyć się po sądach. -
KTM LC4 640 - brak iskry
żółf odpowiedział(a) na szalek2112 temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Ściągnij sobie oficjalnego manuala i tam masz rozdział problemy elektryczne i ich rozwiązywanie, jest opisane krok po kroku co i jak sprawdzić i pomierzyć. Najczęstsze przyczyny braku iskry to - zła przerwa między magnetem a impulsatorem, ja u siebie rozwiercałem podporę impulsatora, żeby były większe fasolki, bo na oryginalnych otworach nie mieściło się w wymiarze i moto nie paliło - padnięty impulsator (instrukcja podaje jaką ma mieć oporność, jeżeli znacząco odbiega = śmietnik) -padnięte uzwojenie - wszystko przemierzysz miernikiem -
Uważam, że jeżdżąc na moto z autami 4x4 umrzesz z nudów. To co motocyklem się przejeżdża nie zauważając, że trafiło się na przeszkodę dla aut terenowych stanowi nie lada wyzwanie. Z drugiej strony taplanie się w błocie na siłę to nie jest domena motocykla i żaden nie sprawdzi się jako anfibia. Na Twoim miejscu raczej celowałbym w singla i to troszkę lżejszego od tych co napisałeś. Np ktm lc4 640 lub 690 moim zdaniem najlepszy dual na rynku, ale do 13 tys. może być ciężko. Kupując coś cięższego, ponad 200kg przy braku doświadczenia każdy przejazd przez luźną nawierzchnię może być kosztowny i niepotrzebnie generuje ryzyko.
-
Brak palców dłoni a dobór/przystosowanie motocykla.
żółf odpowiedział(a) na Miras86 temat w Custom/Trajki/Wynalazki/Własne wydumki
Sprzęt z hydraulicznym wysprzęglikiem i podłączyć się do pompy tylnego hamulca. Rozwiązanie najprostsze z możliwych. Gdyby moto nie było seryjnie wyposażone w hydrauliczny wysprzęglik to są konwertery linka -hydraulik o takie: https://pl.aliexpress.com/item/Motorcycle-Modified-Hydraulic-Brake-Clutch-Cable-Hydraulic-Clutch-Pump-Cylinder-Pump-M10x1-25mm/32768594885.html?spm=a2g17.search0104.3.39.7e857460XyAATZ&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10152_10151_10065_10344_10068_10342_10343_10340_10341_10696_10084_10083_5011815_10618_10307_10301_10135_10821_10133_5723615_5011715_10059_100031_10103_10624_10623_10622_10621_10620,searchweb201603_13,ppcSwitch_5&algo_expid=b19786b5-3105-485b-97d5-cb9108c9124b-5&algo_pvid=b19786b5-3105-485b-97d5-cb9108c9124b&transAbTest=ae803_1&priceBeautifyAB=0 Wtedy pozostaje problem tylnego hamulca, ale tutaj łatwiej byłoby już wrzucić go choćby na prawą stronę kiery, albo obok dźwigni zmiany biegów. -
Po pierwsze na opakowaniu musi być napisane, że nadaje się do dozowników. Ja od długiego czasu jeżdżę na motorexie i jestem bardzo zadowolony
-
Więcej niż Duciati to mu raczej nie zapłacą :D A pewnie sam lorek mógłby dopłacić, gdyby tylko pana 46 nie było ;)
-
Mi się wydaje, że to Yamaha bardziej potrzebuje 99 niż on ich :D
-
Jak nie ma rudzielca i silnik inny niż 1,4 to ino brać:D A czy kombi czy hatchback to już zależy do czego potrzebujesz, ja brałbym kombi :)