tomekd
Spec-
Postów
695 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
O tomekd
- Urodziny 12/10/1965
Osobiste
-
Motocykl
04 r1,99 cbr1100xx
-
Płeć
Mężczyzna
Informacje profilowe
-
Skąd
chicago
Osiągnięcia tomekd
KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru (20/46)
1
Reputacja
-
CBR F4i zbyt bogata mieszanka.
tomekd odpowiedział(a) na MarcMarc temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Teoretycznie moze tak byc , w praktyce raczej nie ma to znaczenia . Wracajac do problemu , sprawdzi stan wezykow przy przepustnicach ( podcisnienie ) szczegolnie te ktore podlaczone sa do regulatora cisnienia paliwa na koncu listwy . Najlepiej to je wszystkie wymien . Motocykl jest dziesiecioletni , kwestia czesu kiedy one wszystkie popekaja . Nie musza one byc od Hondy , mozesz poprzycinac do konkretnej dlugosci . Tutaj w US to kwestia dwoch $ na odpowiednie wezyk . Regulator cisnienia taki jak w twojej Hondzie ma za zadanie utrzymanie stalego cienienia wzgledem ukladu dolotowego , czyli jezeli wezyk dochodzacy do regulatora jest nieszczelny, pekniety , itd to cisnienie na listwie jest zbyt wysokie co powoduje niepotrzebne wzbogacenie mieszanki w kazdym zakresie obciazen silnika z wyjatkiem gazu otwartego do konca . Jezeli to nie pomoze to nalezaloby sprawdzic cisnienie paliwa na listwie tak jek zaleca serwisowka . Jezeli bedzie zbyt wysokie to znaczy ze regulator jest padniety . -
Zmiana tłumika - duże róznice??
tomekd odpowiedział(a) na MichaelloEs temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
To zalezy . :icon_biggrin: Jakkiekolwiek uogolnianie naprade jest bez sensu ,pytanie powinno byc skierowane do danego motocykla i wydechu . Tyle . -
(Nie)bezpieczna prędkość 200 km/h i więcej
tomekd odpowiedział(a) na bodek_o temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Motocykle staly sie mniej idiotodporne na bledy w urzytkowaniu czy tez obsludze i sa bardziej skomplikowane niz kiedys . Ale to nie znaczy ze sa mniej trwale . Osobiscie bylem swiadkiem kilku awari silnikow podczas pobytu na torze , tak sie zupelnie przypadkowo sklada ze w obydwu przypadkach motocykle pochodzily od producenta ktory czesto maluje je na zielono . :icon_biggrin: -
Wlewanie oleju do czystej lagi
tomekd odpowiedział(a) na WhiteFunk temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Dokrec sruby na gornej polce , oraz ta srube ktora jest bezposrednio na osi ( dol lag ) . Reszte na razie zostaw w spokoju . Nastepnie przepompuj widelec kilka razy , tak serdecznie . Chodzi zeby lagi ustawily sie wzgledem polek oraz zamocowan na osi , jezeli to nie jest zrobione to moga one miec zwiekszony opor w trakcie pracy zawieszania , zbedne tarcie . Taraz mozesz podokrecac reszte srub zwracajac uwage zeby niczego nie naruszyc . Tyle . P.S. Oczywiscie cala ta operacje przeprowadzamy z przednim kolem w lagach . -
hiflo nie jest badziewiem . Firma ta istnieje od ponad piedziesieciu lat i produkuje filtry dla miedzy innymi BMW, Peugeot, Ford, Toyota, Mazda, Suzuki, Nissan and Denso. Definitywnie nie badziewie , uzywam tych filtrow od lat . FRAM natomiast to szmelc .
-
Nowy Regulator napięcia Honda CBR f3
tomekd odpowiedział(a) na Mer1lyn temat w Co, jak i gdzie kupić - dla motocykla
Umerykanskie SOP ( standard operating procedure ) w sytuacji zjarania sie regulatora w Hondzie jest znalezienie uzywki od R1/R6 na ebay . Sa bardzo trwale z duzym uzebrowaniem , itd i tansze niz orginaly Hondy . Oczywiscie trzeba miec minimalne pojecie jak to pozniej podlaczyc. -
Dokręcenie głowicy Kawasaki Zx6r
tomekd odpowiedział(a) na maly127 temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Kolega maly127 ma chyba na mysli pokrywe zaworow ,,,,,,,, -
Inny system oznaczania oktanow . Bez nudzenia , sa dwie metody badania liczby oktanowej, RON and MON , jedna daje nizszy wynik druga wyzszy, o okolo 6-10 punktow . To zalezy . W Europie i wiekszej czesci swiata na pompie jest podawany ten bardziej optymistyczny . W stanch srednia z tych dwoch , (RON+MON)/2. Reasumujac wynik ten jest nizszy o 3-5 punktow . Amerykanskie 93 jest odpowiednikiem europejskiego 98-100.
-
To wszystko jest wzgledne , uogolnianie , nie ma sensu , zalezy to od wielu czynnikow . W wysokoobrotowych silnikach bardzo ponad kwadratowych ( duza srednica , krotki skok ) ksztalt komory spalania jest daleki od optymalnego ( jest plytka i jednoczesnie szeroka )i predkosc rozchodzenia sie plomienia jest w zasadzie wazniejsza . Nie wszyski paliwa maja ja identyczna . Zaplon generalnie dobierany jest tak zeby uzyskac maksymalne cisnienie w komorze spalania przy 10 stopniach po GMP , jezeli paliwo spalana sie szybciej to mozna opoznic zaplon , powoduje to redukcje pracy ujemnej ( kiedy tlok idzie do gory ) i w konsekwencji wzrost mocy . Patent polega na tym zeby wyprodukowac paliwo o duzej licznie oktanowej i szybkim rozchodzeniu sie plomienia . Osobiscie zauwazylem poprawej pracy silnika i drobna redukcji zuzuzycia paliwa na wysokooktanowym V- Power tutaj w U.S.A. Tak na marginesie podnoszac stopien sprezania trzeba duzo czasu nastapnie poswiecic korygujac komore spanania , jest duzo rzeczy jktore mozna poprawic . Jezeli ktos oczekiwal prostej , jednoznacznej odpowiedzi na ten temat - ona nie istnieje .
-
Dekiel alternatora GSXR K2 -spawanie stopu aluminium-magnez
tomekd odpowiedział(a) na michal750 temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
JB Weld . -
Czyzby rozwianie watpliowsci olej Samochodowy w motocyklu
tomekd odpowiedział(a) na Nitomen temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Bez problemowo , na dotyk . -
Gwóźdź w tylnej oponie - łatanie czy wymiana? HONDA CBR 600
tomekd odpowiedział(a) na dager temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
no i? :icon_biggrin: no i nic . Moja podejscie jest takie . Jezeli naprawa za pomaca talkiego robaka czy tez sznurka zalozonego z zewnatrz uszczeli opone do jezdze dalej obsolutnie sie nie przejmujac . Jezeli to nie pomoze ( dziela w okolo 90 -95 % przypadkow ) to wymiana na nowa . -
CBRF4 dławi się w niskich obrotach
tomekd odpowiedział(a) na Dr.Artur temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
To sa zapewne zaslepki , pod nimi znajduja sie wlasciwe sruby , przynajmniej hamerykanskie wersje tak maja . Nalezy ja nawiecic i nastepnie wylupac . Trzeba to zrobic z glowa tak zeby nie uszkodzic srub biegu jalowego . Powiedziawszy przyczyna twoich problemow zapewne lezy gdzie indziej , na dzien dobry nalezy rozebrac i wyczyscic gazniki , dysze , itd sprawdzic i ustawic poziom paliwa . -
Nie ma tragedii, powiedzmy normalnie mam luz ok 2cm, a w najluźniejszym miejscu może maksymalnie 2,9-3,0cm. Teraz na postoju po naciągnięciu to ciężko dywagować. W przyszły weekend uruchomię Hondę i zrobię kilka kilometrów i będę widział jak się ułoży. Mimo wszystko ja wolę jak jest bardziej napięty niż luźny. 2 CM ? Definitywnie za ciasny , nic teraz dziwnego ze sie nierowno wyciagnal . Poza tym wplywa to negatywnie na prace tylnego zawieszenia .
-
Jezeli to nie przeszkadza to czemu nie . Moj byl tak zalatwiny ze symptomy byly podobne to kwadratowej tylkej opony , trzeba bylo niestety wymienic .