Skocz do zawartości

konrad1f

Spec
  • Postów

    6568
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    61

Ostatnia wygrana konrad1f w dniu 4 Lutego

Użytkownicy przyznają konrad1f punkty reputacji!

1 obserwujący

O konrad1f

  • Urodziny 03/09/1983

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kościan/Poznań

Osobiste

  • Motocykl
    SC26,K15,259,FXRS,FXDX,FL
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Telefon
    505570004
  • Strona www
    http://go-fun.pl

Ostatnie wizyty

8905 wyświetleń profilu

Osiągnięcia konrad1f

PROFESJONALISTA - zamykacz opon

PROFESJONALISTA - zamykacz opon (41/46)

156

Reputacja

  1. rozumiem, że oferty (katalogi) producentów typu prox, wossner, vertex, wiseco, athena przejrzałeś? tutaj oryginał ale w zaporowej cenie: https://www.rotax.co.uk/products/294-245-piston-94mm tu trochę taniej: https://www.enduroklassiker.at/en/engine-parts/5464-kolben-rotax-500.html albo może tutaj: https://sportaxracing.co.uk/shop/crankshaft-balancer-piston-cylinder/item-21-24-piston-295-245/ ale w tym ostatnim przypadku coś piszą, że to używki z nowymi pierścieniami 😕
  2. przez dwa sezony można zrobić 100km jak i ze 30kkm. skąd teza, że na szkolenie akurat po dwóch sezonach? sam kąt niewiele mówi. jak duży jest promień zakrętu? czy promień jest stały, czy zakręt się "otwiera", czy może zacieśnia? jakie jest profilowanie? ważne jest również to jak szybko po danym zakręcie masz kolejne zakręty bo w wielu przypadkach to co będzie działo się dalej determinuje zachowanie w najbliższym zakręcie. czynników jest sporo. uniwersalne podstawy to odpowiedni dobór prędkości (na pewno przed zakrętem trzeba zwolnić z pewnym zapasem na "niespodzianki", opóźnione i szerokie wejście (i co się z tym wiąże opóźniony/przesunięty ku końcowi zakrętu szczyt zakrętu), odpowiednio dobrane przełożenie (odpowiednio niski bieg powodujący, że nie będziesz opierał się tylko na hamulcach), przy ciasnych agrafkach "stabilizacja" tylnym hamulcem. oczywiście trzeba wyjść od "podstawowych podstaw" typu odpowiednia pozycja, odpowiednio daleko skierowany wzrok itp./itd. niemniej nie nauczysz się tego czytając porady w internecie, czytając książki czy oglądając filmy traktujące o technice jazdy. oczywiście dowiesz się sporo ale aby to wyćwiczyć są zasadniczo dwa wyjścia. albo dużo jeździć/ćwiczyć samemu jazdę po zakrętach (nawet podczas jazdy manewrowej jak wyżej wspomniana gymkhana), albo wybrać się na szkolenie/enia. druga opcja, choć wydaje się kosztowna, da szybsze rezultaty i paradoksalnie będzie dużo tańsza. no może nie w przypadku gdybyś chciał skorzystać z CSS bo tam za jeden poziom ceny na ten moment to ok. 2,5kzł. ale jeżeli kogoś stać to czemu nie. i wracająć do tezy KS-a. czasem lepiej jest wcześniej skorzystać z usług profesjonalistów niż utrwalać słabe nawyki, które później będzie trudno wyplenić. a w Krakowie na pewno mogę polecić na dzisiaj Mateusza i Tomka działających w motoparku 😉 oraz Łukasza (nie wiem czy na dzisiaj "walczy" w zakresie doskonalenia techniki jazdy)
  3. głównie to czy jest wygodny i czy spełnia moje konkretne wymagania oraz czy jest warty swojej ceny (stosunek cena/jakość). nigdy przy wyborze kasku nie kierowałem się gwiazdkami sharpa ani żadnymi innymi pozycjami w rankingach "bezpieczeństwa". możesz sobie wierzyć lub nie - twoja sprawa. chyba najwięcej kasków kupowałem z grupy nolan (nolan i x-lite, na pewno były 3 szczękowe, chyba dwa otwarte i jeden offroadowy) - trochę "z przyzwyczajenia do marki", z wg mnie dobrym stosunkiem jakość/cena potem chyba ls2 - kilka sztuk - tutaj liczyła się najczęściej potrzeba zakupu kasku "na już" i niski budżet, choć w przypadku modelu arrow były konkretne wymagania, które miał spełniać - przede wszystkim zapięcie DD ze względu na dopuszczenie do zawodów jest też jeden shoei - ale to orzech, głównie chodziło o to, że jest to shoei i jest estetyczny było też kilka innych marek
  4. a skąd Ci przyszło do głowy, że skądś biorę informację dotyczące "bezpieczeństwa" kasków? "gwiazdki" to ostatnia rzecz jaką biorę pod uwagę przy kupnie kasku.
  5. intercomu do 3stów nie polecę. parę lat temu udało mi się w dobrej cenie kupić cardo bold i na razie służy. model już nie jest dostępny a jego aktualne odpowiedniki kosztują sporo więcej niż zakłada Twój budżet. niedawno kupiłem z ciekawości chiński intercom (za niecałe 40zł z przesyłką od majfrenda) tylko do komunikowania się z telefonem (rozmowy telefoniczne i muzyka bez kontaktu z innym motocyklistą) - jeszcze go jednak nie przetestowałem 😉 co do kasków i konieczności "przeróbki", o której pisałem - to nie jest tylko kwestia kasku ale może i głowy użytkownika. może mi uszy wypadają w niestandardowym miejscu 😉
  6. Kocopoły! Gwiazdki sharpa to można sobie w dupę wsadzić. gówno typu MT ma 5 gwiazdek a bywają Shoei'e, któe mają mniej. I na bank wolałbyś jeździć w MT? 😄 Jasne, że interkom można wrzucić do wielu kasków (nie zaryzykowałbym twierdzenia, że do każdego), niemniej sporo kasków wymaga "modyfikacji". Sam nie dalej jak tydzień temu z lutownicą w ręku dopasowywałem zagłębienia pod słuchawki w czapce marki x-lite, który teoretycznie je miał ale słuchawki w nich osadzone nie wypadały we właściwym miejscu względem ucha. Z tą prędkością graniczną 100km/h przy dobrym zestawie też bzdura. Oczywiście są kaski, gdzie tylko przy odrobinkę wyższej prędkośći jest słabo ale przy w miarę dobrej aerodynamice motocykla+cichy kask to spokojnie 130km/h jest realne.
  7. najprawdopodobniej standard - uszczelniacz obudowy sprzęgła lub/i skrzyni przy kole pasowym u mnie w elce też pociekło i niestety czeka mnie z tym zabawa
  8. ale regres jest możliwy tylko w konkretnych przypadkach jasno określonych w ustawie (wspomniany wyżej art. 43.) o ubezpieczeniach obowiązkowych... jednym z tych przypadków jest brak uprawnień - i tylko tyle. tu nie trzeba żadnego byłego milicjanta, detektywa ubezpieczeniowego czy szukania haków. nie wiem o co to bicie piany. dziecko potrafiące czytać powinno to zrozumieć a tu niby adwokaci mają problem 😄
  9. Ale jakie interpretować? Przecież wszystko masz czarno na białym.
  10. o kurua. wchodzę sobie na FM i już drugi post, w którym trzeba Cię prostować. Mam prośbę - jeżeli na czymś się nie znasz to nie klep bez sensu. Nie ma określonej minimalnej grzywny za brak ważnego badania technicznego. Możesz zostać pouczonym a maksymalna kwota mandatu nałożonego przez policjanta za to wykroczenie to 3000zł. Wynika to bezpośrednio z KW a konkretnie art. 97. Wykroczenie polegające na braku posiadania ważnego badania technicznego nie jest określone w taryfikatorze tak więc ... jak wcześniej napisałem. W zeszłym roku pod koniec października otrzymałem 100zł mandatu. edit eeejjj - Ty na prawdę jesteś adwokatem?
  11. nie coś, tylko w konkretnych sytuacjach co określa ustawa z dnia 22 maja 2003 r.o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych dokładnie art. 43 pkt 3) serio pytasz po co? a podstawowe przepisy dotyczące możliwością legalnego poruszania się pojazdami posiadając kat. A2 znasz? zapewne nie skoro zadajesz takie pytanie. polecam ustawę z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami a konkretnie art. 6. pkt 1. ust. 3)
  12. czy ktoś z Was się orientuje, czy majfrendy stworzyli i sprzedają jakieś niedrogie interkomy, które bezproblemowo łączą się z zestawami cardo za pomocą mesh-a? tak aby inne cardo widziały taki chiński intercom jako kolejnego (normalnego) "członka" grupy.
  13. na prawko to bardziej 4, w poznaniu sam kurs ponad 3k, badania, egzamin, dojazdy i robi się praktycznie 4. w małe ktm-y raczej w ogóle bym nie szedł. słabe ramy 😛 myślę, że już wspomniany pcx125 to jest bardzo dobry wybór. kumpel (niemotocyklowy) kupił używkę dwa lata temu właśnie do poruszania się po większym mieście (poznań) i jest zadowolony. cały czas delikatnie myśli o prawku ale w zasadzie ten skuter mu wystarcza i jakoś widzę, że nie ma parcia na zmianę na coś większego.
  14. zazwyczaj również montowałem DIDa i zapewne (jeżeli nie sprzedam do tego czasu motocykla) to na nim się skończy. ale jestem ciekawy opinii użytkowników łańcuchów JT - najlepiej aktualnych bo od dziesięciu lat mogło się coś zmienić 😉 i jedna opinia na podstawie odczuć sprzed kilkunastu lat na dzisiaj może być już nieaktualna.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...