koni669 Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 Witam. Mam problem z iskrą w Aprili Af1 125cc z silnikiem rotax 123 z 1991 roku. Kupiłem motor bez iskry i postanowiłem go naprawić.Wiedziałem ze cewko-moduł padł wiec wymieniłem go.Podłączyłem wszystko tak jak powinno być i dalej nie ma iskry...(jedynie iskra pojawia się jak przełączam przełącznikiem od zapłonu ale tylko 1 iskra i dalej nic nie ma).Prądy do cewko-modułu dochodzą bo sprawdzałem miernikiem i z fajki wychodzi prąd o mocy około 300 VAT a iskry na świecy jak nie było to i nie ma a świeca na 100 % jest dobra bo wykręciłem ją od skutera a on na niej chodzi.Zdjąłem kolo zamachowe i zobaczyłem tylko zalane jakimś dziwnym tworzywem cewki i to nie jest rozbieralne.Nie mam już pojęcia co może być z tą iskrą. Czytałem gdzieś na jakimś forum ze powinna chyba być jakaś specjalna świeca żeby ten motor chodził ale nie wiem czy to prawda i nie wiem jaka to świeca.Więc jak to prawda to podajcie mi nazwę tej świecy. Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pypek9 Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 mogą być zardzewiałe/zaśniedziałe styki w tym przełączniku, stacyjce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koni669 Opublikowano 7 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 to raczej nie to do cewko-modułu dochodzi jeden przewód masowy który jest odpowiedzialny za gaszenie i go odłączam i nie ma iskry a powinna być..... A jak dotykam tym przewodem masowym do głowicy w odległości 1mm to przeskakuje tam iskra i wtedy na świecy jest iskra... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 skąd masz pewność że ten drugi cewkomodół jest dobry?najlepiej i najtaniej wyjdzie ci zastosować patent z modułem od charta i cewką od skutera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koni669 Opublikowano 8 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 skąd masz pewność że ten drugi cewkomodół jest dobry?najlepiej i najtaniej wyjdzie ci zastosować patent z modułem od charta i cewką od skutera A jak można to skonstruować ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 8 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 (edytowane) jak sie użytkownik dibos60 zgodzi to moge zamieścić bo to jego wydumka, ja od siebie powiem że działa Edytowane 8 Września 2009 przez hz10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koni669 Opublikowano 8 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 jak sie użytkownik dibos60 zgodzi to moge zamieścić bo to jego wydumka, ja od siebie powiem że działa a motorek na tym normalnie pracuje i nie traci mocy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 8 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 wszystko działa jak należy tylko musi być mała cewka(chodzi o czas ładowania na wysokich obrotach) np ze skutera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 Zamieszczaj zamieszczaj .co do tematu to jezeli miales wczesniej cewke niebieska a kupiles czarna i na odwrot to moze niedzialac.Ogolnie zastap to moim sposobem ktory ci kolega zamiesci i bedize hulac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 prosze bardzo http://img16.imageshack.us/my.php?image=schematmq4.jpg "jak nie będzie iskry to czerwony z zielonym trzeba zamienić", ja nie pamiętam czy jest dobrze ale wiem że działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 21 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 http://zaplon.pl.tl/schematy-CDI.htm jak bedzi ktos zainteresowany moge temat poszerzyc.... akurat Arilla 125 powinna miec lekki opuzniacz ( o kilka stopni)aby przy wyzszych obrotach uzyskac wiekszą moc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.