Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Chce wymienic moto.Biore pod uwage Honda Daeuville,Yamaha TDM850 oraz BMW R850R.O ile dwa pierwsze moto sa niezle opisane to na temat BMW nie wiem nic i trudno znalezc cos na jego temat.Prosze zatem o Wasze opinie i porady. POZDRO. :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka !

 

Szkoda, ze nie napisales czy nowe czy urzywane, rocznik lub do jakiej kasy, no i co Cie w BMW interesuje.

 

Pozdrawiam

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, ze nie napisales czy nowe czy urzywane, rocznik lub do jakiej kasy, no i co Cie w BMW interesuje.

 

Jeśli wśród ewentualnych opcji występuje TDM 850 - czyli maksymalnie 2001r - to oznacza cenę w porywach do +/- kilkunastu patoli. Dobrze kombinuję? :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wśród ewentualnych opcji występuje TDM 850 - czyli maksymalnie 2001r - to oznacza cenę w porywach do +/- kilkunastu patoli. Dobrze kombinuję? :clap:

Sorry za malo podalem info.Kombinujesz dobrze. Na zakup chcialbym przeznaczyc ok 13tys PLN. O BMW nie wiem zupelnie nic i boje sie serwisu.Szukam wygodnego turystyka o dobrych wlasciwosciach jezdnych.Kilka lat temu mialem operowany kregoslup, stad dbalosc o wygodna pozycje w jezdzie.Dodam ze do najlzejszych nie naleze i bardzo czesto jezdze z 50kg plecaczkiem.Moje dotychczasowe moto to VX800, pozycja na nim super,nie odpowiada mi jednak jego fatalna gemetria(rama to Intruder) i slabe hamulce co moim zdaniem przeszkadza w jezdzie czesto miejskiej. Pozdrawiam i prosze o pomoc. :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każda pliszka...

modele r czyli roadstery są nie bardzo turystyczne. polecałbym rozglądnąć się za starym (92-94) modelem r1100rs - sam takiego mam i wiem, że nie zamienię na nic innego. chyba, że młodsze bmw :>

wygoda w porównaniu ze znakomitą większością japonii perfekcyjna, możliwości regulacji siodła, kierownicy, szyby. do tego genialne przednie zawieszenie, przeważnie również abs, kufry fabryczne 35l mieszczące się w szerokości kierownicy (zobacz sobie, jak podobne wyglądają na stelażu na tdm... koszmar formatu ciężarówki), pędzony kardanem (oj, dopiero po przesiadce kardan-łańcuch-kardan wiem, że nie ma lepszego sposobu przeniesienia napędu; no, może jeszcze pasek jest podobnie przyjemny). siodło wygodne nie tylko dla kierowcy, grube wygodne podnóżki, podgrzewane manetki w standardzie, część ma wyświetlacz np. poziomu paliwa. a przy tym silnik na wtrysku, który ciągnie potężnie od samego dołu, a powyżej 5,5kobr dostaje pięknego kopa. v-max ponad 200 (tylko po co?)

ja polecam, a co zrobisz z tą wiedzą - to już twoja sprawa :icon_mrgreen:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A "R" to nie jest przypadkiem nazwa boxerów/singli? Tak jak "K" dla rzędówek :banghead:?

 

które r? :buttrock:

trzeba było sobie sprawdzić, zanim wyskoczysz jak filip z konopii. jeśli potem piszę o modelu rs, to... widziałeś gdzieś oznaczenie na bmw rs1100r..?

r_r - roadster, czyli naked

r_rs (obecnie r1200st) - sportowo-turystyczny

r_rt - turystyczny

seria k faktycznie oznacza rzędową czwórkę; tyle, że ta literka jest z _przodu_ nazwy. czyli k1200r nadal oznacza roadstera czyli po ichniemu nakeda. paniał..? :)

aha, z oznaczeniem innych silników bywa już nie tak fajnie, bo f jako nazwa serii oznacza zarówno single (f650gs na przykład) jak i najnowszą rzędową dwójkę (f800s/st)

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:icon_rolleyes: niama problema

i jeszcze dodam, że ostatnią nowością jest seria g650, na singlu, w kilku odmianach w tym enduro/supermoto

 

a w temacie: na temat tdm jedyne, co złego mówili jej użytkownicy, to że mimo wszystko nie ma silnika ponad litrowego (ale to po jakimś czasie się takie narzekania zaczynają), i u jednego widziałem i słyszałem właśnie temat szerokości dużych kufrów bagażowych przy wąskiej fabrycznej kierownicy

 

natomiast nt650v... znajmy moturniczy chorował na nią kilka lat, by potem po sezonie stwierdzić, że wprawdzie wystarcza - ale to nie to. jednak silniczek 650ccm dla doświadczonego jeźdźca jest ciutkę niewystarczający. poza tym zdaniem owego znajomego fabryczna szyba to porażka, a duża mra i tak nie daje wystarczającego komfortu powyżej 130kmh

 

żeby nie było, to ja na swoją kanapę też narzekam w zakresie szyby: mam wysoką i szeroką turystyczną mra (z fabryczną nie jechałem, ale na pewno byłaby dla mnie za mała) - niestety pozbawiona jest szczeliny wyrównującej strugę, i nie ma żadnego deflektora na szczycie; efektem jest stały podmuch na kask przy obniżonej lub turbulencje za szybą przy podniesionej. ale to dopiero powyżej prędkości kodeksowych :>

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JESZUA Widze ze duzo wiesz na temat BMW, opisz wady i zalety r-ek,gdzie serwisujesz swoja na co zwrocic uwage przy zakupie? :icon_twisted: Moze ktos jeszcze sie przylaczy i pomoze mi podjac decyzje :icon_idea: Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapraszam na vortal boxer-motor.com :icon_mrgreen:

 

wiem tyle, ile zdążyłem się dowiedzieć przez okres szukania dla siebie motocykla do turystyki (pół roku), potem szukania dobrego egzemplarza (następne pół roku), i wreszcie ostatnie pół roku jazdy na nim ;)

wad póki co specjalnie nie stwierdziłem: może ta pierwsza, że w naszym kraju dzikiego kowalstwa jest cholernie trudno kupić taki motocykl, który będzie w dobrym stanie technicznym. niby jak szukałem kilka było do sprzedania, ale... no właśnie: jak nie pordzewiałe, to na inne sposoby wadliwe. jest o ile pamiętam wątek na forum boxer-motor, w którym kilka osób opisało swoje doświadczenia z szukania rs-a dla siebie. w związku z tym drugim mankamentem jest cena: w polsce niby wystawia się w ogłoszeniach np r1100rs z roczników 93-94 w cenie 12-13kzeta. tyle, że te same roczniki w niemcowie kosztują w przeliczeniu ca 16kzeta - jakim więc cudem są u nas o 1/4 tańsze..? i tak za swój zapłaciłem cenę "niemiecką", ale przynajmniej nie narzekam - nie mam na co

 

więcej uwag o kupowaniu jest w stosownym artykule na bokserowym vortalu, ja tylko powiem tak: albo zlecić sprowadzenie komuś, kto się na tym zna, sprawdzonemu i wiarygodnemu; albo kupować od krajowych beemiarzy, z ich polecenia i z błogosławieństwem. w moim odczuciu grupa trzyma się mocno - szansa, że ktoś wpuści cię na minę i zrobi "dobrze" koledze, który chciał się pozbyć "złoma" jest niewielka. ja kupiłem od człowieka, dla którego było to 3 czy 4 bmw; następne też ma, tylko inny model. w tym układzie potwierdza się stwierdzenie, że bmw jest ostatnim motocyklem dla wielu ludzi. później nie chcą innej marki :>

 

może jeszcze moje kryteria wyboru r1100rs: miał być turystyk z częściową owiewką, bo pełna mi się nie podoba ;) duży bak, umiarkowane zużycie paliwa, wygodny, ale z sylwetką lekko pochyloną dla odciążenia... khem, pośladków. ale nie za bardzo, bo nie lubię wisieć na nadgarstkach i okulary mi wtedy nie wystarczają do patrzenia na drogę :icon_razz: silnik z mocnym dołem, najlepiej v2 (stanęło na bokserze, bo alternatywy nie było), moc maksymalna bez znaczenia, powyżej litra - to już wystarcza do zapewnienia odpowiedniego komfortu podróżowania. najlepiej z fabrycznymi kuframi lub zestawem dedykowanym, żeby objuczony nie przypominał tira. wygodny dla pasażerki. pędzony kardanem. cena około 15kzeta - tyle miałem. aha, odpadały tzw szosowe enduro - źle się czuję na takim wysokim motocyklu (jednak zaczynałem jeździć z siodłem na wysokości ca 80cm...)

 

serwisuję u mechanika, który się bmw nie boi - ale facet wie, co w nim gra. dobry, sprawdzony, warty tego co mu płacę. solidny

 

zalet mnóstwo: jak pisałem wygodny, mocny silnik, ma przeciętny apetyt na paliwo, spory zbiornik, dobre wyposażenie, fabryczne kuferki po zdjęciu nie zostawiają widocznego stelaża. no i dla plecaczka wygodny :cool: wad niewiele: głównie drobiazgi typu plastikowego zbiornika, do którego nie da się przypiąć magnetycznego tankbaga. no i mimo wszystko cena: za te same pieniądze można mieć znacznie młodszą japonię...

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki JESZUA :clap: Mysle ze BMW moze byc tym czego szukam,a najwiekszym problemem bedzie znalezienie moto w dobrym stanie i mechanika do jego serwisowania :bigrazz: Roznica cen EUROPA-POLSKA polega na tym ze tam moto zawiera czesci fabryczne u nas rowniez tylko z kilku roznych bolidow skleconych w komorce w jedna calosc. No i jeszcze te przebiegi,czym starszy tym mniej jezdzony. CZESC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki JESZUA :) Mysle ze BMW moze byc tym czego szukam,a najwiekszym problemem bedzie znalezienie moto w dobrym stanie i mechanika do jego serwisowania :biggrin:

Jest taka firma http://www.motomirek.prv.pl i Właściciel [email protected] Zajmują się sprowadzeniem, sprzedażą i serwisowaniem motocykli BMW. Spróbuj zapytać tam.

Z tego co mi powiedzieli każdy zakupiony u nich motocykl ma gwarancję na 30 000 km.

Rozmawiałem z nimi w sprawie sprowadzenia R1100RS i chyba coś z tego będzie.

Pozdrawiam

Edytowane przez Kaszpir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...