Skocz do zawartości

Yamaha Midnight Star (Roadliner, Stratoliner)


johny
 Udostępnij

Midnight Star  

250 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Oceniam jako:

    • ładna
      201
    • brzydka
      34
    • nie mam zdania
      16


Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze jedna sprawa.....

W Stratolinerze i Roadlinerze lampa żyje własnym życiem, na które tak naprawdę nie masz wpływu.

Motocykl po odpaleniu sam zapala krótkie i nie da się ich wyłączyć. Nigdy nie próbowałem co się stanie jak będą włączone długie ???? Musze to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna sprawa.....

W Stratolinerze i Roadlinerze lampa żyje własnym życiem, na które tak naprawdę nie masz wpływu.

Motocykl po odpaleniu sam zapala krótkie i nie da się ich wyłączyć. Nigdy nie próbowałem co się stanie jak będą włączone długie ???? Musze to sprawdzić.

Wydaje mi się że odpowiedź jest bardzo prosta. Jak będą załączone długie, to po odpaleniu motocykla załączą ci się długie. Bo jak przypuszczam do zmiany świateł służy tak jak w samochodach przełącznik mechaniczny a nie elektroniczny.

Mówiąc prościej, pewnie jest jakiś przełącznik /czujnik elektroniczny który widzi że silnik zaczął pracować więc trzeba zaświecić światła i puszcza prąd na światła. A gdzie ten prąd trafi, to już zależy od przycisku mechanicznego który jest na kierownicy i jak jest ustawiony, tzn. albo pójdzie prąd na żarówkę z długich świateł albo z mijania. To tak jak byś się zastanawiał czy po naciśnieciu pedału hamowania i włączeniu stacyjki świeciło by światło stop czy pozycyjne. Oczywiście świecił by stop. Chyba że jest coś o czym nie wiem :icon_biggrin:. Ale z ciekawości możesz to sprawdzić. A poza tym na światła długie (czyli w tym przypadku z diodą led) zawsze można by sobie przełączyć dopiero po uruchomieniu silnika, lub w trakcie jazdy

Edytowane przez lr1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi modelami to faktycznie Yamaha strasznie miesza szczególnie na rynku amerykańskim.

Zebrałem trochę wiedzy na temat naszych motocykli i tego co można by zamknąć w jednym oznaczeniu kodowym XV1900.

 

Wersje amerykańskie wszystkie 100KM:

 

- XV1900 Roadliner podstawowy model czyli tzw golas

- XV1900 Roadliner S j/w + chromowane lagi, zbiorniczki płynów, risery, banan na tylnym błotniku ...

- XV1900 Roadliner Midnight j/w z czarnymi lagami, czarnym silnikiem, lampą itp

- XV1900 Stratoliner fabrycznie doposażony w szybę, kufry, sissybar - bez gmola

- XV1900 Stratoliner S j/w + chromowane lagi, zbiorniczki płynów, risery, banan na tylnym błotniku...

- XV1900 Stratoliner Delux najnowsza wersja (od 2010r) z zabudowaną osłoną na szybie, manetkach, plastikowymi kuframi, czarne lagi,lampa, banan itp...

 

Dodatkowo wersje na słoneczną "ekologiczną" Kalifornię mają w symbolu CA. Co kosztuje mniejszą moc i jakieś dodatkowe ustrojstwo po lewej stronie silnika przy dźwigni zmiany biegów.

 

 

Wersje europejskie: 90KM (chyba ze względu normy hałasu)

 

- XV1900A Midnight Star golas z częściowo czarnym silnikiem (korpus). Z grubsza odpowiednik amerykańskiego Roadlinera.

- XV1900A Midnight Star Black j/w + czarny silnik, przednia osłona koła pasowego, lagi, lampa itp Z grubsza odpowiednik amerykańskiego Roadlinera Midnight

 

Nie wiem co oznacza litera A w symbolu. Generalnie wersje europejskie (a na pewno Polskie) są uboższe w wyposażeniu od amerykańskich, ale to nie nowość :wacko:

 

 

Ale uwaga bo Ridery też mają oznaczenie XV1900 :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie :) ,

dawno na tym forum się nie udzielałem stąd ogólne DZIEŃ DOBRY :lalag: .

Użytkuję 2 sezony Stratolinera 1.9 i potwierdzam że światło mijania i drogowe nie jest mocną strona tego motonga.

Nie dalej jak wczoraj wracałem o mroku na światłach mijania i 2-3 razy kierowcy puszek sygnalizowali mi błyskami że coś z oświetleniem u mnie jest nie najlepiej. To wina amerykańskiej wersji motocykla a tym samym wkładu lampy nie mającego europejskiej homologacji. Na szczęście jeżdzę sporadycznie wieczorami i nocą ale zawsze... Światła świecą wszędzie, również po czubkach drzew. Rozglądam się za europejskim wkładem lampy, liczę że uzyskam wyrażną linię światło-cień i problem oślepiania się zmniejszy.

 

Pzdr

----

Juzek1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Josh, a może masz zwyczajnie nie wyregulowaną lampę ? Regulacja jest od strony kierownicy. W lampie są dwa otwory (po obu stronach) do włożenia śrubokręta. Nigdy nie miąłem problemu z oślepianiem kierowców. Owszem zdarzało się ale jak miałem lightbary ustawione za wysoko. Z lampą główną jest Ok. Światło jak na motocykl tez daje ekstra i wyraźną linie. Tym bardziej dziwi mnie to co piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo źle lampa ustawiona albo źle żarówka włożona.Sam jeżdżę z amerykańskimi lampami w kolejnym moto i nigdy nie miałem problemu z oświetleniem drogi.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ziółek, Piter 1600 :smile:

Dzięki za podpowiedzi, zacznę od sprawdzenia ustawienia świateł głównej lampy. Gdzieś kiedyś wyczytałem (jak dobrze pamiętam), że ustawić moto 5 m od ściany, zachować poziom, obiązyć sobą motonga o linia światła mijania ma się załamać z 10 cm ponizej wysokości środka lampy. Czy dobrze pamiętam?

Jeżdzę praktycznie zawsze z plecaczkiem, moto często dociążane tylnim kufrem - dodatkowy czynnik do uwzględnienia przy ocenie ustawienia.

Dla bezpieczeństwa i lepszej widoczności poruszam się zawsze z włączonymi lightbarami - jak sprawdzić poprawność ustawienia tych świateł? Macie Koledzy jakieś pomysły? Jak się je reguluję (są to typowe lighybary yamahowskie spotykane w tych modelach).

 

Pzdr

----

Juzek1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewien koleś mówił mi że motorek w momencie gdy zaświeci mu się kontrolka rezerwy, resetuje się jeden z liczników odmierzających przejechany dystans i zaczyna liczyć od zera. Jeśli faktycznie tak to działa i dobrze go zrozumiałem, to mam pytanie. Ile na tej rezerwie można zrobić kilometrów? Kto da więcej?:icon_razz: Może zacznę od stawki minimalnej. Czy można na rezerwie zrobić 50 km? Czy to jest bezpieczna wartość zanim w baku zrobi się całkiem sucho?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie resetuje tylko włącza się dodatkowy i mierzy przejechane km na rezerwie. A co do tego na ile Ci starczy ? hm...

 

Kiedyś po 50 km musiałem lecieć na stację po wachę, ale zazwyczaj staram się nie przekraczać tej liczby. Rezerwa ma tylko 3L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie resetuje tylko włącza się dodatkowy i mierzy przejechane km na rezerwie. A co do tego na ile Ci starczy ? hm...

 

Kiedyś po 50 km musiałem lecieć na stację po wachę, ale zazwyczaj staram się nie przekraczać tej liczby. Rezerwa ma tylko 3L.

 

Aha, czyli te 50km to jest takie... może wystarczy paliwa, ale niekoniecznie. No w sumie to łatwo policzyć. Jeżeli zakładamy że motocykl pali 6L/100km, to 3L starczą na 50km. Wszystko co spali powyżej 6L, zasięg rezerwy się zmniejsza, a jeżeli poniżej 6L, można będzie pewnie przejechać powyżej 50km.

W instrukcji użytkownika znalazłem coś takiego jak Auxiliary DC Connector, i to znajduje się pod siedzeniem. Nie jest to przypadkiem jakaś przejściówka z dodatkowym prądem z akumulatora? Pytam, bo zawsze w motocyklach instalowałem gniazdo zapalniczki pod gps-a. Podłączałem się z tym gniazdem bezpośrednio do akumulatora. Czy ten Auxiliary DC Connector będę mógł do tego wykorzystać?

Edytowane przez lr1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pędzisz autostradą i zapali Ci się kontrolka rezerwy to ilość paliwa jaką masz w baku wystarczy na 3 zdrowaśki.

Ktoś nie premyślał tego zupełnie.

To wtedy zdejmij rękę z gazu, i pędź autostradą 80km/h, będzie mniejsze spalanie, i wystarczy ci paliwa na 9 zdrowasiek :). W sumie te 50km to jest raczej standard. Miałem cztery motory, i na każdym średnio 50km na rezerwie można było zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymam stronę Ir1-a i potwierdzam. Jak odpuścisz manetce to jesteś w stanie wykręcić między 50 a 70 km (przy gaszeniu maszyny z górek nawet 80km! :biggrin: )

 

Nie resetuje tylko włącza się dodatkowy i mierzy przejechane km na rezerwie. A co do tego na ile Ci starczy ? hm...

 

Kiedyś po 50 km musiałem lecieć na stację po wachę, ale zazwyczaj staram się nie przekraczać tej liczby. Rezerwa ma tylko 3L.

 

 

Podobnie jest w Royalkach. Gdy "nadejdzie" rezerwa włącza się dodatkowy licznik. W instrukcji powiadają, że od momentu jego włączenia mamy jeszcze jakieś 30 mil tj. 48,2 km. Jak jedzie się delikatnie pociągnie 60 km, ale nie ma co ryzykować i pchać tak ciężkiej maszyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wtedy zdejmij rękę z gazu, i pędź autostradą 80km/h, będzie mniejsze spalanie, i wystarczy ci paliwa na 9 zdrowasiek :). W sumie te 50km to jest raczej standard. Miałem cztery motory, i na każdym średnio 50km na rezerwie można było zrobić.

 

Znam to dokładnie,

Udało mi się przelecieć znaczną część autostrady słowackiej. Jadąc od strony Węgier zapomniałem zatankować i lecąc ich autostradą naprawdę miałem niezłego stracha że stanę na pasie awaryjnym. Schowałem się jednak za autobus i z prędkością 90km/h przyklejony za autobusem przeleciałem większą część autostrady. W tej chwili nie pamiętam ile kilometrów ale zdecydowanie ponad 50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Szukam gmola do mojego nowego nabytku (Stratoliner XV1900).

Czy ktoś montował może te gmole z Roadstylera

http://www.roadstyler.com/pl//index.php?op...id=183&Itemid=1

Z tego co widzę te gmole mają otwory do montażu na ramie w miejscu gdzie na ramie nie ma żadnych otworów więc podejrzewam wiercenie ramy..... co jest jakimś absurdem banghead.gif

Może się jednak mylę. Co o tym sądziecie?

 

Będę wdzięczny za wskazówki.

Pozdrawiam

Radek

 

P.S. A może ktoś ma do polecenia gdzieś szybki zakup innego solidnego gmola.

 

Witam. Właśnie jestem w poszukiwaniu gmoli i też się zastanawiam nad tymi z Roadstylera. Mam pytanie, czy w końcu kupiłeś u nich te gmole? I co możesz o nich powiedzieć po dwóch latach użytkowania. Czy one są mocowane tylko u dołu tak taj to wygląda na zdjęciu? Nie podoba mi się trochę ten ozdobny trójkąt. Mam wrażenie że przysłania on trochę chłodniczkę, i w upalne dni może być gorsze chłodzenie silnika. Będę wdzięczny za opinię.

 

Potrzebuje oparcie kierowcy na mój obolały i pokrzywiony kręgosłup :unsure:. Czy ktoś wie gdzie można coś takiego kupić? Na allegro tylko jeden użytkownik coś takiego sprzedaje, ale ma niepochlebne opinie co do jakości wykonania.

Edytowane przez lr1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...