glaca Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 Witam.Mam F2,a kto się orjętuje to wie że napinacz łańcuszka rozrządu sypie się jak kobra z częstochowy.Jedynym ratunkiem jest dopasowanie napinacza od fzr 600,ale znalazłem też na allegro napinacz mechaniczny.Orjętuje się ktoś jak taki napinacz funkcjonuje,wiem że w ktm taki napinacz stosowali. Jestem zainteresowany,ale wolał bym zasięgnąć porady uczonych w mechanice.Co o tym sądzicie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 tematów o napinaczu do CBR jest na forum kilka i tam tez są opisane doświadczenia rożnych ludzi zarówno o montowaniu i używaniu wystarczy poświecić 2 minuty na szukanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
glaca Opublikowano 20 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 Tak wszystko ładnie pięknie ale o napinaczu mechanicznym ani słowa.jak go regulować i jak to się sprawuje.Chyba że jestem tak tępy że nie moge znaleść.pomoże mi ktoś??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...05530&hl=cbr+f2 Ten temat pewnie juz czytales? http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=47612&st=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
glaca Opublikowano 21 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Wychodzi na to że w angli to zakładają i sobie chwalą.Ale czy ktoś z forum założył do swojego moto i to sprawdził jak to działa???Czy ja mam być pierwszy? :buttrock: :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 http://cbrzone.com/sprockets.html owszem one funkcjonuja i dla inteligentnego uzytkowniaka ktory ma jako takie pojecie o silnikach ,w przypadku Hond jest lepszym rozwiazaniem niz fabryczny bubel. Osobiscie mam cos takiego w Cbr XX od lat ,jakies 90 tys mil przejechane. Honda jest w stanie wyprodukowac bardzo dobre sprzety ale juz napinacze rozrzadu i regulatoru napiecia przerastaja ich mozliwosci. :smile: Wada manualnego napinacza to to ze nie jest idiotoodporny,trzeba wiedziec i " czuc" jak go ustawic.W niewlasciwych rekach moze oznaczac remont silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
glaca Opublikowano 21 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 A czy możesz wytłumaczyć dokładniej jak go regulujesz i co jaki czas tszeba trzeba go dociągać.Wiadomo jak się poluzuje to będzie go napewno słychać,ale w przeciągu jakiego czasu lub kilomertów.A już się bałem sie że sam go będe testował.Pozdrowienia dla ''tomekd'' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Nie wymaga czestego naciagania,robie zwykle to raz do roku w XX,lub 20-30 tys km,aczkolwiek to zalezy od motocykla. Na szczescie czasy kiedy lancuch rozrzadu w silniku napedzajacym pojazd samochodopodobny PF 125p byl w zasadzie zuzyty po przebiegu 20 tys dawno minely.Lancuch rozrzadu poza wstepna faza docierania praktycznie sie nie wyciaga. Regulacja wyglada mniej wiecej nastepujaco: - nalezy w taki czy inny sposob przekrecic wal korbowy w silniku w celu wyeleminowania luzu na lancuchu pomiedzy walkiem wydechowym a walem korbowym.Mowimy o typowym silniku R4.Osoby z doswiadczeniem i wyczuciem moga wrzucic na najwyzszy bieg i przetoczyc delikatnie sprzet do przodu.Mniej wprawnym polecam metode tradycyjna,tzn wymontowanie swiec ,zdjecie dekielka i bezposredni obrot walu. -teraz zaczynamy wkrecac popychacz ,w momencie kiedy poczujemy za zaczyna on napierac na ploze lancucha zatrzymujemy sie,blokujemy go przeciw nakretka . -Odpalamy silnik,jezeli pracuje lancuch zbyt glosno to mozna sprubowac go wkrecic dodatkowe 1/8-1/4 obrotu.I tyle. Blokujemy przeciwnakretke tym razem na serio i po zawodach. P.S. Jezeli mowimy o zamontowaniu manualnego napinacza w miejsce fabrycznego po raz pierwszy to nalezy go wstepnie naciagnac i dopiero pozniej przejsc do regulacji jak wyzej napisalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 hmm wszystko ładnie pięknie ale napinacza od FZR sie nie reguluje ( w każdym razie tego który ja założyłem w swojej F2 ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
glaca Opublikowano 21 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Tak fzr napinacz mechaniczny owszem,ale działa automatycznie,sprężyna wypycha trzpień który u dołu nasady ma zapatke blokującą powrót trzpienia,i taki potrafi się też popsuc.A napinacz który jest na śrube i kontre to według mnie jest wieczny,a obsługa nawet co rok nie jest problemem bo ktoś jak chce jeździć bezpiecznie to sprawdza i serwisuje moto na sezon.Ja się przekonałem i założe go jeszcze w tym roku.Oczywiście opisze wrażenia.''tomekd powiedział że to nie dla idotów ale ja i tag go założe''hehe.!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 A czy zamiast kupowac ten mechaniczny z allegro, nie latwiej byloby przerobic oryginalny z F2? http://img204.imageshack.us/img204/2889/dsc08114ri9.jpg Masz ten sam efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Daj link do tej aukcji z allegro. Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 http://moto.allegro.pl/item502024756_napin...cbr_600_f2.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
glaca Opublikowano 23 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Kolego michal750 już za puźno na przeróbki,bo przysedł napinacz.Biore nabinacz i 2 browary i ide montować. puźniej napisze o efektach.jeżeli kogoś to interesuje? :icon_mrgreen: I po browarach moto chodzi tak cicho że aż głupio,wszysko pasuje tak jak powinno,regulacje przeprowadziłem rączkom,na zgaszonym a puźniej odpaliłem i dociągłem na wyczucie jeszcze raz.jest jedwabiście,w sezonie test dalszy. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.