Skocz do zawartości

Silniki WR vs YZF


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym zapytać Was jaka jest różnica w charakterystyce miedzy tymi dwoma silnikami? WR ma 5 biegów natomiast YZF ma dłuższe 4.. konkretnie chciałbym zapytać czy to prawda ze w YZF nie występuje efekt hamowania silnikiem? Albo jest on dość znacznie ograniczony? czy to samo tyczy sie porównując CRF 450R z CRF 450X?

Głównie chodzi mi o silniki 450 cm.

 

Dzięki wielkie za wszelka pomoc.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze hamowanie silnikiem występuje. Tylko dzięki czujnikowi w gaźniku i innym module silnik podbija wyżej obroty.

 

 

różnica w charakterystyce miedzy crossówka a enduro jest spora. Inne walki rozrzadu, gaźniki, moduły,wydech. Co w sumie daje to ze enduraki oddają tą moc znacznie płynnie, mniej agresywnie. Krzywa momentu duzo wczesniej sie zaczyna od crossowej siostry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A powiedzcie mi która skrzynia będzie lepsza do enduro? Jazda po lesie, łąki, pola i takie klimaty, toru crossowego raczej nie przewiduje..

Zawsze myślałem ze 4 biegowa skrzynia, rozumiem ze te biegi są dłuższe niż w 5, będzie lepsza do takiej jazdy ze względu na mniejszą potrzebę mieszania biegami.

Do dej pory jeżdżę TT 350, 6 biegowa i mnie irytuje ta potrzeba ciągłego mieszania..:rolleyes:

Dzieki za opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi która skrzynia będzie lepsza do enduro? Jazda po lesie, łąki, pola i takie klimaty, toru crossowego raczej nie przewiduje..

Zawsze myślałem ze 4 biegowa skrzynia, rozumiem ze te biegi są dłuższe niż w 5, będzie lepsza do takiej jazdy ze względu na mniejszą potrzebę mieszania biegami.

Do dej pory jeżdżę TT 350, 6 biegowa i mnie irytuje ta potrzeba ciągłego mieszania..:biggrin:

Dzieki za opinie.

No wiesz WR jest to enduro a YZF to cross, jaki sens mialo by robienie enduro gdyby lepsza do tego byla YZF :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, spoko.. pytam pod względem technicznym.. dlaczego tu montują takie skrzynie a tu takie..:rolleyes: nie daje mi to spokoju po prostu..a kto pyta nie błądzi :) , chyba że się mylę..:biggrin:

Edytowane przez Sienkos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie YZF jest przeznaczona na tor, a na torze wiadomo co się robi ,zapier***a się na maksa (to znaczy ile kto potrafi :) ) stąd 4 długie biegi są lepsze bo nie trzeba w nich często mieszać, a wiadomo że konieczność zmiany przełożenia powoduje straty czasowe. W enduro sytuacja jest nieco inna ,często jeździmy po terenie który jest o wiele bardziej zróżnicowany , większa ilość krótszych biegów pozwala na lepszy dobór przełożenia zależnie do warunków. Zwłaszcza przy przeprawach długie biegi raczej by się nie sprawdziły. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czaje. Właśnie przeczytałem jakiś arty porównujący te dwie maszynki(http://www.motorcycle-usa.com/Article_Page.aspx?ArticleID=68&Page=1) i w sumie padł taki sam wniosek..do jazdy technicznej w lesie terenie WR będzie lepsza..kurde teraz muszę wymyśleć czy 250 czy 4XX.. :)

Edytowane przez Sienkos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...