Skocz do zawartości

Co sądzicie o instalcji 12V we WSK 125 ???


Reset®
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc wszystkim. Jestem tu nowy i chciałem zaprezentowac swój pomysł. Co sądzicie o instalacji 12v w wuesce trójce. Jesli by przewinąć cewki od ładowania i swiateł na 12V (zapłonowej nie dodykać) i instalacje zrobic na nowo czyli zeby nie ugotować akumlatora to przy wyłaczonych swiatłach ładowała by tylko cewka od ładowania a przy właczonych swiatłach właczały sie cewki od swiateł ktore by ładowały akumlator, łatwo tak zrobic bo wystarczy zastosowac odpowiedni przekaznik. A najlepsze jest to ze mozna zastosowac niestety tylko zarowke najwieksza H3 bo niestety nawet jak by ładowaly te wszytskie cewki to i tak przy właczonych światłach przy zarówce H4 by rozładowało akumlator, ale sądze ze zarówka H3 to i tak lepsza od standartowej 6V. Jesli ktos by chciał sie wiecej dowiedziec mojego pomysłu to prosze pytac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysl jest spoko. Wiadomo, im wiecej bajerow tym wiecej sie moze zepsuc, chyba ze bedzie to zrobione porządnie (na co stac reseta :) ). Tylko po przeczytaniu tego postu troche sie wystraszylem. Cewki po przewinięciu będą dawaly prąd podobny jak WSK 175 a wiec mniej więcej podobne ladowanie. A ja mialem w zamiarze włożenie żarówki H4, jednak jesli ma ona świecić kilka godzic a poźniej zgasnąć razem z silnikiem to ja dziękuje. Ludzie jak moge temu zaradzic i czy w ogole da sie temu zaradzic.

 

P.S. Co myślicie o pomyśle reseta bo jesli on wypali to moze sobie zmontuje cos takiego tylko ze troche przerobione do mojej Wieśki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł dobry.

Z 12 V można nawet pobawić się z zapłonem i przerobić go na coś w rodzaju elektronika.

Migacze tez lepiej będą działały na 12V niż na 6 V (o ile ktos je założy)

Lepsze światła to duży plus. Ja w swojej WSK 125 mam wirnik od Jawki a on za dużo prądu nie daje na światła :ehz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł dobry.

Z 12 V można nawet pobawić się z zapłonem i przerobić go na coś w rodzaju elektronika.

Migacze tez lepiej będą działały na 12V niż na 6 V (o ile ktos je założy)

Lepsze światła to duży plus. Ja w swojej WSK 125 mam wirnik od Jawki a on za dużo prądu nie daje na światła :ehz:

 

ale za to jakie oboroty ze swojej wieśki wyciskasz.Cos za coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
nawet jakby ładowaly te wszytskie cewki ,to i tak przy właczonych światłach przy zarówce H4 by rozładowało akumlator.

 

No to chciałem cię pocieszyć, że to, co piszesz o rozładowywaniu nie jest prawdziwe, bo...

światła w żaden sposób nie pobierają prądu z akumulatora w tym motorku. No może za wyjątkiem postojowego i stopu. Ale to nie jest duży pobór, więc jeśli masz problem z akumulatorem to musisz szukać innego powodu kłopotów i ...ratunku też.

A pomysł z kierowaniem prądu zamiast na światła to do akumulatora jest już bardzo stary i dawno praktykowany. Ale wtedy musisz mieć w instalacji dodatkowe /dość drogie i dość kłopotliwe w użytkowaniu/ ustrojstwo pod tytułem regulator napięcia /czy raczej powinno być=prądu/ ładowania. Czyli = skórka za wyprawkę? Hmmm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...