Skocz do zawartości

Kawasaki ER-5 problem z przegrzewaniem


DeadAsFog
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jesli powyzszy temat byl juz poruszany to przepraszam.

 

Kawasaki Er-5 2000r

 

Chodzi o to, ze podczas jazdy, np długości 40-50km, jadac stala predkoscia ok 90-120 bardzo szybko zapala mi sie lampka ostrzegawcza temperatury. Plyn chlodniczy mam ( wlany pod siedzeniem). Chlodnica mi sie zalacza kiedy sie zatrzymam i wylacze moto ( choc dosc rzadko..)

 

Czy er-5 po prostu tak ma, ze przy szybszej jezdzie sie przegrzewa czy mam sie o chlodnice martwic?

 

Z gory dzieki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jesli powyzszy temat byl juz poruszany to przepraszam.

 

Kawasaki Er-5 2000r

 

Chodzi o to, ze podczas jazdy, np długości 40-50km, jadac stala predkoscia ok 90-120 bardzo szybko zapala mi sie lampka ostrzegawcza temperatury. Plyn chlodniczy mam ( wlany pod siedzeniem). Chlodnica mi sie zalacza kiedy sie zatrzymam i wylacze moto ( choc dosc rzadko..)

 

Czy er-5 po prostu tak ma, ze przy szybszej jezdzie sie przegrzewa czy mam sie o chlodnice martwic?

 

Z gory dzieki za info

 

 

Płynu chłodniczego nie wlewa się pod siedzeniem. Wlew masz pod zbiornikiem paliwa. To co wlejesz do zbiorniczka wyrównawczego ma nikły, śladowy wpływ na temperaturę silnika, a i to tylko w skrajnych przypadkach. Ściągaj zbiornik, odkręć korek, wlej płynu (silnik ma być zimny) aż poziom będzie równo z szyjką wlewu, zakręć korek, załóż zbiornik. Odpal, zrób rundę, nagrzej. Pozwól ostygnąć, znowu zdejmij zbiornik, sprawdź poziom chłodziwa i ewentualnie uzupełnij braki. Złóż wszystko do kupy i już.

 

Zakładam, że chłodnica czysta, a pompa i termostat sprawne ;)

 

--

pzdr

yahoo

Edytowane przez yahoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy szybkiej jeździe moto nie ma prawa się przegrzewać, chyba że:

 

1. Masz za mało płynu w układzie

2. Chłodnica jest zasyfiona i jest słaby przepływ

3. Termostat się zablokował w pozycji zamkniętej

 

Tak jak napisał yahoo sprawdź najpierw poziom płynu. Możesz od razu rzucić okiem na chłodnicę, czy nie jest powyginana i nie ma pozaginanych blaszek. Jeżeli już to wyeliminujesz pozostaje inspekcja chłodnicy (i ewentualne czyszczenie) oraz termostatu (wymiana).

 

Pozdrawiam i powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety okazalo sie ze po wlaniu plynu chlodnica jest dziurawa. Jakis czas temu jakis ciul na parkingu walnął w moje moto i zostawil lezace na ziemi przez cala noc... Widac uderzenie rozwalilo tez chlodnice.

Wyciek nie jest jakis ogromny stad pytanie czy i jak je zalatac? czy raczej kupic nowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...