Skocz do zawartości

KTM lc4 640 wyciek oleju , brak kompresji


maciej1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

przy predkosci jakies 80 k/h olej sie rozlał po silniku , gazniki cale opryskane ogolnie cala prawa czesc opryskana byla , nie widac nigdzie uszkodzonej uszczelki , motocykl stracil kompresje nie chce palic , czy ktoś moze coś podejrzewac co sie moglo stac ?? iskra jest, swieca jest mokra od paliwa nie od oleju ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

1. skąd wiesz ze nie ma kompresji? Nie poczujesz jej na kopce bo masz automatyczny dekompresator. Możesz co najwyżej wkręcić manometr i przy otwartej na maks przepustnicy zakręcić rozruhajsią - to ci da obiektywny pomiar.

 

Jak tam luzy na zaworach są? Z kopa i z e-startu nie pali tak?

Edytowane przez Lucass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałeś ze ktm lc4 640 ma automatyczny dekompresator ale reczny tez jest i nie ma roznicy czy go zaciagam czy nie ;/ a zrobilem tak jak mowiles z tym manometrem i cienizna z kompresja ;/ nie pali ani na kopa ani z starteru . nie wiem czy rozbierac silnik ?? nie widze nigdzie uszkodzenia i miejsca wycieku oleju ;/ a luzy na zaworach hm... jak moge zobaczyc czy są luzy ?? nigdy nie bawilem sie w speca w silnikach ale czuje ze jestem zmuszony . pzdr i z gory dzieki za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok primo to chyba nie ten dział

 

druga rzecz automatyczny dekompresator działa cały czas - bez tego nie odpalił byś na rozrusznik, a manualny masz taki jakby zapasowy gdybyś zalał moto w terenie i aku padło to możesz przekopać i odpalić dzięki niemu.

 

Sprawdzałeś manometrem.. ile wskazało?

 

 

Co do luzów było pierdylion razy jest nawet artykuł na stronie świata motocykli.

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,3175470.html

 

Ogólnie jeśli ustawisz tłok w gmp (bez zabawy w zegarmistrza) przy tym krzywki wałka mają być do dołu czyli stan gdzieś pomiędzy sprężaniem, a pracą -NIE pomiędzy wydechem, a ssaniem.... Jeśli są luzy to ok. Jeśli są zacieśnione to je ustaw. Jeśli pomimo tego nie będzie kompresji - to trzeba podjąć dalsze kroki min próba olejowa, sprawdzenie mechanizmu auto-dekompresatora, sprawdzenie czy łańcuszek rozrządu sie przestawił... i może coś jeszcze.

 

 

Co do wycieku to najpierw musisz odpalić ten silnik (uprzednio go czyszcząc bardzo dokładnie), raczej dopiero będziesz miał szanse go zlokalizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec okazalo sie ze jest dziura w tłoku ;/ pierscienie cale naszczescie i nic nie pocharatalo ... ale nasuwaja mi sie pytania i mam nadzieje ze ktoś z czytelników mi pomoze na nie odpowiedziec .. otórz co mogło spowodowac dziure w tłoku ? czy mozliwe zeby zawor nie zdazyl sie cofnąć ?? kolejne pytanie to czy jezeli kupie nowy tłok to jaki wymiar sie wybiera a sa 3 rozmiary i różnią sie kolejno o jedną setną cm, i czy jezeli kupuje nowy tłok to musze zrobic szlif cylindra ?? za odpowiedzi z góry dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz to zrobić zgodnie ze sztuką to musisz kupić nad wymiarowy tłok+pierścienie i najprawdopodobniej sworzeń tłokowy (o komplecie nowych uszczelek nawet nie wspominam) i oczywiście zrobić szlif cylindra pod nowy tłok. Ale przedtem dowiedz się jak powstała ta dziura. czy to jakaś mechaniczna usterka typu coś wpadło do cylindra albo na skutek kolizji tłoka z zaworem czy dziura została wypalona np w skutek zbyt ubogiej mieszanki. Żeby za chwile sytuacja się nie powtórzyła. Ale jak chcesz to zrobić na odwal to możesz zakleić poxiliną dziurę :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz tam nikasil , nie robisz szlifu tylko pomiar garnka i dobierasz odpowiedni tlok ( mozliwe ze nawet nominal bedzie odpowiedni) zakladasz tlok i skladasz calosc do kupy , ale tak jak pisal moonraker dziura sama sie nie zrobila , jaki kolor ma elektroda swiecy ? bialy ? kawa z mlekiem ? . A drugie pytanie , jak bryzglo olejem to mozliwe ze cos ci rozwalilo w silniku ( masz dziure albo pekniecie ). Sprawdz szczelnosc zaworow i ich "prostote" .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bialy - mieszanka za uboga - prawdopodobna przyczyna wypalenia denka tloka z powodu zawysokiej temperatury spalania

 

kawa z mlekiem ( jasnobrazowa) - ok mieszanka prawidlowa i to nie wina gaznika

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...