kondorio Opublikowano 2 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2008 siema,zamierzeam zmienic siwece w moto i planuje teraz zamontowac irydowe, ale slyszalem opinie ze nie sprawuja sie w 100 % w moto z ukladem gaznikowym tylko ze lepiej pracuja na wtrysku, czy to prawda?a drogie primo to czym tak naprawde sie roznia irydowe od konwencjonaknych??? jak ktos ma jakies propozycje i swoich faworytow odnosnie swiec to poslucham :bigrazz: z gory dzieki i pzdr ps.jezli byl juz taki tema to sory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisex Opublikowano 2 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2008 Gdzieś już na ten temat rozmawialiśmy. Najlepiej zamontuj takie jak podaje producent. Nie ma co ulepszać fabryki. Do chyba wszystkich moto na gaźnikach dedykowane są standardowe świece. Założenie irydów nie zmieni Ci w takim moto ani spalania ani osiągów. To taki trochę chwyt marketingowy. Choć jak wiadomo do moto z wtryskiem są często dedykowane irydy. W przypadku gaźników nie warto wydawać takich pieniędzy, lepiej zaoszczędzić tą kasę na dobrą regulację... Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondorio Opublikowano 2 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2008 Gdzieś już na ten temat rozmawialiśmy. Najlepiej zamontuj takie jak podaje producent. Nie ma co ulepszać fabryki. Do chyba wszystkich moto na gaźnikach dedykowane są standardowe świece. Założenie irydów nie zmieni Ci w takim moto ani spalania ani osiągów. To taki trochę chwyt marketingowy. Choć jak wiadomo do moto z wtryskiem są często dedykowane irydy. W przypadku gaźników nie warto wydawać takich pieniędzy, lepiej zaoszczędzić tą kasę na dobrą regulację... Pozdro dzieki za pomoc podjeciu decyzji :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 Ale tak na marginesie to pomyśl o DENSO zamiast o NGK... Cena podobna a róznica spora. No chyba ze trafisz na jakąs dobrą japońską partie co obecnie graniczy z cudem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 (edytowane) Gdzieś już na ten temat rozmawialiśmy. Najlepiej zamontuj takie jak podaje producent. Nie ma co ulepszać fabryki. Do chyba wszystkich moto na gaźnikach dedykowane są standardowe świece. Założenie irydów nie zmieni Ci w takim moto ani spalania ani osiągów. To taki trochę chwyt marketingowy. Choć jak wiadomo do moto z wtryskiem są często dedykowane irydy. W przypadku gaźników nie warto wydawać takich pieniędzy, lepiej zaoszczędzić tą kasę na dobrą regulację... PozdroA tą wiedzę masz czym poprzeć? Bo wybacz, ale nie masz racji. Wiesz, oleje syntetyczne to tez marketing był swego czasu, tak samo jak świece platynowe, itd. Kiedyś na innym forum to tłumaczyłem, oto cytat: No to w bardzo dużym skrócie - chodzi o to aby iskra była jak najlepsza - czytaj najsilniejsza, czyli miała w sobie jak najwięcej energii. Bo wtedy lepiej przelatuje przez sprężoną mieszankę, ma wyższą temperaturę, ma dużo energii przy małym napięciu (odpalanie moto) Najwięcej energii miałaby iskra lecąca pomiędzy elektrodami jak najmniejszymi, idealnie, jak igiełki. Problem w tym, że takie elektrody zużyły by się w tempie błyskawicznym. A o to nie chodzi . Normalna świeca ma elektrodę o średnicy ok 2 mm. I z takiej powierzchni ma wyskoczyć iskra. Żeby było lepiej, istnieją świece typu V (ngk) gdzie druga elektroda ma wcięcie od wewnątrz - to służy temu żeby iska "miała ochotę" bardziej skupić sie na krawędzi tego wycięcia. Na tym opiera się idea side-gappingu stosowana kiedyś w sporcie: http://performanceunlimited.com/documents/...idegapping.html Pokrótce jest lepsza iskra, ale świeca szybciej się zużyje - bo iskra będzie skakać cały czas pomiędzy tymi samymi miejscami. No więc ludzkość szukała twardszego matariału i stąd były świece platynowe, a teraz są irydowe. Iryd (tak właściwie to jest to tylko sama końcóweczka spawana laserowo, i jest to jakiś stop irydu) jest BRADZO twardy i odporny na erozję, stąd można było stworzyć elektrodę która będzie służyć nawet dłużej od normalnej świecy, ale o średnicy 0,6 albo i mniejszej. I tu jest sprawa - z takiej "igiełki" iskra jest silniejsza - ergo lepsze spalanie, lepsze odpalanie, większa odporność na zalewanie, lepsze samooczyszczanie, itp, itd. Jak to szpik englisz to w tych linkach jest to bardzo dokładnie opisane. Denso ściga sie z NGK (NGK robi 0,6, Denso 0,4, i NGK udowadnia, że 0,6 jest tylko ciut gorsze, a starcza 2 razy dłużej, takie tam....) http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technic...spark_plugs.htm http://www.ngkspark.com.au/pages/bulletins/T01-7.htm (swoją drogą tutaj jest jeszcze parę innych, ciekawych artykułów dot. świec...) I na koniec - wiem, brzmi to wszystko jak jeszcze jeden drogi gadżet, ale jeżeli kupi się te świeczki w USA (jak ja zrobiłem bez ŻADNEGO problemu, nawet żonka sama sobie wkręciła, bo XJ to jej moto ) to cena jest całkowicie porównywalna (~20zł) do ceny normalnych świec. Znaczy cr8, bo nie wiem dlaczego, ale są one droższe od np dr8. Egal. Efekt taki, ze za naprawdę niewiele więcej, albo za tyle samo ma się świece o dobre 2 klasy lepsze. Doświadczenia? na razie zacząłem, ale już widzę że lepiej odpala na zimnym, ale ja znalazłem tylu ludzi na forach którzy sobie chwalą, + argument techniczny powyżej, że dla mnie to wystarczy. Inny post:Małe odświeżenie tematu: Ponieważ się ciepło (powyżej zera i lodu już nie ma pod domem!! ) zrobiło, ostatnie parę dni wyjeżdżałem do pracy, w okolicę, itp. Założyłem irydki (tanio kupione na ebayu, 20zł/szt) i jakie różnice widzę - zaznaczam że moto mam długo i go dobrze znam... 1. odpalanie - największy plus świec. Sytuacja prawdziwa - odpalam moto po 2 dniach w nieogrzewanej szopce, tem w nocy ponizej zera, start 7rano. Normalnie musiałbym go trzymać na dużym ssaniu przez pierwsze 500-600m, potem mniejsze, itp. Normalna procedura na takie warunki, generalnie "jak co dzień". Z irydkami - odpał, 200m na ssaniu, po 500m, ssanie WYŁĄCZONE i moto się kula na wolnych obrotach poniżej tysiąc, ale stabilnie. Do tego pierwsze 3 km mam z górki, więc albo w ogóle nie odpalam (lato) olbo tylko sobie pyka i się toczy. W zimie tak jak teraz, silnik nie ma prawa sie zagrzać (chłodzony powietrzem) i normalnie mi zdychał, dopóki nie zacząłem normalnie jechać (po płaskim). teraz kula się na sam dół na wolnych obrotach, nie zdycha, no po prostu DZIAŁA! 2. Silnik się lepiej wkręca na obroty - bez 2 zdań, lepsza praca. Kontynuujac doświadczenia, u mnie po prostu moto ciuteczkę lepiej chodzi i ciuteczke ma lepsze spalanie. To nie czary - tak po prostu jest. Tak więc w kwestii rad - kup irydki, to motocykl ci podziękuje, a wtrysk czy gaźnik nie ma ABSOLUTNIE żadnego znaczenia. Aha - irydki NGK są zawsze oryginalne, bo nie umieją ich jeszcze podrabiać. Aha - last but not least - wpisz "irydowe" w szukajkę i poczytaj.....powodzenia. Edytowane 3 Czerwca 2008 przez Buber Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 Popieram, nie było dnia w tym sezonie, żeby motocykl nie zagadał od jednego dotknięcia startera. Co do spalania to nie sprawdzałem ale i nie interesuje mnie to zbytnio :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.