Leon84 Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Witam..Przy spokojnej jeździe zużycie oleju wynosi ok. 400ml/1000km.Przy ostrzejszej jeździe ...hmm pije jak smok ;(Dzisiaj ją trochę pomęczyłem i zauważyłem, że :Na zimnym silniku zaraz po odpaleniu nie dymi na niebiesko.Jak się już nagrzeje i wkręcam ja na obroty to tez nie dymi.Spora ilość niebieskiego dymku i smrodu palonego oleju pojawia się jak wkręce silnik powyżej 7 tys , zamknę manetkę na sek. i gwałtownie ją otworze. Wtedy dymi. Kiedy wkręcam powoli silnik na obroty jednostajnie odkręcając manetkę nie dymi. Tylko podczas gwałtownych zamknięciach i otwarciach przepustnic na wysokich obrotach.Czy po takim opisie można określić czy to uszczelniacze czy pierścionki? Po szpilkach z góry głowicy spływa olej – żeberka są zaolejone.Czy jest taka możliwość,ze padła uszczelka głowicy i tamtędy wpiernicza olej?Dodam ,że kopci bardziej prawy tłumik a wyciek po szpilce jest właśnie po prawej stronie silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 (edytowane) A wiesz, że mam identycznie. Nie znam spalania oleju bo nie mierze ale w sumie duzo nie dolewam. Natomiast kopci na niebiesko kiedu robi kilkukrotną przegazówkę na wyższych obrotach. Tez bardziej z prawego wydechu :biggrin:. Przyspiesza jak trzeba, więc sie nie przejmuje. Najwyżej przejde na olej mineralny żeby było taniej. Raczej świadczy to o uszczelniaczach zaworowych. Wycieku oleju najpierw dopatrywałbym przy uszczelce pokrywy zaworów. Grzebałem nie tak dawno przy zaworach i nie złożyłem porywy na silikon. Ponieważ uszczelka jest stara to kiedy ostatnio sie przejechałem na motocyklu na moim bucie, spodniach i połowie silnika był olej. O nasmarowanej oponie nie wspomne. Znalazłem pekniecie w uszczelce, a złozona na silikonie jest szczelna. Jednak nalezy sie jej wymiana.Najśmieszniejsze jest to, że nie mogłem się dopatrzyć wycieku spod tej pokrywy. Natomiast najwiecej oleju pływało przy szpilkach 2 garnka. Olej wylewał się przez otwory w użebrowaniu. Nie wyglądało to na wyciek spod pokrywy.Dodam, że przez pierwsze 50km było sucho, a poźniej po paru ktornym odkreceniu i szybszym tępie wywaliło olej. Nie zdjemowałeś pokrywy ostatnio?? Edytowane 26 Maja 2008 przez bekriss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Zuzyte uszczelniacze ( i mozliwe ze prowadnice tez ). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 27 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 (edytowane) Hej Krzysiek. A co tam się działo z twoim sprzętem ostatnio? Moja kopci trochę jak ja wkręce na bardzo wysokie obr na luzie i popracuję manetką. Nie jest to duże kopcenie ale da się go zauważyć jak się dobrze przyjrzy - bardziej czuć ten brzydki zapach oleju. Poprosiłem wczoraj kumpla żeby się przejechał za mną i on nie zauważył,żeby dymiłą na niebiesko w czasie jazdy. Zalewam po max oiliwy i sprawdze ile przejade. Sprawdze jeszcze raz uszczelke pokrywy ale jakoś nie widze tam żadnych wycieków. Może od wewnątrz ( od strony świec) Krzysiek ..ty masz ten wyciek po szpilkach w tych dolnych otworach w użebrowaniu cylindra? u mnie właśnie tam czasami spływa.Twoja XJ miała wymieniane uszczelnicze chyba...hmmm Edytowane 27 Maja 2008 przez Leon84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Witama jaki przebieg ma twoja XJ ??najpierw zlokalizuj skąd cieknie ci olej i spróbuj usunąć ten problem jak to nie pomoże sprawdź uszczelniacze zaworowe a może też sprawdzić ciśnienie na baniakach jak wygląda pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 27 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 (edytowane) Wg. licznika to 70 tys. Ile ma faktycznie nakręcone..hm 170, 270.. :smile: :biggrin: 10 tys temu silnik przeszedł remont generalny przeprowadzony w serwisie. nie wiem jednak czy uszczelnicze były wymienione.Wstawiany był nowy wał, panewki, i jakie stam jeszcze graty.Mnie to się widzi,że ten olej to spływa spod uszczelki głowicy.Kanał olejowy jest blisko otworu na szpilki.Może tez tamtędy ucieka olej do cylindra /ów :smile: Raz ten wyciek jest mniejszy a raz więkrzy - niezaleznie od stylu jazdy czy temp . Nie wiem czy to zużycie oleju nie jest związane ze zmianą tłumików.Ale.. ona czasami nie weźmie praktycznie nic a czasami wydoi 200ml na 500km - więc to chyba nie jest z tym związane.Leje 20W50 Edytowane 27 Maja 2008 przez Leon84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 (edytowane) Krzysiek ..ty masz ten wyciek po szpilkach w tych dolnych otworach w użebrowaniu cylindra? u mnie właśnie tam czasami spływa.Twoja XJ miała wymieniane uszczelnicze chyba...hmmmWyglądało to jakby w miejscu szpilek byl wyciek ale jak pisalem to byla wina uszczelki pokrywy zaworow.Proponuje ci zdjac pokrywe, odtluscic wszystko i zlozyc porzadnie na silikonie. Bedziesz mial pewnosc wtedy, ze to nie spod pokrywy. Owszem moja xjta miala wymieniane uszczelniacze. Widocznie wlasnie prowadnice sa zuzyte i zmiana na nowe uszczelniacze na dlugo nie starczyla. Inna opcja to taka ze kiedy jechalem rozbitym motocyklem co 20km dolewajac oleju zarznalem w jakis sposob te uszczelniacze bo w sumie przed wypadkiem nic nie kopcila. Z moim sprzetem dzialo sie tyle, ze napinacz nie dawal rady. Wina byla po stronie sruby ktora popuszcza sie sprezyne. Dokladniej to nakretka kontrujaca byla do D. W wartszacie musieli zgubic orginalna i zalozyli jakas potezna chyba z innnym skokiem gwintu. Zalozylem inna i moge ja bardziej odkrecic. Dzieki temu lancuch jest napiety i jeszcze troche zostalo zakresu. Ten sezon przejezdze. Ostatnio tez robilem zawieszenie. Musialem czekac prawie miesiac na tulejki, a i tak musze jeszcze tam zajrzec. Z powodu masakrycznych cen nie kupilem kompletu tuleji i jest nadal minimalny luz. Na tej oponie co mam niestety nadal tyl plywa ale znacznie mniej. Bede to probowal jakos zrobic tak zeby sezon przjezdzic a po zimie kupic nowe slizgi i tuleje. Edytowane 27 Maja 2008 przez bekriss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 jak był remont to uszczelniacze chyba zmienili pozostaje jeszcze pomiar ciśnienia sprężania no i w sumie najprostsza czynność sprawdzenia tej uszczelkipzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dadzio3 Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Witam :buttrock: miałem ten sam problem rozwiązałem go zrobiłem całą głowicę uszczelniacze zaworowe od tej pory zapala na rozrusznik od szczała, nie miełeś problemu z odpaleniem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 To temat sprzed 2 lat kolega pewnie zmienil juz moto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.