Bubu Goryl Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Witam Mam problem z skuterem Gilera Typhoon, jest w nim zalozony cylinder 70ccm "Stage 6" i wiekszy gaznik z tego co pamietam Dellorto PHVA 17,5, skuter wczesniej jezdzil, po czym kolega podobno zalal mieszanke od kosiarki -1:25 i dozownik takze podawal olej, i zaczal kopcic, mułowacie chodzic a pozniej przestał palić. Gaznik wyczyscilem na maxa jak to tylko mozliwe, iskra jest, kompresje sprawdzalem palcem ale wydaje sie byc taka sama jak wtedy kiedy jedzil normalnie, wydech odkrecilem na kolanku wiec on raczej nie blokuje, glowice sciagałem w srodku jak nowe wszystko (niewiem tylko jak pierscienie, czy ktorys nie pękł), paliwo w baku swieze, w gazniku tylko jedna regulacja, składu mieszanki, odkrecona na 2 obroty, swieca dobra, aku w miare naladowane, kopie kopie kopie, za ktoryms razem zaczyna łapać ale nie odpala i tak łapie caly czas ale nie zapala, swieca jest wilgotna po takim kopaniu. Wynika ze Iskra jest, paliwo jest a nie pali :flesje: juz nie mam sily do tego pojazdu :) ;) są jakieś typowy przyczyny takiego stanu rzeczy w skuterach ? a i membrany tez wygladają dobrze... Z góry dzieki za odp i pozdrawiamPaweł Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 wyczysc filtr powietrza i sprubuj zapalic z całym gazm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 (edytowane) palcem to możesz sprawdzić czy dziewczyna ma wilgotno kompresje sie sprawdza przyrządem i tyle z objawów wynika że własnie kompresji mu brakuje jedyne co przychodzi mi do głowy to simmering.....ale cilnder nowy mówisz że mieszanka za bogata była a nie za uboga jeszcze 2 wyjścia są.........simmering od strony oleju(zxacząl kopcić) albo zapchany filtr powietrza (też zaczyna kopcić ) nawiasem mieszanke żeście mu rąbneli z 1:10 nic dziwnego że kopcił i zamulił.... Edytowane 23 Maja 2008 przez michoa Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 pod wiertarkę go i przepali . michoa w skucie masz olej tylko w przekładni , chyba że 4t Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Goryl Opublikowano 23 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 wyczysc filtr powietrza i sprubuj zapalic z całym gazm. Filtr sprawdze a wlasnie z całym gazem tak ledwo łapie. palcem to możesz sprawdzić czy dziewczyna ma wilgotno kompresje sie sprawdza przyrządem i tyle z objawów wynika że własnie kompresji mu brakuje jedyne co przychodzi mi do głowy to simmering.....ale cilnder nowy mówisz że mieszanka za bogata była a nie za uboga jeszcze 2 wyjścia są.........simmering od strony oleju(zxacząl kopcić) albo zapchany filtr powietrza (też zaczyna kopcić ) nawiasem mieszanke żeście mu rąbneli z 1:10 nic dziwnego że kopcił i zamulił.... Niewiem czy wiesz ale gdybym mial miernik to bym nim chyba sprawdzil no nie :smile: O palcu napisałem bo sprawdzałem tak cisnienie jak byl jezdzacy i jeszcze nie nalezal do mnie, teraz jak jest moj i nie jedzi (kupilem juz nie jezdzacego) to tez sprawdzalem "na palec" i bylo identycznie jak przedtem... Ty mi nie musisz mowic jaka mieszanka byla tylko powiedz cos co pomoże... pod wiertarkę go i przepali . michoa w skucie masz olej tylko w przekładni , chyba że 4t Sprobuj wieczorem albo jutro rano ;) pzdr Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 dozownik takze podawal olej chyba nie olej do skrzyni ;) ??także enduromaster dobrze napisałem.........zresztą nie znam kibla w 2t co nie ma dozownika....nie wiem czy gilera typhoon jest w 4t bo znowu bede musiał ci flaszke postawić jak sie pomyle ale skoro bubu goryl pisze o dozowniku to chyba jest 2t ....... wywal filtr spróbuj zapalići to wszystko rozwiąże jak odpali to masz winwoajce jak nie to nie zakładaj znowu przekop jeśli świeca mokra to już trop zawęża się do zapłonu albo kompresji albo simmeringa ....jeśli jak sam piszesz kompresja ok zapłon ok to zostaje simmering........ świeca wtedy jest pokryta po intensywnym kopaniu kiedy nie zapali benzyna wymieszaną z olejem znaczy takim gęstym czarnym szlamem... napisałem krok po kroku więc nie denerwuj sie natomiast ja nie umiem palcem sprawdzić ...........kumplowi jak zgasła DT 50 to dla mnie dmuchało tak samo jak 4 miechy temu po remoncie a miernik pokazał 5 atmosfer ...... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Goryl Opublikowano 23 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Ten skuter jest dziwny, jak byl bez filtra powietrza to odpalal po kilku kopach, wkrecal sie sam na max obroty i gasl, jak sie zalozylo filtr to chodzilo wszystko normalnie. To jest 2T i tam raczej nie ma zadnego oleju, z jednej strony wału jest pas napedowy i ten caly sprzet a z drugiej magneto. troche sie na moto znam i przyczyny wiem jakie moga byc ale moze skutery sa na cos wrazliwe a ja o tym niewiem dlatego tu napisalem, posprawdzam to wszystko coi tutaj pisalismy i napisze jak cos wyniknie ;) pzdr Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 simmering od strony oleju nie wiem jak jest w typhonie ale w morini jak walnie simmer, a raczej oring w pompce oleju to zaleje przekładnie :biggrin: Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Wydaje mi się że wina leży po stronie gaźnika.Też miałem Typhoona i też miałem Dellorto tyle że 19 mm, nie wydaje mi się że ma tylko jedną regulację tj. skład mieszanki ale mniejsza o to.Spróbuj ostawić gaźnik sposobem który wiele razy przewijał się na tym forum, nie chce mi się tego z powrotwem przytaczać, poszukaj sam.Czy aby na pewno iskra jest za każdym razem?? Jeśli iskra jest to winy w zapłonie bym nie szukał, moduł albo podaje iskre albo nie, podstawa iskrownika nie może się sama przestawić, przerywacz również, ścięty klin również trzeba wykluczyć bo objawy były byu całkiem inne. Pobaw się jeszcze z tym gaźnikiem, jestem przekonany że wina leży po jego stronie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Goryl Opublikowano 24 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 (edytowane) Wrocilem wlasnie z garazu, sciagnąłem cylinder, jest tłok z jednym pierscieniem, pierscien jest caly, cylinder i tłok praktycznie bez rys, ponoć ma przejechane kilkaset kilometrów od nowości, ale tak tez wyglada, wał ma minimalne luzy na korbie na boki, gora dół nie ma, złożyłem wszystko spowrotem i krecilem wiertartka, nawet nie zipnie czy z gazem czy bez, swieca po takim kreceniu mokra, iskra jest za kazdym razem, klin na magnecie jest napewno bo odkrecalem je i siedzi sztywno, impulsator przykrecony mocno, nie rusza sie na boki, w elektryce ktoś grzebal bo są kable lutowane, ale wszystko zaizolowane no i iskra jest dobra. Jutro jeszcze pomieszam z tym gaznikiem, napewno ma tylko jedna regulacje ( nie mowie tu o iglicy), mierzyłem cisnienie w cylindrze ale takim sprzetem co raczej nie mozna mu ufac, kolega mierzył tym kompresje w MZ150 co chodzila idealnie i pokazało mu 5 bar, tutaj pokazalo tak ok 3,5... pozatym nagle by przeciez nie stracil kompresji z niczego... ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Panie i panowie :) mozna powiedzeiec ze juz jest sukces, rozebrałem dzis gaznik, wyciagnalem membrany, wyczyscilem wszystko poskrecałem do kupy mocno, dotego zalozylem filtr powietrza i skrecilem króciec od niego. Podpiąłem wiertartke pokrecilem pare sekund i zapalil :D :P tylko teraz nastepny problem, jezdzi tak jakby paliwa nie dostawal tzn odkrece gaz, ruszam i zaczyna przerywac, trzymam caly gaz a on staje i tak ledwo trzyma obroty, stoje stoje a on tak jakby zbieral do jazdy i w pewnym momencie dostaje max obroty i rwie jak szalony, zbiera sie lepiej niz moja DRka, ale przejedzie kawałek i znowu to samo male obroty, zbiera sie zbiera i znowu porwie kawalek i tak w kolko, do tego dochodzi taki dzwiek mniej wiecej jakby jakas srubka wibrowala niedokrecona ale tez jest podobny do takiego czegoś jakby sie gdzies w jakims przekazniku zwarcie robilo, i ciezko okreslic skad to dochodzi... Wydaje mi sie ze malo paliwa dostaje i dlatego tak chodzi, nie trzyma tez wolnych obrotow. Daje tu fotki gaznika: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a067ca6c02e4d748.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/61991597d896620d.html pzdr Edytowane 24 Maja 2008 przez Bubu Goryl Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Objawy wskazują na zbyt mały poziom paliwa w gaźniku, rozbierz jeszcze raz ten gaźnik i odegnij blaszkę pływaka do dołuł by zaworek iglicowy nieco póżniej mógł zamykać dopływ paliwa.Tylko nie przesadź z tym odginaniem bo będzie go co chwile zalewało.Jeśli i to się nie powiedzie i skuter będzie dalej przerywał to sprawdź kranik podciśnieniowy, może blokuje się w nim membrana i nie puśzcza wystarczająco dużo benzyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian44 Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 a jesli to nie pomoze to kup inny gaznik z allegro od jakiego bitego czy na czesci :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Goryl Opublikowano 24 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Objawy wskazują na zbyt mały poziom paliwa w gaźniku, rozbierz jeszcze raz ten gaźnik i odegnij blaszkę pływaka do dołuł by zaworek iglicowy nieco póżniej mógł zamykać dopływ paliwa.Tylko nie przesadź z tym odginaniem bo będzie go co chwile zalewało.Jeśli i to się nie powiedzie i skuter będzie dalej przerywał to sprawdź kranik podciśnieniowy, może blokuje się w nim membrana i nie puśzcza wystarczająco dużo benzyny. Pływak jest w calosci plastikowy i nie ma mozliwosci ustawiania poziomu paliwa, jeszcze z tym kranikiem bede probowal... Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Pływak jest w calosci plastikowy i nie ma mozliwosci ustawiania poziomu paliwa, jeszcze z tym kranikiem bede probowal... Wiem że pływak jest plastikowy. Ma jednak taką blaszkę która dociska zaworek igicowy gdy poziom paliwa jest wystarczający, Wystarczy odgiąć tą blaszkę do dołu by poziom paliwa się podniósł.Z kranikiem nic nie wykombinujesz, on jest nie rozbieralny. Da się tylko go wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Goryl Opublikowano 24 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Ten plywak jest kompletnie w calosci z plastiku, nie ma takiej blaszki co dociska zaworek, zaworek wkladasz na swoje miejsce w plywaku i tyle. Kranika wiem ze nie rozbiore ale moge zalozyc taki zwykly... Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.