COBAR Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Zastanawia mnie dlaczego jedne motocykle maja zawory regulowane płytkami a inne srubami?z czego to wynika i czym to jest dyktowane?wiadomo ze srubami reguluje sie o wiele łatwiej a z płytkami jest wiecej problemówKtore rozwiazanie jest technicznie lepsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Nieprawda. Dla fabryki dużo łatwiej i taniej jest wykonać regulacje za pomocą płytek. A jak taniej to lepiej. No i na płytkach zarobić można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 silnikiz glowicami DOHC i z regualcja na plytkach sa bardziej szybkobiezne , dzieki mniejszej masie bezwladnosci. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 No i mniej rzeczy do popsucia przy płytkach - nie ma rzadnych dźwigienek i innych dupereli. Bezpośrednie przeniesienie docisku krzywki wałka na szklankę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Nom. W sportowych silnikach śruby to porażka bo mija się z celem robić super szybki silnik i ładować w niego sruby i dzwigienki które zwiększają mase pracujących elementów. Poza tym sruby to kolejna komplikacja ukladu rozrządu. Jest jeszcze trzecia mozliwość regulacji oprócz plytek i śrub - hydrauliczne popychacze które same kasują luz zaworowy i trzymają go w normie. Nie nadają sie do silników sportowych. Stosowane w HD i motocyklach turystycznych gdzie nie trzeba zbyt czesto zaglądać na luz zaworowy.W Harleyu jest hydraulika i cieżkie laski popychaczy (rozrząd OHV) i dlatego nie kręci zbyt wiele obrótów. Moj akurat kręci prawie 8 tys RPM a powinien nie więcej niż 6 tyś. Ale to za sprawą extremalnego ukladu zaplonowego.Chociaż mogę ustawić ograniczenie obrotów pokrętłem na module. W HD przy obrotach pow. 7 tys RPM motnuje się twarde popychacze i regulację srubami, wtedy silniki kręca 10 tys RPM spoko. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 a 4 mozliwosc to DESMO z Ducati, tam zawor otwierany i zamykany jest walkiem rozrzadu Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.