Skocz do zawartości

zawory regulowane płytkami -regulowane srubami


COBAR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawia mnie dlaczego jedne motocykle maja zawory regulowane płytkami a inne srubami?z czego to wynika i czym to jest dyktowane?wiadomo ze srubami reguluje sie o wiele łatwiej a z płytkami jest wiecej problemów

Ktore rozwiazanie jest technicznie lepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnikiz glowicami DOHC i z regualcja na plytkach sa bardziej szybkobiezne , dzieki mniejszej masie bezwladnosci.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom. W sportowych silnikach śruby to porażka bo mija się z celem robić super szybki silnik i ładować w niego sruby i dzwigienki które zwiększają mase pracujących elementów. Poza tym sruby to kolejna komplikacja ukladu rozrządu.

 

Jest jeszcze trzecia mozliwość regulacji oprócz plytek i śrub - hydrauliczne popychacze które same kasują luz zaworowy i trzymają go w normie. Nie nadają sie do silników sportowych.

Stosowane w HD i motocyklach turystycznych gdzie nie trzeba zbyt czesto zaglądać na luz zaworowy.

W Harleyu jest hydraulika i cieżkie laski popychaczy (rozrząd OHV) i dlatego nie kręci zbyt wiele obrótów. Moj akurat kręci prawie 8 tys RPM a powinien nie więcej niż 6 tyś. Ale to za sprawą extremalnego ukladu zaplonowego.Chociaż mogę ustawić ograniczenie obrotów pokrętłem na module. W HD przy obrotach pow. 7 tys RPM motnuje się twarde popychacze i regulację srubami, wtedy silniki kręca 10 tys RPM spoko.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a 4 mozliwosc to DESMO z Ducati, tam zawor otwierany i zamykany jest walkiem rozrzadu

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...