Skocz do zawartości

Jak różnica pomiędzy....


mador11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie...

Trochę szperałem po necie....czytałem opisy i dane obydwóch wspomnianych modeli i .... kicha!!!

Mam Madzię VF500 z 1988r (Vf30 wersja zaoceaniczna) i znajduję oferty na hondę schadow z tamtych lat i zastanawiam się jaka jest różnica pomiędzy tymi modelami?Ja oprócz niewielkich różnic głównie wizualnych nie widzę...może szkopół tkwi w silniku?Z tego co znalazłem na necie to ponoć w Magnę wpychano silnik taki sam jak do ścigaczy.....natomiast schadow-ka miała typową czoperówkę (osiągi).....oto linki do fotek obydwóch modeli....pierwszy to moja Madzia....następny to schadow-ka

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/adb6c77bf4358b09.html

http://moto.allegro.pl/item365255254_honda...0_c_piekna.html

 

 

wiem wiem tu kardan a tu łańcuch.....ale Magny też były i z kardanem i z łańcuchem....pomijam oczywiście drobne zmiany wizualizacyjne typu siedzenie,kształt luster czy kapecke różniące się tłumiki.Ja wiem że chadow z biegiem lat urosła......ale mnie konkretnie chodzi o hulajnogi z lat 85-89.

Poza tym chciałbym jeśli ktoś ma o szczegółowe dane techniczne po polsku Hondy Magna V30 (VF 500)

A o te dane pytam bo coś innego wyszperałem na necie a co innego mi w przeglądzie dali....(przegląd zerowy wraz z danymi technicznymi)....

Edytowane przez mador11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w shadow 500 masz silnik z modelu VT500, który był protoplastą silników używanych po dziś dzień w motocyklach takich jak honda NTV revere, deauville, transalp, africa twin (rozwiercony) i shadow 650.

 

No a w VF 500 masz silnik V4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko??? - sa to dwie zupełnie inne jednostki - w shadowce masz 2 cylindry w układzie V w magnie masz 4 cylindry w układzie V - co za tym idzie inna skrzynia inny układ rozrzadu inny układ zasilania - INNE HARAKTERYSTYKI PRACY - to tak jakbyś powiedział zeintruder różni się tylko silnikiem od warriora - inaczej - tak jak 126p różni się tylo silnikiem od garbusa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że jeśli byś się przesiadł z Madzi na Cienia, to szybko by Ci się znudził... słabsze osiągi chyba szybko by się dały we znaki... Jednak jeśli nie zależy Ci na wyższym v-max i lepszym przyspieszeniu, to myślę, że V2 da lepszy dźwięk niż V4.

Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że silniki i cały ich osprzęt są inne.Chodziło mi ogólny wygląd całego motocykla.Bak,światła,kierownica,konsola,siedzenia,koła.Z tego wnioskuję że pod względem wizualnym jest to samo.....Hmm prościej chyba jednak będzie stwierdzić że Magna to Shadow z silnikiem ścigacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... a ja myślałem, że najprościej skorzystać z google i opcja grafika... albo po prostu popatrzeć na sztrucle na allegro czy otomoto... :icon_exclaim:

Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam Madzie `85 też 500 ale niestety udało mi się przekonać , że jest ona bardziej awaryjna od shadowa, panewki mi się wysypały i spotakłem sie dopiero wtedy z wieloma opiniami ,że Madzie nie dochodzą do takich przebiegów jak shadowy... Silnik Madzi jest wysoko obrotowy i dlatego mniej pożyje ale ma lepsze osiągi , motorek jest piękny taki chopperowy a jednak nie dokońca , jest oryginalny a shadow to jednak klasyczny chopper (przynajmniej tak stylizowany) .

 

Zaleta w Magnie to fakt ,że widlak nie daje kompletnie żadnych dragń! Pozatym masz to szczęście, że masz `88

bo jest to już poprawiona wersja konstrukcyjnie , do 85 był robiony typ 1.

 

Jeśli chodzi o kardana to 500 nigdy go nie miały, dopiero 700/750 i 1100.

 

Shadow natomiast w zestawiniu z magną można powiedzieć jest wolnoobrotowy z przymknięciem oka , dlatego bardziej chopperkowy dzwięk wydaje , i w ogóle silniczek jest praktycznie bez wad i bezobsługowy jeśli chodzi o zawory, pozatym ma 2 gaźniki a nie 4 więc synchro też łatwiej zrobić.

 

Pozatym dostać się do silnika magny jest przesrane!!! Ja bym kazał temu kitajcowi co zaprojektował przez cały dzień wkręcać i wykręcać świece (Kto miał vf 500 ten wie o czym gadam)

 

Serdecznie pozdrawiam w zmaganiu się z maszynami o rocznikach 1976/89 , Ja też uważam , że one mają w sobie to coś.

 

Postaram sie podesłać linka z serwisówką do Madzi 500 jak tylko go odnajde, napewno sie przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...