marcel111 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Koledzy, mam drobny problemik, mysle, ze jest to regulator napiecia ale moge sie mylic. Otoż na wlaczonych swiatlach zarowki praktycznie w ogole sie nie swieca a tylna diodowa pulsuje. Z kolei ladowanie aku jest ok 13,5-13,7V i po dodaniu gazu nie skacze napiecie a zarowki dalej nie swieca. Moze mial ktos takiego typu doswiadczenie albo cos podradzi. Dodam, ze wszystkie styki, kostki poczyscilem. ze statora wychodzą 2 wiązki, jedna to zasilanie cewki a z drugiej idzie biały i żółty kabel, to zasilanie świateł i ładowania, oba idą do regulatora. Sprawdz na nich napięcie międzyfazowe - ustawienie na prąd zmienny. Cytuj EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
str_18 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Ok dzięki za odp. Postaram się poszukać i rozkręcić to jakoś. Jak by ktoś miał więcej info to proszę. Na tej stronie masz rysunki. Nie ma rocznika 2000r ale to bez znaczenia. W innych widac, ze jest bateria. Wejdz w chassis danego modelu ze statora wychodzą 2 wiązki, jedna to zasilanie cewki a z drugiej idzie biały i żółty kabel, to zasilanie świateł i ładowania, oba idą do regulatora. Sprawdz na nich napięcie międzyfazowe - ustawienie na prąd zmienny. Jak to mam dokladnie zrobić? Skoro przewody ida do regulatora to musi byc z nim problem bo nie utrzymuje stalego pradu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel111 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 odłącz je, na wysokości kranika masz wtyczki i podłącz multimetr, jeden do plusa, drugi do minusa, zakres do 100v prądu zmiennego. Moim zdaniem jakby regulator padł to by paliło żarówki, bo by szło 30v przy max obrotach na żarówkę, a tak być może to padła część statora odpowowiedzialna za światła i pomiar między fazowy Ci to pokaże ( będzie chyba 60v jeśli wszystko ok) Cytuj EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
str_18 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 odłącz je, na wysokości kranika masz wtyczki i podłącz multimetr, jeden do plusa, drugi do minusa, zakres do 100v prądu zmiennego. Moim zdaniem jakby regulator padł to by paliło żarówki, bo by szło 30v przy max obrotach na żarówkę, a tak być może to padła część statora odpowowiedzialna za światła i pomiar między fazowy Ci to pokaże ( będzie chyba 60v jeśli wszystko ok) Dziękuje za info. Mysle tylko nad 30V, ze pali zarowki a na 60V powinno byc ok? Nie kumam, ciemny jestem ale tylko na 65% he Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel111 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 mierzysz przed reglerem to jest przy max obrotach między fazami 60v, jeśli wezmiesz biały i masę albo zółty i masę będzie 30, a po wejściu do regulatora biały zamienia się na ładowanie a żółty na 12v na światła. Tylko kierunki i klakson zasilane są stałym. Cytuj EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
str_18 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 mierzysz przed reglerem to jest przy max obrotach między fazami 60v, jeśli wezmiesz biały i masę albo zółty i masę będzie 30, a po wejściu do regulatora biały zamienia się na ładowanie a żółty na 12v na światła. Tylko kierunki i klakson zasilane są stałym. Sprawdzilem i przedstawia sie to tak. Podpiąlem sie przed regulatorem na wysokosci kranika gdzie sa wtyczki (meska i zenska). Na kablu od ladowania i swiatlach napiecie wynosi miedzy 6 a 8V. Wynika na to, ze stator. Ladowanie aku trzyma sie na 13,8V czasami wskoczy na 13,7V ( dodawalem gazu i mialem zapalone swiatla) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel111 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 jesli mało jeździsz na światłach możesz rozwiązać problem w taki sposób, że odłączasz w kostce pod kloszem żółty kabel idący z reglera, który normalnie je zasilał a podłączasz w to miejsce kabel zasilający kierunkowskazy (chyba czerwono zółty, idzie do przerywacza).Tam jest prąd stały prosto z akumulatora więc światła jak w lc4 będą działać Ci nawet na postoju, taki sposób zasilania przedłuży również żywot żarówki. Jedynym powodem dla którego w exc światła zasilane są prosto ze statora, jest chyba to, że można odłączyć akumulator (jesli jest w instalacji kondensator a oryginalnie jest ) co odciąży sprzęt a światła i tak będą dlej działać. Ja jeżdżę z aku, dodatkowo mi akurat wysiadl regler, to sobie tak podłączyłem i się to sprawdza, jedyna sprawa, że po każdej jeździe trzeba go doładować. Cytuj EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
str_18 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 jesli mało jeździsz na światłach możesz rozwiązać problem w taki sposób, że odłączasz w kostce pod kloszem żółty kabel idący z reglera, który normalnie je zasilał a podłączasz w to miejsce kabel zasilający kierunkowskazy (chyba czerwono zółty, idzie do przerywacza).Tam jest prąd stały prosto z akumulatora więc światła jak w lc4 będą działać Ci nawet na postoju, taki sposób zasilania przedłuży również żywot żarówki. Jedynym powodem dla którego w exc światła zasilane są prosto ze statora, jest chyba to, że można odłączyć akumulator (jesli jest w instalacji kondensator a oryginalnie jest ) co odciąży sprzęt a światła i tak będą dlej działać. Ja jeżdżę z aku, dodatkowo mi akurat wysiadl regler, to sobie tak podłączyłem i się to sprawdza, jedyna sprawa, że po każdej jeździe trzeba go doładować.jesli mało jeździsz na światłach możesz rozwiązać problem w taki sposób, że odłączasz w kostce pod kloszem żółty kabel idący z reglera, który normalnie je zasilał a podłączasz w to miejsce kabel zasilający kierunkowskazy (chyba czerwono zółty, idzie do przerywacza).Tam jest prąd stały prosto z akumulatora więc światła jak w lc4 będą działać Ci nawet na postoju, taki sposób zasilania przedłuży również żywot żarówki. Jedynym powodem dla którego w exc światła zasilane są prosto ze statora, jest chyba to, że można odłączyć akumulator (jesli jest w instalacji kondensator a oryginalnie jest ) co odciąży sprzęt a światła i tak będą dlej działać. Ja jeżdżę z aku, dodatkowo mi akurat wysiadl regler, to sobie tak podłączyłem i się to sprawdza, jedyna sprawa, że po każdej jeździe trzeba go doładować. Dziękuję bardzo za pomoc. Jestem niesamowicie wdzięczny, sprawdzę ten sposob w wolnej chwili i dam znac jak mi poszlo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 W RFSie nie ma opcji na zamontowanie wcześniej zakutego łańcucha.Da się tylko trzeba składac od d... strony, najpierw opasać rozrząd a potem wcisnąć łańcuch razem z kołem łańcuchowym wału korbowego. W starych modelach łańcuch rolkowy (sick !) -kolejny przykład bublamasz podane w serwisówce jakie wymiary powinna miec pompa oleju i jeśli się mieści to jest ok. Sam właśnie będę to sprawdzał bo wymieniam łożyska na koszu sprzęgłowym.Tak przy okazji jeśli mam taki objaw, że po wciśnięciu sprzęgła wyraźnie cichnią odgłosy pracy silnika od strony sprzęgła to które łożysko za to odpowiada, nr 8 czy 14 z fiszki:http://www.ronniesbe...2002&fveh=11004Ten typ tak ma, nie jest to zwiazane z wyeksploatowanym łożyskiem, a z budową sprzęgła, zęby proste nie napinają wału w osi, a luz w nowym silniku jest chyba z 1 mm. Sprzęt wychodzi nowy to już się kwalifikuje do remontu.Koledzy, mam drobny problemik, mysle, ze jest to regulator napiecia ale moge sie mylic. Otoż na wlaczonych swiatlach zarowki praktycznie w ogole sie nie swieca a tylna diodowa pulsuje. Z kolei ladowanie aku jest ok 13,5-13,7V i po dodaniu gazu nie skacze napiecie a zarowki dalej nie swieca. Moze mial ktos takiego typu doswiadczenie albo cos podradzi. Dodam, ze wszystkie styki, kostki poczyscilem.NIe napisałeś jaki motocykl. Ale w exc jest jednofazowy generator, a po generatorze bezpośrednio sam regulator jednofazowy napięcia, bez prostownika, czyli na żarówki idzie prąd zzmienny. Więc sprawa jest taka jak pisał Marcel. Sprawdzasz napięcie (zmienne) na żarówce, czyli za regulatorem, sprawdzasz przed, czyli na generatorze. Jeśli za regulatorem będziesz miał mniej niż 12V~ , a za prądnicą więcej niż 20V~ to masz do wymiany regulator. W związku z tym, iż jest to regulator jednofazowy (sick !) kupisz go na allegro za 15 zł od chińczyka (np Bashan). Jeśli nie napięcie wychodzące z generatora jest małe (<12) to treba zmierzyć opornść cewki, która zasila instalację (porównać z serwisem) i czy nie ma przebicie na masę. Jeśli zrypana to trzeba rozbebeszyć i przewinąć.Witam,Mam malutki problem w moim KTM EXC 400 - 2000r. Mianowicie licznik wyświetla bardzo słabo wygląda to jak by bateria padała jednak nie wiem czy tam jest bateria? Bardzo proszę o jakąś podpowiedź co muszę zrobić i jeśli jest tam bateria to jak ją wymienić.DziękiTrza zmienić baterie, jak w zegarku :) Masz pokazane w instrukcji gdzie umieszczona jest bateria.Amen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Wiącek Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Trza zmienić baterie, jak w zegarku :) Masz pokazane w instrukcji gdzie umieszczona jest bateria.Amen Dzięki za odp ale nie mam do niego instrukcji posiadasz moze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek450 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Może ktoś się orjentuje jaki jest dopuszczalny luz osiowy na dźwigienkach zaworowych, na jednej jest 0.60 na drugiej 0.40, czy jest możliwość wymienienia samych łożysk na dzwigienkach bo w katalagu części podana jest cała dzwigienka razem z łożyskami. Chodzi mi o silnik z sx450, 2006r.Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
str_18 Opublikowano 1 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 (edytowane) NIe napisałeś jaki motocykl. Ale w exc jest jednofazowy generator, a po generatorze bezpośrednio sam regulator jednofazowy napięcia, bez prostownika, czyli na żarówki idzie prąd zzmienny. Więc sprawa jest taka jak pisał Marcel. Sprawdzasz napięcie (zmienne) na żarówce, czyli za regulatorem, sprawdzasz przed, czyli na generatorze. Jeśli za regulatorem będziesz miał mniej niż 12V~ , a za prądnicą więcej niż 20V~ to masz do wymiany regulator. W związku z tym, iż jest to regulator jednofazowy (sick !) kupisz go na allegro za 15 zł od chińczyka (np Bashan). Jeśli nie napięcie wychodzące z generatora jest małe (<12) to treba zmierzyć opornść cewki, która zasila instalację (porównać z serwisem) i czy nie ma przebicie na masę. Jeśli zrypana to trzeba rozbebeszyć i przewinąć.EXC 400 2008/2009r.Tak jak pisalem poprzednio "Na kablu od ladowania i swiatlach napiecie wynosi miedzy 6 a 8V" czyli lekko skacze. Natomiast od regulatora nie idzie stale napiecie 12V poniewaz swiatla swieca roznie zaleznie od odkrecenia manetki.Cewke zaplonową ,od ktorej wychodzi fajka, masz na mysli czy stator, w ktorym jest uzwojenie? Bo cewke sprawdzalem na zgaszonym motocyklu i wyniki podalem pare postow u gory.Cytuję "k omow 00,0 (mierzone 2 wystajace blaszki: gruba i cienkapo lewej)omow 00,6 ( mierzona 1 blaszka gruba po prawej i drugagruba po lewej.Czy cewka moze miec cos do swiatel? Jakie powinny byc parametry?A moze regulator napiecia sprawdzic tylko nie znam parametrow co ile powinno miec. Przykladowe zdjecie na >>>>>> http://w758.wrzuta.p...ufoQ9bejj/cewkaPrzepraszam za nie zbyt jasny opis ale nie wiem jak profesjonalnie to nazwac" Zalamka mnie bierze, co to moze byc. Jakby cewka miala przebicie to by motocykl nie chcial palic bo iskry nie dawałby. Na pewno sprawdzę obejscie jakie proponuje marcel z przelozeniem kabli.Obecnie nie mam dostepu do moto zeby cos wiecej sprawdzic, bo jestem w trasie ale udalo mi sie dorwac neta :P Edytowane 1 Lipca 2012 przez str_18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 1 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 EXC 400 2008/2009r.Tak jak pisalem poprzednio "Na kablu od ladowania i swiatlach napiecie wynosi miedzy 6 a 8V" czyli lekko skacze. Natomiast od regulatora nie idzie stale napiecie 12V poniewaz swiatla swieca roznie zaleznie od odkrecenia manetki.Cewke zaplonową ,od ktorej wychodzi fajka, masz na mysli czy stator, w ktorym jest uzwojenie? Bo cewke sprawdzalem na zgaszonym motocyklu i wyniki podalem pare postow u gory.Cytuję "k omow 00,0 (mierzone 2 wystajace blaszki: gruba i cienkapo lewej)omow 00,6 ( mierzona 1 blaszka gruba po prawej i drugagruba po lewej.Czy cewka moze miec cos do swiatel? Jakie powinny byc parametry?A moze regulator napiecia sprawdzic tylko nie znam parametrow co ile powinno miec. Przykladowe zdjecie na >>>>>> http://w758.wrzuta.p...ufoQ9bejj/cewkaPrzepraszam za nie zbyt jasny opis ale nie wiem jak profesjonalnie to nazwac" Zalamka mnie bierze, co to moze byc. Jakby cewka miala przebicie to by motocykl nie chcial palic bo iskry nie dawałby. Na pewno sprawdzę obejscie jakie proponuje marcel z przelozeniem kabli.Obecnie nie mam dostepu do moto zeby cos wiecej sprawdzic, bo jestem w trasie ale udalo mi sie dorwac neta :P:) Nie chodzi o cewke zapłonową tylko o uzwojenie, cewke własnie na statorze, ktora robi power :) Zapłon zostaw w spokoju :)Ale jesli masz 2009 to sprawa jest ciutke insza, ale przynajmniej teraz wiadomo gdzie masz miernik przyłożyć. Tak węc łopatologicznie. Miernik ustaw na zakres 100 V i prąd zmienny przyłóż do konektorków regulatora, a dokładnie do koloru żółtego i białego i do tych samych kolorów ale zaraz za prądnicą. To jest wejscie na regulator. Jeśli nic nie pokaze to zmniejsz zakres do 20V. Zobacz ile będzie przy biegu luzem oraz przy jakichś wyższych obrotach. To samo powtórz z tym że zamiast białego przewodu użyj masy. Na żarówce już mirzyłeś i masz 8 V więc nie musisz. Ale w razie czego zmierz jeszcze raz też na prądzie zmiennym przy biegu luzem i przygazówce. Zmierz napięcie na akumulatorze na luzie, przygazówce i na wyłączonym silniku.Jak na bubel przystało światła są zasilane prądem zmiennym i przy niskich napieciach pulsują z czestotliwością jaką chodzi generator, czyli dla biegu luzem ok 25Hz (1500 rpm). Podaj wyniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Wiącek Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 Witam,Mam takie pytanie czy do EXC 400 2000 r. będą pasowały plastiki od jakiś nowszych modeli? Zastanawiam się nad wymianą tylnego błotnika itd ponieważ te plastiki są już wiekowe no i nie w najlepszym stanie boję się tlyko zamówić zeby się nie okazało, że zostałem z niepasującymi na lodzie :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 Twoje plastiki były do modelu 2003, potem były zmiany czyli zintegrowany tylny błotnik z boczkami, inny zbiornik paliwa i boczki itd. Jedyne co możesz wsadzić z nowszych modeli to przedni błotnik i lampa. Aby pasował tylny zintegrowany trzeba całą tylną ramę przełożyć, boczki chłodnicy będą pasować po zmianie zbiornika siedzenia i kopki. Gra nie warta świeczki kupuj plastiki do swojego rocznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.