Skocz do zawartości

Problem z Aprilia Pegaso 125 - rotax 123


Maciej88xd
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszytskich! Mam problem z Aprilia mianowicie motocykl ciężko pali a mozna powiedziec ze prawie w ogóle tego nie robi. Aprilke mozna zapalic pchając ja kilkanascie metrów i co zauwazylem jesli wkreci sie ona na pewne obroty. Czy zimna czy ciepła jesli spadnie ponizej 4-3 tys obrotów momentalnie gaśnie. Odczulem tez spadek mocy w czasie jazdy. nie ma takiego kopa jak wczesniej. Wyczyścilem juz gaźnik oraz filtr powietrza, zmieniłem świece (na oryginal NGK) jest troszke lepiej w czasie jazdy ale jesli chodzi o rozruch i niskie obroty to dalej nic sie nie zmienilo.. Natomiast zauważylem wyciek koło miejsca złączenia dyfuzora z cylindrem (bądź jest to wyciek z obudowy zaworu wydechowego) jeszcze kilka dni temu wszystko bylo ok motor mial wolne obroty palil od razy i wogole bylo bez zastrzezen czy to moze byc wina tego wycieku/nieszczelności?? jesli jestescie mi wstanie jakos podpowiedziec co jest nie tak prosze o pomoc (p.s jak kręce rozrusznikiem świeca ma iskre )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zdjąłem cylinder okazało sie że tłok jest na wykończeniu (a zawór wydechowy tez byl zawieszony). tylko zastanawia mnie teraz jedno skad na denku tłoka pojawiły sie wrzery rozmieszczone wokół zewnetrznej powierzchni tłoka to samo stało sie z głowicą. co moze byc tego przyczyną?? czeka mnie teraz remont generalny wiem ze najlepsze tłoki to vertex i wossner ale nie wiem jakie kupic łożyska główne na wał możecie mi cos doradzić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wżery na tłoku i nietrzymanie niskich obrotów kojarzą mi się z jednym - zatarciem. Możliwe że miałeś źle ustawiony skład mieszanki lub (tak jak mi przed zimą) padł ci dozownik oleju. Jeśli cylinder ma rysy musisz go dać do tulejowania albo poszukać zakładu który kładzie nicasil. Ja wybrałem tuleje - koszt niewiele ponad 600zł razem z tłokiem wossnera

 

Z otworu zaworu wydechowego zawsze lekko cieknie czarny olej. Zawieszenie się zaworu może dać ogromny spadek mocy na niskich obrotach ale nie utrudnia odpalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw może dojdź czemu sie zatarło ?? bo to wygląda tak jakbyś odbudowywał dom po pożarze kiedy jeszcze sie pali.....

 

dojdź czy to efekt wady tłoka czy dozownik siadł jaka świeca etc.......wymienisz tłok i zamiast dotrzeć zatrzesz..

zobacz czy dozownik podaje olej jaki kolor ma świeca ??chłodzenie ok ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...