bronx Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Witam,rzecz się dzieje w intruderze 1400. Mamy juz 3 regulator (nowka suzuki)i cały czas objaw ten sam.Silnik pyka na wolnych ładowanie jest książkowe 13,7V.Wzrost prędkości obrotowej powoduje spadek napięcia ładowania do wartości zerowej, czyli utrzymuje sie napięcie z akumulatora ( w tym przypadku 12,7V - akus starego typu obslugowy)Teraz pytanko co jeszcze moze byc nie halo ?Moduł zapłonowy? na schemacie dopatrzyłem się Boost Sensor-a który w jakimś stopniu tez powinienbrać udział w "doborze" napięcia ładowania.Jak wygląda ten sensorek i gdzie może się znajdować ?PozdrawiamBronx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motobandyta Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 sprawdź szczotki bo mogą się podwieszać jeśli są bardzo zużyte. swego czasu miałem coś takiego w samochodzie i wymiana szczotek załatwiła sprawę.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Piotruś czeka Cię wymiana uzwojenia altka ale najpierw pomierz napięcie zmienne na poszczególnych fazach przy niskich i wysokich obrotach. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 12 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Alternator raczej wykluczylem na samym poczatku,napiecie na kazdej fazie przy predkosci obrotowej (duzej bo tam nie ma obrotomierza :) )120 V kazda faza wiec jest ok.Przy nizszych obrotach kazda faza ma takie samo napiecie oczywiscie odpowiednio nizsze.Oczywiscie taki pomiar dokonywany jest przy biegu jałowym, teraz zmierze to z obciazeniem. Zobaczymy może pod obciązeniem uzwojenie przebija ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybson13 Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Alternator raczej wykluczylem na samym poczatku,napiecie na kazdej fazie przy predkosci obrotowej (duzej bo tam nie ma obrotomierza :flesje: )120 V kazda faza wiec jest ok.Przy nizszych obrotach kazda faza ma takie samo napiecie oczywiscie odpowiednio nizsze.Oczywiscie taki pomiar dokonywany jest przy biegu jałowym, teraz zmierze to z obciazeniem. Zobaczymy może pod obciązeniem uzwojenie przebija ... Nie wiem jak to tam jest rozwiazane ale ja bym przylukal komutator i szczotki komutator moze byc juz wytarty a szczotki moga sie podwieszac tak jak ktos wyzej mowil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Coście się tak dojeb**i do szczotek Intruder to nie froterka i nie ma żadnych szczotek.Człowiek potrzebuje pomocy a wy żarty sobie robicie !!!Jeszcze raz się któryś wychyli z takimi bzdurami to wyleci z 4um na kilka tygodni.Panowie albo macie coś konkretnego na temat motocykla który dobrze znacie albo czytać i morda w kubeł bo niektóre posty przestają być zabawne.A Ty Piotr zrób pomiar prądu pod obciążeniem na każdej fazie tylko na krótko coby się nie zadymiło z uzwojenia, no chyba że masz potrójnego pecha i altek jest dobry a regulatory nadają się pod szmalec.W/g mnie 120V to trochę za dużo bo powinno być ok.70V Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybson13 Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Coście się tak dojeb**i do szczotek Intruder to nie froterka i nie ma żadnych szczotek.Człowiek potrzebuje pomocy a wy żarty sobie robicie !!!Jeszcze raz się któryś wychyli z takimi bzdurami to wyleci z 4um na kilka tygodni.Panowie albo macie coś konkretnego na temat motocykla który dobrze znacie albo czytać i morda w kubeł bo niektóre posty przestają być zabawne.A Ty Piotr zrób pomiar prądu pod obciążeniem na każdej fazie tylko na krótko coby się nie zadymiło z uzwojenia, no chyba że masz potrójnego pecha i altek jest dobry a regulatory nadają się pod szmalec.W/g mnie 120V to trochę za dużo bo powinno być ok.70V nice. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 No i spotkamy się kolego rybson za dwa tygodnie :clap: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 (...)A Ty Piotr zrób pomiar prądu pod obciążeniem na każdej fazie tylko na krótko coby się nie zadymiło z uzwojenia, no chyba że masz potrójnego pecha i altek jest dobry a regulatory nadają się pod szmalec.W/g mnie 120V to trochę za dużo bo powinno być ok.70VTe 120V wynika pewnie z przepięć w nieobciążonym uzwojeniu. Zapewne z odpowiednim rezystorem spadnie nieco niżej.Co do głównego problemu to ja bym jeszcze sprawdził czy przypadkiem nie ma przebicia do masy. Miałem ostatnio wątpliwą przyjemność z takim przypadkiem. Napięcia międzyfazowe wyglądały dobrze, a mostek prostowniczy nie mógł pracować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Chlopcom myla sie typy alternatorow - suzuki dla waszej wiadomosci uzywa glownie altkow samowzbudnych - szczotki i komutatory nie wystepuja :)Bronx sprawdz masowania tego reglera i instalacji do silnika i ramy, zlaczka miedzy altkiem i reglem nie jest zgrzana, przewody nie sztywne ?Jak mierzysz napiecia miedzy fazowe to pomierz od razu czy nie ma przejscia na mase od poszczegolnych kabli fazowych z altka. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 13 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 (edytowane) Ciekawy byłem kiedy ktos zorientuje sie ze ten alternator nie ma szczotek :)to nie samochód ;). Piotrek nie denerwuj sie tak, po co za wczas osiwiec :bigrazz: Zastanawiam się nad tym uzwojeniem co pisales.Jak mierzyłem napiecie miedzyfazowe to sprawdzałem własnie czy przebija cos na mase. Wiec tu jest ok.Jedyna rzecz jakiej nie sprawdziłem porządnie to masowanie (silnika-rama).Regulator ma porządną masę. I bądz tu człowieku mądry. A co powiecie na temat tego BOOST sensor? A tu schemacik może tak będzie łatwiej :Schemat elektryczny VS1400 Edytowane 13 Maja 2008 przez bronx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Powinno Cię zainteresować. Taki sam problem w moim moto: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=89976&hl= Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 13 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 jedna mała usterka wyszła, kostka łączona rygiel była lewa...,teraz jest na wyjściu z rygla przy załączonych światłach 13,8-14V.Minusem jest ciągle napięcie na akusiu 12,3V, ale to juz pikuś :biggrin:Po pierwsze trzeba pozadnie naładować akumulator po drugie obadać jak wygłąda droga dla masy i "+" miedzy ryglem bezpiecznikami i akusiem.Także w tym wypadku na szczęście okazało sie ze za wine spadku napięcia wraz ze wzrostem prędkosci odpowiada wlanięta kostka.Dziekuje wszystkim za porady :biggrin: p.skto dalej szuka szczotek ?? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Ja wiem ;) RYBSON - ma jeszcze 13 dni na znalezienie szczotek :icon_mrgreen: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 14 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 A tak swoja drogą, zróbmy off topic :smile:Piotrek jak to teraz jest w tych hondach, szwagier w końcu dorobił sie hornetki 04, pojechaliśmy juzzz dawna ja oglądać a ja jak dziś pamiętam, jakszukałem włącznika swiateł :biggrin:. Co to za polityka firmy? Według mnie troszkę ciulato bo jednak akus dostaje w dupę w stanach rozruchu awaryjnego, np. po zimie (tu spoko bo najczęściej mamy podłączona drugą baterie, lub uprzednie podładuje sie akumulator), ale np. w przypadku braku paliwa, zawsze jest to jakieś obciążenie. Mi sie osobiście to nie podoba. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.