Skocz do zawartości

napiecie ładowania spada wraz ze wzrostem obrotów silnika


bronx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

rzecz się dzieje w intruderze 1400. Mamy juz 3 regulator (nowka suzuki)

i cały czas objaw ten sam.

Silnik pyka na wolnych ładowanie jest książkowe 13,7V.

Wzrost prędkości obrotowej powoduje spadek napięcia ładowania do wartości zerowej, czyli

utrzymuje sie napięcie z akumulatora ( w tym przypadku 12,7V - akus starego typu obslugowy)

Teraz pytanko co jeszcze moze byc nie halo ?

Moduł zapłonowy? na schemacie dopatrzyłem się Boost Sensor-a który w jakimś stopniu tez powinien

brać udział w "doborze" napięcia ładowania.

Jak wygląda ten sensorek i gdzie może się znajdować ?

Pozdrawiam

Bronx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator raczej wykluczylem na samym poczatku,

napiecie na kazdej fazie przy predkosci obrotowej (duzej bo tam nie ma obrotomierza :) )

120 V kazda faza wiec jest ok.

Przy nizszych obrotach kazda faza ma takie samo napiecie oczywiscie

odpowiednio nizsze.

Oczywiscie taki pomiar dokonywany jest przy biegu jałowym, teraz zmierze to z obciazeniem. Zobaczymy może pod obciązeniem uzwojenie przebija ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator raczej wykluczylem na samym poczatku,

napiecie na kazdej fazie przy predkosci obrotowej (duzej bo tam nie ma obrotomierza :flesje: )

120 V kazda faza wiec jest ok.

Przy nizszych obrotach kazda faza ma takie samo napiecie oczywiscie

odpowiednio nizsze.

Oczywiscie taki pomiar dokonywany jest przy biegu jałowym, teraz zmierze to z obciazeniem. Zobaczymy może pod obciązeniem uzwojenie przebija ...

 

 

Nie wiem jak to tam jest rozwiazane ale ja bym przylukal komutator i szczotki komutator moze byc juz wytarty a szczotki moga sie podwieszac tak jak ktos wyzej mowil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coście się tak dojeb**i do szczotek Intruder to nie froterka i nie ma żadnych szczotek.

Człowiek potrzebuje pomocy a wy żarty sobie robicie !!!

Jeszcze raz się któryś wychyli z takimi bzdurami to wyleci z 4um na kilka tygodni.

Panowie albo macie coś konkretnego na temat motocykla który dobrze znacie albo czytać i morda w kubeł bo niektóre posty przestają być zabawne.

A Ty Piotr zrób pomiar prądu pod obciążeniem na każdej fazie tylko na krótko coby się nie zadymiło z uzwojenia, no chyba że masz potrójnego pecha i altek jest dobry a regulatory nadają się pod szmalec.

W/g mnie 120V to trochę za dużo bo powinno być ok.70V

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coście się tak dojeb**i do szczotek Intruder to nie froterka i nie ma żadnych szczotek.

Człowiek potrzebuje pomocy a wy żarty sobie robicie !!!

Jeszcze raz się któryś wychyli z takimi bzdurami to wyleci z 4um na kilka tygodni.

Panowie albo macie coś konkretnego na temat motocykla który dobrze znacie albo czytać i morda w kubeł bo niektóre posty przestają być zabawne.

A Ty Piotr zrób pomiar prądu pod obciążeniem na każdej fazie tylko na krótko coby się nie zadymiło z uzwojenia, no chyba że masz potrójnego pecha i altek jest dobry a regulatory nadają się pod szmalec.

W/g mnie 120V to trochę za dużo bo powinno być ok.70V

 

 

nice. :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

A Ty Piotr zrób pomiar prądu pod obciążeniem na każdej fazie tylko na krótko coby się nie zadymiło z uzwojenia, no chyba że masz potrójnego pecha i altek jest dobry a regulatory nadają się pod szmalec.

W/g mnie 120V to trochę za dużo bo powinno być ok.70V

Te 120V wynika pewnie z przepięć w nieobciążonym uzwojeniu. Zapewne z odpowiednim rezystorem spadnie nieco niżej.

Co do głównego problemu to ja bym jeszcze sprawdził czy przypadkiem nie ma przebicia do masy. Miałem ostatnio wątpliwą przyjemność z takim przypadkiem. Napięcia międzyfazowe wyglądały dobrze, a mostek prostowniczy nie mógł pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopcom myla sie typy alternatorow - suzuki dla waszej wiadomosci uzywa glownie altkow samowzbudnych - szczotki i komutatory nie wystepuja :)

Bronx sprawdz masowania tego reglera i instalacji do silnika i ramy, zlaczka miedzy altkiem i reglem nie jest zgrzana, przewody nie sztywne ?

Jak mierzysz napiecia miedzy fazowe to pomierz od razu czy nie ma przejscia na mase od poszczegolnych kabli fazowych z altka.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy byłem kiedy ktos zorientuje sie ze ten alternator nie ma szczotek :)

to nie samochód ;). Piotrek nie denerwuj sie tak, po co za wczas osiwiec :bigrazz:

Zastanawiam się nad tym uzwojeniem co pisales.

Jak mierzyłem napiecie miedzyfazowe to sprawdzałem własnie czy przebija cos na mase. Wiec tu jest ok.

Jedyna rzecz jakiej nie sprawdziłem porządnie to masowanie (silnika-rama).

Regulator ma porządną masę. I bądz tu człowieku mądry. A co powiecie na temat tego BOOST sensor?

 

 

A tu schemacik może tak będzie łatwiej :

Schemat elektryczny VS1400

Edytowane przez bronx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedna mała usterka wyszła, kostka łączona rygiel była lewa...,

teraz jest na wyjściu z rygla przy załączonych światłach 13,8-14V.

Minusem jest ciągle napięcie na akusiu 12,3V, ale to juz pikuś :biggrin:

Po pierwsze trzeba pozadnie naładować akumulator po drugie obadać jak wygłąda droga dla masy i "+" miedzy ryglem bezpiecznikami i akusiem.

Także w tym wypadku na szczęście okazało sie ze za wine spadku napięcia wraz ze wzrostem prędkosci odpowiada wlanięta kostka.

Dziekuje wszystkim za porady :biggrin:

 

p.s

kto dalej szuka szczotek ?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak swoja drogą, zróbmy off topic :smile:

Piotrek jak to teraz jest w tych hondach, szwagier w końcu dorobił sie hornetki 04, pojechaliśmy juzzz dawna ja oglądać a ja jak dziś pamiętam, jak

szukałem włącznika swiateł :biggrin:. Co to za polityka firmy? Według mnie troszkę ciulato bo jednak akus dostaje w dupę w stanach rozruchu awaryjnego, np. po zimie (tu spoko bo najczęściej mamy podłączona drugą baterie, lub uprzednie podładuje sie akumulator), ale np. w przypadku braku paliwa, zawsze jest to jakieś obciążenie. Mi sie osobiście to nie podoba. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...