Skocz do zawartości

os koła przedniego - uwalony gwint


Rekomendowane odpowiedzi

hi

mam xj 600

os przedniego kola wkreca sie w lagi a nastepnie zaciska sie zabezpieczenie

 

niestety niedawno odkryłem

ze moja os nie wkreca sie w lagi bo ma zerwany gwint :banghead:

 

domyslam sie ze przemieszczanie sie na takim motocyklu jest troche niebezpieczne :biggrin:

choc nieswiadomy tego zrobiem 600km

 

chyba najprostrzym sposobem jest wlozenie dluzszej oski i nakrecenie nakretki

da sie gdzies taka dluższa oś dokupić ??

3 moze jest jakis inny sposob na taka usterke

 

THX

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam ze zerwany jest gwint w ladze a nie na osi z racji ze laga jest ze stopu aluminium.. W kazdym razie to co mowisz to najprostrze rozwiazanie w tej sytuacji, a os po prostu daj dorobic jakiemus tokarzowi i po sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma sesu naprawiac tego gwintu , dorobic dluzsza oskie + nakretke - oczywiscie drobny gwint

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylem w serwise z moto

koles odeslal mnie do mehesa który dorabia wszystko co stalowe do motocykli

 

... spory zaklad ślusarski

koles paptrzyl na moto i powiedzial ze dorobic mi moze i to niejest zaden problem :)

 

ale ze jezdzil kiedys na motocyklu to tego niezrobi

bo os musi byc zrobiona z zajebistego materialu

 

więc stanelo na tym ze jak wpadne do niego z jakas oryginalna osia to mi moze

ewentualnie cos przetoczyc, obciac albo nagwintowac

w innym wypadku to igranie ze smiercia :)

 

pojechalem do innego serwisu moto

i koles powiedzial ze helicoil da rade

na co ja ze to ma wytzrymac momet dokrecania 100Nm (tak mam w manualu)

a on ze chyba zglupialem ze chce z taka sila dokrecac os :)

 

i teraz niewiem z jaka sila ta os ma byc dokrecona

nie dokonca wierze w manuala bo jak dokrecilem nakretki do lozysk glowki ramy zgodnie z manualem

to niemoglem ruszyc kierownica :)

 

Dzieki za pomoc

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100Nm to rzeczywiście sporo , jakiej średnicy masz gwint ?

 

U mnie fi gwintu ok. 12-16 a siła 44-65Nm , tyle że u mnie są nakrętki .

 

 

 

 

 

nie dokonca wierze w manuala bo jak dokrecilem nakretki do lozysk glowki ramy zgodnie z manualem

to niemoglem ruszyc kierownica

 

Może nie doczytałeś , że trzeba potem nakrętkę popuścić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej będzie naprawić gwint w ladze poprzez wstawienie tulejki stalowej. Mocno i pewnie. A co do momentu dokręcania to olać manuala. Przydaje się do naprawy silnika a całą resztę dokręcasz z "czuciem".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...