robsmok Opublikowano 8 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 hi mam xj 600os przedniego kola wkreca sie w lagi a nastepnie zaciska sie zabezpieczenie niestety niedawno odkryłemze moja os nie wkreca sie w lagi bo ma zerwany gwint :banghead: domyslam sie ze przemieszczanie sie na takim motocyklu jest troche niebezpieczne :biggrin:choc nieswiadomy tego zrobiem 600km chyba najprostrzym sposobem jest wlozenie dluzszej oski i nakrecenie nakretki da sie gdzies taka dluższa oś dokupić ??3 moze jest jakis inny sposob na taka usterke THXPOZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 8 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 Podejrzewam ze zerwany jest gwint w ladze a nie na osi z racji ze laga jest ze stopu aluminium.. W kazdym razie to co mowisz to najprostrze rozwiazanie w tej sytuacji, a os po prostu daj dorobic jakiemus tokarzowi i po sprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robsmok Opublikowano 8 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 (edytowane) tak zle sie wyrazilemgwint jest zerwany w ladze Edytowane 8 Maja 2008 przez robsmok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 8 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 To niech tokarz dorobi odpowiednią tuleję (o ile jest na to miejsce) Na takiej zasadzie jak się naprawia zerwany gwint w otworze świecy zapłonowej w głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 8 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 Helicoil ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 8 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 nie ma sesu naprawiac tego gwintu , dorobic dluzsza oskie + nakretke - oczywiscie drobny gwint Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robsmok Opublikowano 8 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 bylem w serwise z motokoles odeslal mnie do mehesa który dorabia wszystko co stalowe do motocykli ... spory zaklad ślusarskikoles paptrzyl na moto i powiedzial ze dorobic mi moze i to niejest zaden problem :) ale ze jezdzil kiedys na motocyklu to tego niezrobi bo os musi byc zrobiona z zajebistego materialu więc stanelo na tym ze jak wpadne do niego z jakas oryginalna osia to mi moze ewentualnie cos przetoczyc, obciac albo nagwintowacw innym wypadku to igranie ze smiercia :) pojechalem do innego serwisu motoi koles powiedzial ze helicoil da radena co ja ze to ma wytzrymac momet dokrecania 100Nm (tak mam w manualu)a on ze chyba zglupialem ze chce z taka sila dokrecac os :) i teraz niewiem z jaka sila ta os ma byc dokreconanie dokonca wierze w manuala bo jak dokrecilem nakretki do lozysk glowki ramy zgodnie z manualemto niemoglem ruszyc kierownica :) Dzieki za pomocPOZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 8 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 100Nm to rzeczywiście sporo , jakiej średnicy masz gwint ? U mnie fi gwintu ok. 12-16 a siła 44-65Nm , tyle że u mnie są nakrętki . nie dokonca wierze w manuala bo jak dokrecilem nakretki do lozysk glowki ramy zgodnie z manualemto niemoglem ruszyc kierownica Może nie doczytałeś , że trzeba potem nakrętkę popuścić :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robsmok Opublikowano 8 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 fi 14moment dokrecania osi 105Nmśruba blokująca 20Nm a niewiecie moze jaki momen moze znieśc taki gwintHeliCoil THXPOZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Najlepiej będzie naprawić gwint w ladze poprzez wstawienie tulejki stalowej. Mocno i pewnie. A co do momentu dokręcania to olać manuala. Przydaje się do naprawy silnika a całą resztę dokręcasz z "czuciem". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.