Skocz do zawartości

Wszystko o BMW/zalety, wady, opinie!!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Szymon "slawetna Biedrona" jak Johny69 byl laskaw zauwazyc :icon_twisted: pali w granicach na polskich drogach (do 130 km/h) 5,2 l. na autostradzie gorzej...dochodzi do 5,8 przy predkosciach 160, 180 km/h. Chociaz w papierach pisza, ze przy 90 km/h 3,8 :P nigdy nie udalo mi sie osiagnac takiego wyniku :icon_mrgreen:

 

pozdrawiam,

Alex

 

p.s. pewnie Johny mnie sprostuje bo napewno r1200rt pali innaczej niz Beidrony hlehleee

 

Szymon a jak sie sprawuje Twoja Fka ? jestes zadolony ?

 

Alex

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Szymon "slawetna Biedrona" jak Johny69 byl laskaw zauwazyc ;) pali w granicach na polskich drogach (do 130 km/h) 5,2 l. na autostradzie gorzej...dochodzi do 5,8 przy predkosciach 160, 180 km/h. Chociaz w papierach pisza, ze przy 90 km/h 3,8 :wink: nigdy nie udalo mi sie osiagnac takiego wyniku ;)

 

pozdrawiam,

Alex

 

p.s. pewnie Johny mnie sprostuje bo napewno r1200rt pali innaczej niz Beidrony hlehleee

 

Szymon a jak sie sprawuje Twoja Fka ? jestes zadolony ?

 

Alex

No to miodzio, pokaz mi inny motocykl ktory przy predkosci 160/180 w trasie pali 5 z groszami....moja pali od niecalych 4-4,5L/100km ale co tu porownywac.....

 

no eFka nie powiem, swietnie chodzi, ale chyba dlateog bo silnik ma 38 tys km ogolnie fajne moto, ale chce ja sprzedac, poniewaz nietrafia w moje preferencje. Zadko zapuszczam sie w daleka turystyke i raczej nie zagladam w teren...tak wiec musze sie z nia pozegnac.....mam nadzieje ze jeszcze w lipcu pojade ja na SBK do Brna no ale jak sie kupiec trafi to coz....;((/ale napewno jak skoncze studia i zlape troche grosza to zakupie motocykl z logiem "wirujacego smigła"...;;)/ale cos w rzedowej czworce, a moze BMW wyposci niedlugo 6 rzedowa to napewno ja kupie;p

 

Nie wiem ile pali ta sławetna"Biedrona", ale mogę powiedzieć ile pali R1200RT :flesje:

te Johny a jak Ci R1200RT chodzi??/jezdzilem R1200R to ten sam silnik to naprawde rewelka:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szymon,

w trakcie ostatniego weekendu jezdzilem ze znajomymi oni na r1150r bardzo fajny motorek idealny na miasto a w trasie spisywal sie bez zarzutu..rok temu zrobili trase 3,5 kkm. Takze jak uzbierasz grosza BedzieszMialWielki dylemat..

Jedyny plus dla mnie - mam to juz za soba..juz wybralem.

 

Powodzenia,

Alex

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem caly czas mam dylemat, ale bylem pod wielkim wrazniem jak ten motocykl zmienia kierunek jazdy(cos w stylu szykany). Jak stalem na postoju i dodalem gazu to bylem zbulwersowany/morda mi sie smiala jak motocykl sie prostowal do pionu. Jednak jak odkreiclem mocna na wyjsciu z lewego zakretu to juz nie bylo tak zabawnie, bo zaczelo mnie wynosic( totalnie zapomnielm o reakcji walu korbowego i napedowego) tak wiec jechalaem po ostatnich centymetrach asfaltu...dalem rade uff......i jeszcze jedno. Nowa BMW R1200R ma kontrole trakcji/tzn dochodzi do opoznienia zapolonu kiedy predkosci katowe obu koł sa rozne(czyt. predkosci katowa kola tylnego>predkosci katowa kola przedniego) jednak mimo wszystko przy wyjsciu z prawego zakretu na przesychajacym asfalcie przy 140km/h kontrola zostala oszukana;))/poszedl ostro bokiem;p/wielki pozytyw/

 

ogolnie to bym chetnie zakupil K1200S to co ma KSRider(pzdr),niesamowity sprzet i jeszcze nie raz bede wzdychal do tego sprzetu...sorry tak mam, na razie to japoniao only.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tja...czasy kiedy zszedłem poniżej 4,0l można włożyć między bajki. Teraz jeżdżę w przedziale 4 tys. obr. zmiana na wyższy bieg ( ew. 6 tys. obrotów kiedy potrzebuję szmocniej odkręcić np. pod górę) redukcja przy co najmniej 3 tys. obr. Z tej kombinacji wychodzi mi średnie spalanie ok. 5,6l. W trasie przy 120 wyjdzie 4,4 a przy dynamiczniejszej jeździe nie wyjdę poza 6 l. Jazda z kuframi czy pasażerem to ok. 0,5-1l więcej. Sporo zależy od wiatru. O spalaniu mogę napisać esej jakby ktoś był zainteresowany... :wink:

Ostatnio miałem okazję pojeździć chwilkę F800S. Przyjemny sprzęcik na miasto i okolice. Silnik nieźle ciągnie w dolnym zakresie obrotów, a od 5 tys. jest naprawdę fajny (oczywiście jak na taką pojemność i moc). Bardzo łatwy w prowadzeniu, po 5 minutach jazdy można dotknąć dłonią asfaltu w złożeniu. Prowadzi się trochę jak sportowa 600, choć jest nieco cięższy. Jest bardzo stabilny i neutralny w zakręcie. Wejście weń wymaga trochę zdecydowania - przy małej prędkości dość dziwnie się skręca, pewnie to kwestia ustawień amortyzatora skrętu. Hamulce są bardzo mocne. Z początku biorą łagodnie acz stanowczo by po chwili hamować z pełną parą. Łatwo na nich zrobić stoppie, zupełnie jakby były do tego zaprojektowane. I na koniec kwestia zawieszenia...niestety przywykłem do amora z przodu i przy hamowaniu na nierównościach z lekką zmianą toru jazdy myślałem,że wyglębię.

Jestem bardzo ciekaw wersji ST i nowej GS. Zastanawia mnie jeszcze po co w komputerze jest laptimer, skoro to nie jest stricte sportowy motocykl w moim odczuciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten laptimer to jest taki bajer;p/a ja mam pytanie odnosnie nowej serii Boxerow. Jako ze sa to sprzety chlodzone powietrzem i olejem, to jednak pasowanie elemtow silnika nie moze byc takie ciasne tak wiec zawsze musi byc jakies spalanie oleju. Gdzies wyczytałem ze nowe boxery potrafia wciagac nawet do 0,8L oleju na 1000km??Na ile to prawda.

 

 

A BMW R1200Gs Adventure to najlpeszy motocykl na swiecie;p/

 

a co do tego amora skretu w F800S to jak widzialem miny ludzi po testach tego modelu to mieli mieszane uczucia, wielu narzekalo na sterownosc tego motocykla....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele silników bierze olej przy ostrej jeździe. I ta zasada sprawdzała się w przypadku boksera, który użytkuję. Z doświadczenia powiem,że spalanie jeśli by wystąpiło to raczej w przedziale 0.8 l na 10 000 km. I to raczej nazwałbym je sporym.

Odnośnie GSAdv to jest to jeden z najlepiej sprzedających się modeli w historii, ale co z tego? Może w tym tygodniu albo w następnym wezmę GSA i K1200S, choć najbardziej mnie w tej chwili intryguje hp2 megamoto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele silników bierze olej przy ostrej jeździe. I ta zasada sprawdzała się w przypadku boksera, który użytkuję. Z doświadczenia powiem,że spalanie jeśli by wystąpiło to raczej w przedziale 0.8 l na 10 000 km. I to raczej nazwałbym je sporym.

Odnośnie GSAdv to jest to jeden z najlepiej sprzedających się modeli w historii, ale co z tego? Może w tym tygodniu albo w następnym wezmę GSA i K1200S, choć najbardziej mnie w tej chwili intryguje hp2 megamoto :)

no taa masz racje, ale Boxery sa wrazliwe na ostro jazde(swoja droga ciekawi mnie ja BMW R1150S chodzily w 24h wyscigach Endurance?)

 

wezme??

tzn na jazde probna, wiesz moze czy sa opcje branie moto np na dzien albo 2 do testu??/jakis zastaw??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy są takie podatne na ostrą jazdę. Są na tyle niewysilone,że nie wiem co o tym sądzić. Ducati 848 ma ponad 130KM, 1098 R/S odpowiednio 180/160 KM. BMW ma specyficzna politykę, której nie rozumiem. Z boksera wyciągnęli w wersji hp2 sport 130 KM jakby to miał być dar od Boga. Z K1200S są ludzie, którzy w wersji wolnossącej wyciągają po 180-200 KM, a spotkałem się z fanatycznym wsadzaniem turbin wyciągających średnio po 250 KM w wersji mniej wysilonej. Teraz jak wyjdzie litrowy spory będzie miał 190 KM. Tak samo uważam,że BMW jest na tyle rozwinięte technologicznie,że mogłoby spokojnie zrobić lepsze skrzynie biegów w serii R (bardziej idiotoodporne jak np. w Hondzie czy Suzuki) oraz zniwelować moment prostujący wału. Jest kilka starych patentów, które by to pozwoliły uczynić. Tak więc z jednej strony BMW próbuje pokazać jacy są high-tech, a z drugiej strony ich poczynania są zastanawiające. Jednakże w politykę Hondy, choć lubię tą markę już dawno zwątpiłem, bo jest jeszcze bardziej konformistyczna i nastawiona na pewną sprzedaż, przez co sprawia pozory nie rozwijającej ciekawych technologii. Myślę,że z 5 lat przynajmniej poczekamy, aż koncerny zaczną dostrzegać osiągnięcia ekipy Motoczysza. Podobna historia była z zawieszeniem Hossacka, której nie chciał triumph, więc kupiło BMW. Dla mnie jest to dobre zawieszenie, dające spore możliwości. Z tego co gdzies przyuważyłem to Aprilia będzie je adaptowała w modelu bodajże rsv race machine...

Jeszcze wracając do Twoich pytań i wątpliwości - F800S, ma problem z poręcznością na małych prędkościach, gdyby zastosować np. elektronicznie sterowany amor skrętu, albo w ogóle pozbyć się go to może poprawiłoby to poręczność. Wyważenie jest dobre, stabilność również, więc może to dopracują.

Co do"wypożyczania"beemek to nie wiem czy można brać na jakiś czas. Sądzę,że da się. Jeśli nie u jednego dealera to u drugiego. Nie potrzebowałem nigdy nocować u siebie moto. Jak będziesz np. w Wawie to daj mi znać wcześniej to może jakoś Ci pomogę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja jestem codizennie w Wawie bo studiuje to moze sie jakos zgadac...ale od padziernika bede mieszkal w Wawie i bede mial moto na miejscu(to juz nie bedzie BMW;()no ale bedizemy latac;D/a Ty testujesz w BMW Auto Fus?/ja testowalem w Łodzi w liberty(fajny salon i spoko ludzie tm pracujacy-polecam);p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze bmw zaskoczy tym co ma przyjsc po k1200lt i k1200gt ??? kto to wie...

 

K 1850 a koncowke mozecie sobie sami ustalic, w kazdym razie

6 cylindrow w rzedzie.

 

:icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...