Skocz do zawartości

Kawasaki VN 800 - Vulcan 800 (temat zbiorczy)


Szafir
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Zastanawiam sie na gmolem do mojego VN i myśle sie nad dwoma modelami:

http://www.motoakcesoria.xwp.pl/

czyli tzw klasycznymi i z podnóżkami.

 

Macie jakies sugestie co do wyboru oprócz ceny? Bardziej podobaja mi sie jak zwykle niestety te droższe natomiast przypuszczam ze dużo mniej uchronia motocykl niz takie klasyczne...

 

Druga sprawa to że w ogóle gmol nie bardzo do choppera z 21 cal kolem z przodu pasuje ale po ostatnich szlifach kolegów z winy puszek poprostu szkoda mi motocykla o nogach nie wspomne :banghead:

 

czekam na Wasze rady

 

Cześć. Ja proponuje zwykłe - zamknięte, a jeśli jeszcze masz do tego podłogi to byłoby w ogóle najlepiej. Przyznam że w tym roku w trasie miałem dwa razy pecha - piach na zakręcie , i olej na światłach, i zamknięte gmole + podłogi dały rade, żadnych strat, poza małym otarciem przedniego błotnika - malusieńkim. I nogi całe, a to też ważne. Na nich pięknie sie zawiesił, na gmolu rzecz jasna .

Pozdrawiam

Edytowane przez jeszua
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów- co może być powodem , że pomimo, że wysprzęglam na luz nieraz nie pali się lampka luzu- wkurza mnie to niemiłosiernie, bo nie wiem czy ten luz rzeczywiście jest wybrany czy nie. Innym razem wszystko jest OK - czy moż to być kwesta oleju , i stąd pytanie używać pół czy syntetyk ? Po drugie słychać (raczej) z prawej strony silnika takie delikatne cyknięcia jakby uderzał o obudowę łańcuszek lub coś podobnego - słyszę to tylko na wolnych obrotach - czy jest to niebezpieczne i wymaga interwencji u mechanika, czy te typy tak mają. Będę wdzięczny za każdą merytoryczną podpowiedź. Odnośnie pytania Mateusza dot. gmoli. Ja nabyłem drogą kupna :cool: klasyczne gmole w firmie chyba pod Warszawą (można znaleźć w internecie) która nazywa się kuźnia motocyklowa. Gmole bardzo dobrej jakości . Ja mam VN 800A , natomiast te gmole były dedykowane do clasików, ale okazało się , że jest to to samo, pasowanie co do milimetra, tak że z czystym sumieniem mogę polecić. I nie martw się - do koła 21 cali ładnie pasują. Pozdrawiam ujeżdżających VN-y :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów- co może być powodem , że pomimo, że wysprzęglam na luz nieraz nie pali się lampka luzu- wkurza mnie to niemiłosiernie, bo nie wiem czy ten luz rzeczywiście jest wybrany czy nie. Innym razem wszystko jest OK - czy moż to być kwesta oleju , i stąd pytanie używać pół czy syntetyk ? Po drugie słychać (raczej) z prawej strony silnika takie delikatne cyknięcia jakby uderzał o obudowę łańcuszek lub coś podobnego - słyszę to tylko na wolnych obrotach - czy jest to niebezpieczne i wymaga interwencji u mechanika, czy te typy tak mają. Będę wdzięczny za każdą merytoryczną podpowiedź. Odnośnie pytania Mateusza dot. gmoli. Ja nabyłem drogą kupna :cool: klasyczne gmole w firmie chyba pod Warszawą (można znaleźć w internecie) która nazywa się kuźnia motocyklowa. Gmole bardzo dobrej jakości . Ja mam VN 800A , natomiast te gmole były dedykowane do clasików, ale okazało się , że jest to to samo, pasowanie co do milimetra, tak że z czystym sumieniem mogę polecić. I nie martw się - do koła 21 cali ładnie pasują. Pozdrawiam ujeżdżających VN-y :buttrock:

 

 

Cześć

Nie wiem jak u Ciebie jest z kontrolką, ale czasem jest to winą czujnika luzu, potrafi się nieraz "skończyć".W starych motorach jest specjalna blaszka na mechaniźmie zmiany biegów (wewnętrznej) gdzie czujnik wyłapuje pozycje neutral, w wielu nowych działa podobnie. Wystarczy że blaszka jest dogięta, lub kulka w czujniku zabrudzona, podrdzewiała i może nie łapać luzu. Tu bardziej dawałbym na czujnik.Są też różne czujniki. Ja raz już kłopot z czujnikiem z kulką miałem, nie w tum motorze, ale jednak, i przyczyną było podrdzewienie właśnie kulki i jej gniazda. Wymieniłem i jak ręką odjoł. Nieraz właśnie jest to też winą oleju, jeśli za długo nie jest zmieniany, bądź posiada już drobiny metalu. To drugie jest gorsze, bo wiadomo że w silniku dzieje sie coś złego.

U mnie w silniku też delikatnie cyka, póki co sie nie przejmuje , choć jest to denerwujace.

Kiedyś zalewałem olejem Castrol, ale jakoś nie bardzo mi sie podobała praca silnika. Moim zdaniem coś sie stało z Castrolem - zmienił sie na gorszy, ale to moja opinia, teraz leje Mobil, i póki co chodzi ładnie.I leje syntetyka.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Nie wiem jak u Ciebie jest z kontrolką, ale czasem jest to winą czujnika luzu, potrafi się nieraz "skończyć".W starych motorach jest specjalna blaszka na mechaniźmie zmiany biegów (wewnętrznej) gdzie czujnik wyłapuje pozycje neutral, w wielu nowych działa podobnie. Wystarczy że blaszka jest dogięta, lub kulka w czujniku zabrudzona, podrdzewiała i może nie łapać luzu. Tu bardziej dawałbym na czujnik.Są też różne czujniki. Ja raz już kłopot z czujnikiem z kulką miałem, nie w tum motorze, ale jednak, i przyczyną było podrdzewienie właśnie kulki i jej gniazda. Wymieniłem i jak ręką odjoł. Nieraz właśnie jest to też winą oleju, jeśli za długo nie jest zmieniany, bądź posiada już drobiny metalu. To drugie jest gorsze, bo wiadomo że w silniku dzieje sie coś złego.

U mnie w silniku też delikatnie cyka, póki co sie nie przejmuje , choć jest to denerwujace.

Kiedyś zalewałem olejem Castrol, ale jakoś nie bardzo mi sie podobała praca silnika. Moim zdaniem coś sie stało z Castrolem - zmienił sie na gorszy, ale to moja opinia, teraz leje Mobil, i póki co chodzi ładnie.I leje syntetyka.

Pozdro

 

Bardzo dziękuję za informację , spróbuję zobaczyć ten czujnik, pozdrawiam :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam prosze o opisanie vn 800 jego wady i jego zalety ponieważ w tym tydogniu sprzedaje swojedo diversiona i zamierzam kupic vn 800 tylko nie wiem jak tam sprawuje sie silnik wiem ze w starsze modele maja tendencie do pobierania oleju prosze o pomoc pozdrawiam :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam prosze o opisanie vn 800 jego wady i jego zalety ponieważ w tym tydogniu sprzedaje swojedo diversiona i zamierzam kupic vn 800 tylko nie wiem jak tam sprawuje sie silnik wiem ze w starsze modele maja tendencie do pobierania oleju prosze o pomoc pozdrawiam :cool:

Zacznij od wyszukiwarki, poczytaj a później dopytaj.

Ogólnie pomysł masz niezły :clap: .

pzdr

Znawcy mówią, że znacznie zabawniej jest najpierw się kochać, a potem zadawać pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Z mojego 2 sezonowego doświadczenia na vn800classic:

-Silnik dynamiczny oleju nie bierze mocy pod dostatkiem shadow i drag 650 i maruda słabsze

-Oleju nie bierze nic przez cały sezon

-Jedyny minus łańcuch ale dla innych to zaleta i problem smarowania rozwiązany za pomocą scottoilera

-Zawieszenie ok w dwie osoby też daje radę

-Przelotowa na trasie 100-140 bez problemu

-Tylni hamulec to bardziej spowalniacz niż hamulec jest bo jest

-Załadowany z szybą w trasie 6l/100 na pustych wydechach.

Generalnie motocykl wart swojej ceny i uwagi, często pomijany przez wielu bo "kawa" ja minusów i różnic w stosunku do konkurencji nie widzę.

Pozdrawiam i owocnego szukania dobrego egzemplarza

Gregorio

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie w tym problem że motocykle kawasaki nie sa lubianymi przez motocykistow bynajmniej w moich stronach ja sam do tej pory nie chciałem kawy ale za ta kase co bede posiadał na kupno motocyka to całkiem niezłego i w miare modego vulkana idzie kupic tylko szkoda że nigdzie nie pisza jak sie sprawuja silniki w tych motocyklach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie w tym problem że motocykle kawasaki nie sa lubianymi przez motocykistow bynajmniej w moich stronach ja sam do tej pory nie chciałem kawy ale za ta kase co bede posiadał na kupno motocyka to całkiem niezłego i w miare modego vulkana idzie kupic tylko szkoda że nigdzie nie pisza jak sie sprawuja silniki w tych motocyklach

na przejechane 20 tyś nic złego z silnikiem się nie dzieje, zmieniać olej i lać paliwko smigam bez żadnego stresu.

A że inni czasami wytykają kawę hmm nic mi to nie przeszkadza jest młodsza i sprawniejsza od leciwych shadoŁek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... motocykle kawasaki nie sa lubianymi przez motocykistow ...

Olej takie gadanie. I opinie o awaryjności też olej. Przejechałem na vn 800 ponad 24 tys. km i nic się nie dzieje. Przeglądy, paliwo i się jeździ. Jest chyba prawdziwa opinia, że sporo wybaczają i są odporne.

Życzę trafienia na fajny egzemplarz.

pzdr

Znawcy mówią, że znacznie zabawniej jest najpierw się kochać, a potem zadawać pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak przedmówcy. Gadanie o braniu oleju to tylko gadanie, mam za sobą 30 tys i i oleju schodziło tyle co powinno przez pierścienie, tj minimum. Zawieszenie moim zdaniem bardzo dobre, z pasażerem lub bagażem po prostu płynie :bigrazz: . Jest niezniszczalny, niestety miałem kilka nagłych spotkań z asfaltem, a motorek nawet nie draśnięty, jechać chciał dalej( tu akurat pomogły gmole i podłogi). Na trasy idealny. Jak zaczyna tyłek boleć to wiadomo że trzeba zajechac na stacje zatankować :biggrin: , bo niestety nie ma wskaźnika paliwa, ale zasięg w razie trasy akurat - tak na przerwę, kawke, siusiu i piciu dla vulkana :biggrin: . Na mieście też daje radę. Świetnie wyważony. By go przeważyło to trzeba naprawde chcieć. Dobrze sie nim wchodzi w zakręty, w korkach troche gramotny, ale póki co nie narzekam. I fajny , klasyczny wygląd ala lata 50te :biggrin:

Edytowane przez Bzyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa z tymi vulkanami i jego posiadaczami w ten wekend robiłem takie małe zakonczenie sezonu motocyklowego było pare osob (żaden nie posiada kawasaki) romawialismy na temat vn i kazdy mowi to samo ze niby motocykle te sa nie najlepsze czesto sie psuja nawet padł temat o przekrecaniu sie panewek ciekawe co? :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do kolegów odnośnie VN 800 - na jakim jeździcie oleju (półsyntetyk czy inny) oraz jakie stosujecie świece zapłonowe. Ja mam VN-a 800A z 1995 r. i w serwisówce podają NGKCR7E, natomiast w katalogach NGK i sklepach podają do tego modelu NGK8E - czy ktoś wie jak jest różnica i jak radzicie , które z nich powinienem stosować. Pozdrowienia dla kawoszy. :notworthy: Odnosząc się natomiast do w/w postów- jest to mój pierwszy moto ale na lepszego chyba nie mogłem trafić i uważam że VN to super sprzęt.

Edytowane przez Waldek67
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...