BielusDR Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Mam takie glupie pytanie od niedawna mam honde xl500 a wczesniej nei mialem wogole doczynienia z 4T nie wiem czy tam olej w skrzyni biegow jest ten sam co w silniku a jesli nie to gdzie go sie wlewa bo jak dla mnie to tam tylko jeden otwor wlewu jest z gory dzieki za odpowiedz pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 ten sam co w silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BielusDR Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 dzieki wielkie:):P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HondaCR Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 A jak powinno sie prawidłowo zmieniać olej ???? 1 . Spuszczam stary do ostatniej kropli .2 . nalewam nowy . I i tyle ?? czy wy coś jeszcze robicie przyokazji xP Też glupie pytanie ale tak z ciekawości pisze ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 no jeszcze pomiędzy 1 a 2 wymieniamy filtr oleju ale ty w cr chyba nie masz tego ustrojstwa :crossy:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek010265 Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 A jak powinno sie prawidłowo zmieniać olej ???? 1 . Spuszczam stary do ostatniej kropli .2 . nalewam nowy . I i tyle ?? czy wy coś jeszcze robicie przyokazji xP Też glupie pytanie ale tak z ciekawości pisze ;p pamietaj tylko, ze w tych motocyklach sprawdzanie poziomu oleju jest dosyc zlozone. sucha miska olejowa i zbiornik oleju w ramie powoduja, ze poziom oleju sprawdza sie po paru minutach pracy silnika na wolnych obrotach (albo nawet po paru minutach jazdy - jak jestes pewien, ze oleju nie jest za malo). i dopiero wtedy sprawdzasz poziom. wiec po zmianie oleju instrukcja zaleca wlanie ok. 1 litra (nie wiem dokladnie jak to jest w 500-tce - ja mialem 600-tke) i po paru minutach pracy sprawdzenie poziomu i dolanie oleju do wlasciwego poziomu. a w sumie to i tak zawsze dzialy sie jakies jaja z poziomem oleju... moge powiedziec wiecej, jesli cie to interesuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 musisz spuscic olej z silnika i z ramy Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katsumoto Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 ja mam pytanie do wojtek010265 dotyczące sprawdzania poziomu oleju w Hondzie XR ale 250, sprawdzałem olej tak jak napisałeś ze odpalałem go, pochodził chwile na wolnych obrotach, gasiłem go i sprawdzałem na miarce i olej był a mimo to motor sie zatarł na tłoku z powodu braku oleju i tu pytanie, w czym zawiniłem? Cytuj Mika Ahola1974 - 2012 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek010265 Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 ja mam pytanie do wojtek010265 dotyczące sprawdzania poziomu oleju w Hondzie XR ale 250, sprawdzałem olej tak jak napisałeś ze odpalałem go, pochodził chwile na wolnych obrotach, gasiłem go i sprawdzałem na miarce i olej był a mimo to motor sie zatarł na tłoku z powodu braku oleju i tu pytanie, w czym zawiniłem? kurcze, dalem komentarz do niewalsciwego posta. niewazne... co do xr250, to nie wiem jak jest dokladnie z tym moto, ale z tego co pamietam uklad smarowania jest taki sam. silnik musi pochodzic sporo czasu zanim sie olej bedzie moglo sprawdzic. mi sie zdarzylo w 600-tce, ze przy sprwadzaniu oleju uruchomilem silnik, pochodzil chwile i po wyjeciu bagnetu okazalo sie, ze byl suchy - ani kropli oleju. przerazilem sie, dolalem oleju do polowy bagnetu, pojechalem w teren. jak wrocilem, to sprawdzilem olej ponownie. poziom byl sporo powyzej max-a. musialem strzyklawka z wezykiem odsysac. natomiast nie zdazrylo mi sie, ze przy sprawdzaniu olej byl w zbiorniku, a nie bylo go w silniku... co do zatarcia tloka, to na wyjsciu oleju ze zbiornika (w najnizszym punkcie) jest taki filtr siatkowy. jak sie zapcha, to blokuje przeplyw. moze to byla przyczyna.... albo cos z pompa oleju... to sie sprawdza poluzowujac rure powrotna oleju na dzialajacym silniku. jak olej bedzie sikal, to znaczy, ze pompy pracuja prawidlowo (szczegolnie dotyczy to rury prowadzacej olej do glowicy). nie wiem, czy ci cos rozjasnilem... budowe xr250 znam tylko "optycznie" :-D (tzn. widzialem taka maszyne pare razy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katsumoto Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 to na pewno nie wina pompy bo chodziła ok, sprawdzałem czy głowica dostaje olej i olej był. Czyli zostają 2 wyjścia albo ten filtr co mówisz albo moje niedopatrzenie ze strony sprawdzania oleju :/ pytam właśnie bo nie chce znowu takiej gafy popełnić bo jest ona trochę kosztowna :/ Cytuj Mika Ahola1974 - 2012 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 przenoszę do "dane techniczne i serwisowe" Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek010265 Opublikowano 30 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2008 to na pewno nie wina pompy bo chodziła ok, sprawdzałem czy głowica dostaje olej i olej był. Czyli zostają 2 wyjścia albo ten filtr co mówisz albo moje niedopatrzenie ze strony sprawdzania oleju :/ pytam właśnie bo nie chce znowu takiej gafy popełnić bo jest ona trochę kosztowna :/ no, nie wiem, co moglo byc przyczyna. z drugiej strony to dziwne. hondy maja opinie maszyn nie do zatarcia (z wyjatkiem glowicy - ona jest wrazliwa na brak oleju). moze powodem bylo przegrzanie polaczone z mala iloscia oleju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katsumoto Opublikowano 30 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2008 to ja Ci może opowiem jak to było tamtego dnia bo mi nic nie pasuje to tego zatarcia. Wybrałem sie wtedy z wujkiem i jego kumplem, oni na quadach (kawasaki kvf 750) a ja na hondzie, nie było możliwości przegrzania, baa nawet jazdy w ciężkim terenie bo oni po prostu na tych quadach jechali rekreacyjnie to i ja musiałem sie dostosować. Przy lekkim podjeździe zaczęło mu brakować mocy, redukuje z 5 i ide coraz niżej z biegami aż mu na jedynce mocy zabrakło i zgasł, probuje go paręnaście razy kopnąć ale nic to nie daje wyglądało jak by kompresji nie miał, po paru minutach, doszliśmy do wniosku ze trzeba zjechać gdzieś w zabudowania i podczas zjazdu odpalił na popęd, no to pojechaliśmy dalej i potem stało sie to samo tylko ze już nie probowałem go palić tylko sprowadziłem i do mechanika. Wszyscy my myśleliśmy ze to albo łańcuszek albo zawory, nawet mechanik nam tak powiedział (przez ten brak kompresji, kop chodził ze można go było w zębach ruszać - zero oporu) ale potem sie okazało ze była tylko kapka oleju i sie zatarł Cytuj Mika Ahola1974 - 2012 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek010265 Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 to ja Ci może opowiem jak to było tamtego dnia bo mi nic nie pasuje to tego zatarcia. Wybrałem sie wtedy z wujkiem i jego kumplem, oni na quadach (kawasaki kvf 750) a ja na hondzie, nie było możliwości przegrzania, baa nawet jazdy w ciężkim terenie bo oni po prostu na tych quadach jechali rekreacyjnie to i ja musiałem sie dostosować. Przy lekkim podjeździe zaczęło mu brakować mocy, redukuje z 5 i ide coraz niżej z biegami aż mu na jedynce mocy zabrakło i zgasł, probuje go paręnaście razy kopnąć ale nic to nie daje wyglądało jak by kompresji nie miał, po paru minutach, doszliśmy do wniosku ze trzeba zjechać gdzieś w zabudowania i podczas zjazdu odpalił na popęd, no to pojechaliśmy dalej i potem stało sie to samo tylko ze już nie probowałem go palić tylko sprowadziłem i do mechanika. Wszyscy my myśleliśmy ze to albo łańcuszek albo zawory, nawet mechanik nam tak powiedział (przez ten brak kompresji, kop chodził ze można go było w zębach ruszać - zero oporu) ale potem sie okazało ze była tylko kapka oleju i sie zatarł czesc,przeczytalem posta, ale nie mialem czasu odpisac. koniec semestru... :-( probowalem cos poczytac o konstrukcji silnika 250-tki, ale wiele nie znalazlem. nie wiem na ile jest podobny do 600-tki. poza tym, mi sie nigdy nie zdarzylo zatarcie tloka (odpukac), wiec nie wiem z autopsji jakie sa objawy - tylko tyle, co wyczytalem. ale zawsze wydawalo mi sie, ze jak tlok jest zatarty to nie daje sie nim tak latwo ruszac w cylindrze. te objawy, ktore opisujesz to by mi raczej pasowaly na jakis problem z automatycznym odpreznikiem polaczonym z kopniakiem - brak mocy, dzwignia kopniaka latajaca luzno... nie wiem, czy w 250-tce jest dodatkowy (piaty) zawor automatycznego odpreznika. gdyby mial nieszczelny uszczelniacz i byl zawieszony, to silnik moglby ci wyzlopac olej i wypuscic w wydech...ciekawe, czy ci nie kopcil mocno przed zatrzymaniem. ale te moje wypowiedzi to troche wrozenie z fusow... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katsumoto Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 może w tym tyg moto będzie gotowy i jak pojadę do niego to wypytam go o wszystko ze szczegółami. A mogło być tak ze tłok sie lekko "przytarł"? mam na myśli ze był dopiero w trakcie zatarcia? Cytuj Mika Ahola1974 - 2012 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.