przemeks_xl Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Witam,Wiem ze bylo, ale nic konkretnego sie nie dowiedzialem, z tego co czytalem wczesniej. Mam takie amorki z tylu: http://www.emcfrance.com/PBProduct.asp?ItmID=1403550 no i nie wiem jak je poprawnie pod siebie ustawic. Czytalem ze najpierw trzeba ustawic napiecie wstepne, a potem pewnie tym pokretlem. I tu pytanie: Czy to pokretlo jest do ustawiania tlumienia dobicia czy odbicia? I jak to poprawnie ustawic? Domyslam cie ze metada prob i bledow tylko jak sie do tego zabrac? Dodam ze waze niecale 70kg. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 (edytowane) Zalezy po jakim terenie bedzie sie jezdzic czy po rownych jak stol asfaltach , bez dziur i kolein , czy po naszych drogach...Jak po naszych drogach ja bym napiecie sprezyny( pokrecac trza szajbki kluczem pazurkowym) ustawil na troszke mniej niz polowe gwintu i potem bawil sie w ustawienia tlumienia ( nie ma oddzielnie dobicia i odbicia) czyli od razu ustawilbymna gdzis 17 klikow( tam jest chyba 32 kliki), potem nalezy przejechac sie i wedlug wlasnych ocen ustawiac- czyli jak za twardo zmiekczyc sprezyne - jak nie wytlumia ugiec to bawic sie nalezy w tlumienie itp... no tu kolega musi sam popracowac- zadne tam forum tego za kolege nie zrobi...Pozdr. Janek Klekotek 748 S. P. S. A jak z przodem- dodam ze tez jest wazny- jak nie najwazniejszy- inaczej motocykl bedzie sie hustal jak choinka na wietrze- z tego co pamietam CB 500- ma miekki przod nie za bardzo jest tam czym regulowac oprocz podkladania tulejek i wymiane plynu na gesciejszy- najlepiej jeszcze wymienic oryginalne sprezyny na progresywne... Edytowane 27 Kwietnia 2008 przez jannikiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemeks_xl Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 (edytowane) No dzieki, tylko znowu nie za wiele konkretow (wiem, wiem ze ciezko na odleglosc...). Ale moze zacznijmy od ugiecia wstepnego. Czytalem gdzies, ze kiedy siedze na moto, sprezyna ma sie ugiac ok 25-30% calego swojego zakresu tj. 30-35mm (ok 80mm powinno zostac na wybieranie nierownosci). I tu pytanie: czy to jest podstawa do ustawiania tego paramteru (te 25-30% ugiecia)? No bo piszesz zeby ustawic na 17 klikow... gdybym tak zrobil moto nie ugielo by sie kiedy na nim siedze ani centymetra... Teraz mam podkrecone jakies 25mm (z teorii wynika ze powinno byc 35, z twojej wypowiedzi ze 45) i mimo wszystko wydaje mi sie ze jest za twardo. Mam nadzieje ze ktos zrozumie cos z tego co napisalem. napiszcie co myslicie. pozdro Edytowane 28 Kwietnia 2008 przez przemeks_xl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Honda Wawa Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 hej, te amorki to masz w standardzie?bo chyba u mnie są inne, zaraz zejde i zerknę :) No właśnie jak zrobić żeby nie było tak miękko pod tyłkiem szczególnie jak latam w 2 osoby....pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemeks_xl Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 No na pewno masz inne. Te sa jakies niby lepsze, szkoda ze nie wiem jak je ustawic. Tak przy okazji zapytam, bo to tez wazne: jakie powinno byc prawidlowe cisnienie w oponach o rozmiarze 120/70/17 i 150/70/17 (mam jakies szersze, nietypowe). pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Tak przy okazji zapytam, bo to tez wazne: jakie powinno byc prawidlowe cisnienie w oponach o rozmiarze 120/70/17 i 150/70/17 (mam jakies szersze, nietypowe). pzdrLepiej zmień je na takie jakie zaleca producent - zwłaszcza że w cb z tyłu jest 130. 150 to już lekkie przegięcie na takiej wąskiej feldze. będzie się źle prowadził. Widzę że masz akcesoryjne amorki z tyłu - i bardzo dobrze bo cb 500 ma dosyć miekki tył, jak jest obładowany to lubi dobić. ja bym próbował na Twoim miejscu, skręcił nieco i sie przejechał, skręcił i tak dalej i tak dalej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Honda Wawa Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 jeździłem na tym kapciu 130 i po zmianie na 150 wiem że już nie wróce do 130, Ja osobiście polecam jeśli chodzi o prowadzenie.Te Amorki to kupiłeś czy już były ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemeks_xl Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Co do opon to tez mi sie wydaje, ze takie jakie sa- sa dobre. A wine za zle prowadzenie w dosc szybkich lukach, zrzucam na zle wyregulowane zawieszenie. Jakos sobie z tym poradze... Amortyzatory juz byly jak kupowalem. 680 euro to lekka przesada za zawiasy do moto ktore kosztowalo 5k zl. Honda Wawa: napisz jakie ty masz cisnienie u siebie. Albo niech ktos inny napisze, jesli ma taki rozmiar opon. Dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 jeździłem na tym kapciu 130 i po zmianie na 150 wiem że już nie wróce do 130, Ja osobiście polecam jeśli chodzi o prowadzenie.Te Amorki to kupiłeś czy już były ? A co jezdzisz tylko po prostej ???Opona 150 na oryginalnej feldze sie wybrzusza i nie ma potrzebnego do zakretow profilu.Dozwolone sa roznice 1 wymiaru w dol, lub gore.Co do amorow, to ustawiasz je pod siebie.Napiecie wstepne regulujesz tak zeby bylo te 20 - 30 % ugiecia jak wsiadziesz na moto.Jannikiel pisal o 17 klikach jesli chodzi o tlumienie, a nie o napiecie wstepne, tak ze nie bardzo rozumiem dlaczego uwazasz ze przy 17 klikach moto sie nie ugnie - to troszke wiecej niz polowa mozliwego tlumienia i nie ma nic wspolnego z napieciem wstepnym.Calosc dobierasz pod swoj ciezar, tak zeby doprowadzic do najlepszego kompromisu miedzy wygoda a twardoscia i zdolnoscia do wybierania nierownosci.Ogolnie fajne amorki, ktos zdecydowanie chcial poprawic wlasnosci jezdne motocykla. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Honda Wawa Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 A co jezdzisz tylko po prostej ???Opona 150 na oryginalnej feldze sie wybrzusza i nie ma potrzebnego do zakretow profilu.Dozwolone sa roznice 1 wymiaru w dol, lub gore.Adam M. Co mieliśmy zły dzień ?Mistrzem prostej to nie jestem, udało mi się zamknąć oponę na winklach więc nie wiem o co ci chodzi. Nie traktuj ludzi z góry miszczu. Ciśnienie jest takie jak fabryka kazała, teraz nie pamiętam mam to na naklejce na wachaczu, w poniedziałek ci napiszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Nie traktuje cie z gory tylko spokojnie mowie jak jest.To oczywiscie sprawa bezpieczenstwa, ale to rowniez twoja d... nie moja.Nie wpylaj tylko innym ze tak jak robisz jest dobrze, bo to po prostu nieprawda, zmieniasz opone na wieksza niz jeden rozmiar w szerokosci, to niestety potrzebna jest rowniez zmiana kola na szersza obrecz.Robilem to wszystko w swoich motocyklach i wierz mi, wiem o czym mowie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.