Skocz do zawartości

honda, zgasła i nie pali


pack84
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hej!

coś sie moja honda rozchorowała: nagle zaczął świrować obrotomierz, przygasało podswietlenie aż w koncu strzeliło z wydechu a silnik zgasł. nie kreci rozrusznikiem, kontrolki sie ledwo palą. motocykl odpala z pychu pochodzi chwilkę i gasnie w podobny sposób jak opisałem. co to moze byc? aku jest slabe ale jaka może być przyczyna? regulator ? tak nagle finito ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy normalnej jezdzie zaczely wariowac zegary (tzn albo blyskal kierunek albo pokazywal obroty i predkosc), az wreszcie przy hamowaniu silnik zgasl. Chwile wczesniej nie chcial odpalic po 30minutowej jezdzie. Rozrusznik nawet nie wysuwal sie, zeby krecic silnikiem. Po 15min postoju dal sie odpalic, przejechal kilka km i stalo sie to co opisalem kilka linijek wyzej. Moto bylo chwile po zakupie, wiec sprzedawca (firma sprowadzajaca motocykle) zabral na lawete i wymienil na regulator z innego horneta, ktorego tez mial na sprzedaz. Prawdopodobnie fabryczny.

 

Poczytalem troche na ten temat i podobno w hondach to czesta usterka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej!

coś sie moja honda rozchorowała: nagle zaczął świrować obrotomierz, przygasało podswietlenie aż w koncu strzeliło z wydechu a silnik zgasł. nie kreci rozrusznikiem, kontrolki sie ledwo palą. motocykl odpala z pychu pochodzi chwilkę i gasnie w podobny sposób jak opisałem. co to moze byc? aku jest slabe ale jaka może być przyczyna? regulator ? tak nagle finito ?

Witam,

looknij na priv.

pozdrawiam

wiktor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok przyjmijmy że padł regulator. Na razie nie mam jeszcze jak tego sprawdzić. Powiedzcie mi czy zamiana regulatora z innego modelu hondy może wyjść? Oczywiście sprawdziłem kilka modeli i np pierwsze transalpy mają podobny regler czyli: 7 przewodów, 3 żółte fazy, 2 zielone oraz 2 czerwone. gdzieś przeczytałem rady Adama M. odnośnie podłączenia regulatora do masy od aku. czy w takiej konfiguracji jak w mojej ntv podłączyć mam te zielone kable <-> do instalacji i dodatkowo pod minus baterii? poza tym zauważyłem że podobny regler ma africa twin ale tam znajduje się dodatkowo czarny kabelek czyli w sumie jest ich 8. do czego jest ten kabelek? też jakieś uziemienie? na co należy jeszcze zwracać uwagę poszukując regulatora od innego modelu, na moc altka, na ilość kabli na chlodzenie, coś jeszcze?

ponizej schemat instalki elektrycznej:

http://img257.imageshack.us/img257/1751/elektrqq3.jpg

 

pozdro

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok przyjmijmy że padł regulator. Na razie nie mam jeszcze jak tego sprawdzić. Powiedzcie mi czy zamiana regulatora z innego modelu hondy może wyjść? Oczywiście sprawdziłem kilka modeli i np pierwsze transalpy mają podobny regler czyli: 7 przewodów, 3 żółte fazy, 2 zielone oraz 2 czerwone.

Na 90% tak. koncepcja jest ta sama, więc nie powinno być problemu. Jakkowliek powininen być to regler od podobej pojemności - tzn, żeby był obliczony na podobne obciążenia. Regler od 125 może się szybko spalić...

Próbuj - nic nie stracisz.... :icon_rolleyes:

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 90% tak. koncepcja jest ta sama, więc nie powinno być problemu. Jakkowliek powininen być to regler od podobej pojemności - tzn, żeby był obliczony na podobne obciążenia. Regler od 125 może się szybko spalić...

Próbuj - nic nie stracisz.... :icon_razz:

 

 

Eeeee, nie prawda :D Do DR pasują regulatory od 125 do 1100 ccm :bigrazz: Sam mam od GN 125 i jest idealny. Zresztą zamiennik jest podany jako pasujący do wielu modeli. Od 125 do 1100. No ale nie wiem jak w Hondzie.

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o kwestie obciążenia i odprowadzania ciepła. Wiesz, jak prądnica daje 150W a jak daje 300W to jest różnica.... Choć pewnie (dla potanienia produkcji) jadą wszystko na 2-3 modelach...

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok na tą chwile wykonałem pomiar napięcia aku - 10,3 V czyli padnięty. Zmierzyłem opór na poszczególnych fazach altka - wyszło na każdej parze 0,6 Ohma (serwisówka podaje od 0.1 do 1.0 ohm ale nie wiem czy to chodzi o sumę wszystkich czy poszczególnie - nie wiem jak rozumieć ten fragment serwisówki:

"Using a multimeter set to the ohms x 1

scale, measure the resistance between each

of the yellow wires on the alternator side of

the connector, taking a total of three readings.

These readings must be within the range

shown in the Specifications at the beginning

of this Chapter.").

 

Jeszcze coś wyczytałem o zmierzeniu oporu zółtych kabelków z masą, ma być nieskończony opór. u mnie na multimetrze nic sie nie zmienia po podłączeniu - jest tylko cyferka "1" więc nie wiem w sumie o co chodzi. może źle mierzę? przykładam <+> miernika do żółtego kabelka a <-> do masy aku - tak ma być ?

 

Na razie czekam na prostownik żeby naładować aku i odpalic sprzeta po czym zmierzyć napięcie na fazach oraz sprawdzić ładowanie baterii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeszcze coś wyczytałem o zmierzeniu oporu zółtych kabelków z masą, ma być nieskończony opór. u mnie na multimetrze nic sie nie zmienia po podłączeniu - jest tylko cyferka "1" więc nie wiem w sumie o co chodzi. może źle mierzę? przykładam <+> miernika do żółtego kabelka a <-> do masy aku - tak ma być ?

 

 

 

 

To znaczy że nie masz przebicia faz na masę. I to znaczy że altek jest w tej kwestii ok :notworthy:

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast robic te wszystkie pomiary altka, mierzysz tylko napiecia dla poszczegolnych faz na chodzacym silniku, ale to co zmierzyles mowi ze altek jest OK.

Regler padl, wiec mozesz zastosowac jakas uzywke, albo zmiennik rzemieslniczy, w przypadku twego reglera masz po prostu podwojny kabel masowy i podwojny pradowy, dodatkowy czarny kabelek tego drugiego reglera okresla poziom ograniczenia napiecia i o ile pamietam podlacza sie go pod inny kabel pradowy np dajacy napiecie na przelacznik swiatel.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i pomierzone.

Włożyłem inny akumulator, moto odpalił i przystąpiłem do pomiarów. Fazy na każdej parze zółtych przewodów równo po 23V.

Ładowanie jest faktycznie nieco małe - bez włączonych świateł 14,45 V

przy włączonych światłach 14,35 V

I teraz co gorsza przy wzroście obrotów niestety ładowanie maleje do 14,15V...

Jeszcze mnie zaciekawiła jedna rzecz, czy to wina prostownika czy nie, ładując aku całą noc i podpinając go rano nie ruszył nawet. Bez zapożyczonego aku bym nie odpalił.

Co Wy na to Drodzy koledzy?

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli piszesz o swoim aku, ktory byl w moto i mimo ladowania nie odpalil, to znaczy ze jest do kosza.

To napiecie 23V mierzyles na wolnych obrotach ?

Jesli tak to musisz jeszcze zmierzyc przy 5 tys obr.powinno byc miedzy 70 - 90V zmiennego.

Pomiary napiecia ladowania akumulatora licza sie tylko z wlaczonymi swiatlami, czyli na obciazonym akumulatorze.

14.15 V to nie jest jeszcze zle, mozliwe ze to tylko sprawa padnietego akumulatora

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...