pack84 Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 hej!coś sie moja honda rozchorowała: nagle zaczął świrować obrotomierz, przygasało podswietlenie aż w koncu strzeliło z wydechu a silnik zgasł. nie kreci rozrusznikiem, kontrolki sie ledwo palą. motocykl odpala z pychu pochodzi chwilkę i gasnie w podobny sposób jak opisałem. co to moze byc? aku jest slabe ale jaka może być przyczyna? regulator ? tak nagle finito ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Fajna ntvka:) W moim hornecie bylo podobnie, okazalo sie, ze padl regulator napiecia. Raz ladowal, raz nie, wiec po jakims czasie wszystko pierdykuo. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 i co objawy były takie same jak u mnie? silnik nie pracował i gasł? na jaki regulator zmieniłeś- fabryczny czy jakiś zamiennik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Przy normalnej jezdzie zaczely wariowac zegary (tzn albo blyskal kierunek albo pokazywal obroty i predkosc), az wreszcie przy hamowaniu silnik zgasl. Chwile wczesniej nie chcial odpalic po 30minutowej jezdzie. Rozrusznik nawet nie wysuwal sie, zeby krecic silnikiem. Po 15min postoju dal sie odpalic, przejechal kilka km i stalo sie to co opisalem kilka linijek wyzej. Moto bylo chwile po zakupie, wiec sprzedawca (firma sprowadzajaca motocykle) zabral na lawete i wymienil na regulator z innego horneta, ktorego tez mial na sprzedaz. Prawdopodobnie fabryczny. Poczytalem troche na ten temat i podobno w hondach to czesta usterka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viktor24 Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 hej!coś sie moja honda rozchorowała: nagle zaczął świrować obrotomierz, przygasało podswietlenie aż w koncu strzeliło z wydechu a silnik zgasł. nie kreci rozrusznikiem, kontrolki sie ledwo palą. motocykl odpala z pychu pochodzi chwilkę i gasnie w podobny sposób jak opisałem. co to moze byc? aku jest slabe ale jaka może być przyczyna? regulator ? tak nagle finito ?Witam, looknij na priv.pozdrawiamwiktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 (edytowane) Ok przyjmijmy że padł regulator. Na razie nie mam jeszcze jak tego sprawdzić. Powiedzcie mi czy zamiana regulatora z innego modelu hondy może wyjść? Oczywiście sprawdziłem kilka modeli i np pierwsze transalpy mają podobny regler czyli: 7 przewodów, 3 żółte fazy, 2 zielone oraz 2 czerwone. gdzieś przeczytałem rady Adama M. odnośnie podłączenia regulatora do masy od aku. czy w takiej konfiguracji jak w mojej ntv podłączyć mam te zielone kable <-> do instalacji i dodatkowo pod minus baterii? poza tym zauważyłem że podobny regler ma africa twin ale tam znajduje się dodatkowo czarny kabelek czyli w sumie jest ich 8. do czego jest ten kabelek? też jakieś uziemienie? na co należy jeszcze zwracać uwagę poszukując regulatora od innego modelu, na moc altka, na ilość kabli na chlodzenie, coś jeszcze?ponizej schemat instalki elektrycznej:http://img257.imageshack.us/img257/1751/elektrqq3.jpg pozdro Edytowane 27 Kwietnia 2008 przez pack84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Padł Ci regulator. Prąd idzie tylko z alternatora, stąd opcje z zegarami i światłami. Miałem to niedawno w DR :) Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Ok przyjmijmy że padł regulator. Na razie nie mam jeszcze jak tego sprawdzić. Powiedzcie mi czy zamiana regulatora z innego modelu hondy może wyjść? Oczywiście sprawdziłem kilka modeli i np pierwsze transalpy mają podobny regler czyli: 7 przewodów, 3 żółte fazy, 2 zielone oraz 2 czerwone. Na 90% tak. koncepcja jest ta sama, więc nie powinno być problemu. Jakkowliek powininen być to regler od podobej pojemności - tzn, żeby był obliczony na podobne obciążenia. Regler od 125 może się szybko spalić...Próbuj - nic nie stracisz.... :icon_rolleyes: Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 (edytowane) Na 90% tak. koncepcja jest ta sama, więc nie powinno być problemu. Jakkowliek powininen być to regler od podobej pojemności - tzn, żeby był obliczony na podobne obciążenia. Regler od 125 może się szybko spalić...Próbuj - nic nie stracisz.... :icon_razz: Eeeee, nie prawda :D Do DR pasują regulatory od 125 do 1100 ccm :bigrazz: Sam mam od GN 125 i jest idealny. Zresztą zamiennik jest podany jako pasujący do wielu modeli. Od 125 do 1100. No ale nie wiem jak w Hondzie. Edytowane 28 Kwietnia 2008 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Chodzi mi o kwestie obciążenia i odprowadzania ciepła. Wiesz, jak prądnica daje 150W a jak daje 300W to jest różnica.... Choć pewnie (dla potanienia produkcji) jadą wszystko na 2-3 modelach... Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Ok na tą chwile wykonałem pomiar napięcia aku - 10,3 V czyli padnięty. Zmierzyłem opór na poszczególnych fazach altka - wyszło na każdej parze 0,6 Ohma (serwisówka podaje od 0.1 do 1.0 ohm ale nie wiem czy to chodzi o sumę wszystkich czy poszczególnie - nie wiem jak rozumieć ten fragment serwisówki: "Using a multimeter set to the ohms x 1scale, measure the resistance between eachof the yellow wires on the alternator side ofthe connector, taking a total of three readings.These readings must be within the rangeshown in the Specifications at the beginningof this Chapter."). Jeszcze coś wyczytałem o zmierzeniu oporu zółtych kabelków z masą, ma być nieskończony opór. u mnie na multimetrze nic sie nie zmienia po podłączeniu - jest tylko cyferka "1" więc nie wiem w sumie o co chodzi. może źle mierzę? przykładam <+> miernika do żółtego kabelka a <-> do masy aku - tak ma być ? Na razie czekam na prostownik żeby naładować aku i odpalic sprzeta po czym zmierzyć napięcie na fazach oraz sprawdzić ładowanie baterii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Jeszcze coś wyczytałem o zmierzeniu oporu zółtych kabelków z masą, ma być nieskończony opór. u mnie na multimetrze nic sie nie zmienia po podłączeniu - jest tylko cyferka "1" więc nie wiem w sumie o co chodzi. może źle mierzę? przykładam <+> miernika do żółtego kabelka a <-> do masy aku - tak ma być ? To znaczy że nie masz przebicia faz na masę. I to znaczy że altek jest w tej kwestii ok :notworthy: Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Zamiast robic te wszystkie pomiary altka, mierzysz tylko napiecia dla poszczegolnych faz na chodzacym silniku, ale to co zmierzyles mowi ze altek jest OK.Regler padl, wiec mozesz zastosowac jakas uzywke, albo zmiennik rzemieslniczy, w przypadku twego reglera masz po prostu podwojny kabel masowy i podwojny pradowy, dodatkowy czarny kabelek tego drugiego reglera okresla poziom ograniczenia napiecia i o ile pamietam podlacza sie go pod inny kabel pradowy np dajacy napiecie na przelacznik swiatel. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 (edytowane) No i pomierzone. Włożyłem inny akumulator, moto odpalił i przystąpiłem do pomiarów. Fazy na każdej parze zółtych przewodów równo po 23V.Ładowanie jest faktycznie nieco małe - bez włączonych świateł 14,45 Vprzy włączonych światłach 14,35 VI teraz co gorsza przy wzroście obrotów niestety ładowanie maleje do 14,15V...Jeszcze mnie zaciekawiła jedna rzecz, czy to wina prostownika czy nie, ładując aku całą noc i podpinając go rano nie ruszył nawet. Bez zapożyczonego aku bym nie odpalił. Co Wy na to Drodzy koledzy? Edytowane 29 Kwietnia 2008 przez pack84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Jezeli piszesz o swoim aku, ktory byl w moto i mimo ladowania nie odpalil, to znaczy ze jest do kosza.To napiecie 23V mierzyles na wolnych obrotach ?Jesli tak to musisz jeszcze zmierzyc przy 5 tys obr.powinno byc miedzy 70 - 90V zmiennego.Pomiary napiecia ladowania akumulatora licza sie tylko z wlaczonymi swiatlami, czyli na obciazonym akumulatorze.14.15 V to nie jest jeszcze zle, mozliwe ze to tylko sprawa padnietego akumulatora Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.