ernestZL Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Tak jak w tytule mam problem z moim przednim zawieszeniem!na początku myslalem ze to jest łożysko główki ramy ale to odpada, wszystko ładnie pracuje przy ruszaniu kierą we wszystkich kierunkach i wszystko solidnie zkręcone-to na pewno nie to! w ogóle gorna cześć zawieszenia jest ok-półki z lagami poskręcane solidnie! łożysko w przednim kole tez jest ok(wymieniane w tamtym sezonie) A problemem jest stukanie przy chamowaniu i przejezdzaniu przez nawet najmniejszą przeszkode! stukanie odbywa sie jakby z wnętrza amortyzatora(w tej dolnej części do której wchodzi laga)Jak złape jedną ręką za kiere a drugą za amortyzator i zaczynam uginac teleskopem to słychać i czuć pod ręką jakies stuknięcie wewnątrz amora! Co to może byc? sprężyna sie juz konczy? są tam jakies inne rzeczy w środku które mogą tak klekotać?z góry dzięki za odpowiedz Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 widze ze tak na odległość to cieżko bedzie mi cos doradzic!chyba trzeba sie z mechanikiem spotkac, ale to przy okazji wymiany oleju w lagach! Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burojama Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Witam, Twoje stukanie w zawieszeniu może być wynikiem wymiany rur teleskopów z oryginalnych na podróby włoskie. Cechują się one takim właśnie stukaniem z braku sprężynki w dolnej części rury, która utrzymuje w napięciu element plastikowy. W oryginalnych rurach wszystkich producentów istnieją takie sprężynki. Włoch niestety takich sprężynek nie montuje w swoich wyrobach i stąd ten stuk. Musisz sprawdzić, czy w Twoim zawieszeniu nie zostały takie rury zamontowane. Pozdrawiam, Burojama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 z tego co mi wiadomo to przednie zawiechy były wymieniane przez poprzedniego właściciela-więc to moze byc to o czym piszesz! kórcze nie dobrze! da sie cos takigo naprawic/poprawic? strasznie mnie nerwi to stukanie! Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 bardzo czesto poowdem stukania w lagach są wyrobione teflonowe tuleje, znajduja sie one w środku lagi Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wochu Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Podłącze się pod pytanie, żeby nie robić bałaganu... U mnie sprawa wyglada tak, że podczas jazdy ok 90km/h drga kiera.. i diagnoza pada na łożysko główki. Tylko teraz tak, jak mam założone koło to luz chodzi bez problemy na wszystkie strony, natomiast bez koła wpada w tzw dziury i na tym opieram moją diagnoze.. <- słusznie?Teraz druga sprawa jak juz wymieniac to gdzie najtaniej kupic? I na co zwracać uwagę podczas wymiany?pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wieniek Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Witam, Twoje stukanie w zawieszeniu może być wynikiem wymiany rur teleskopów z oryginalnych na podróby włoskie. Cechują się one takim właśnie stukaniem z braku sprężynki w dolnej części rury, która utrzymuje w napięciu element plastikowy. W oryginalnych rurach wszystkich producentów istnieją takie sprężynki. Włoch niestety takich sprężynek nie montuje w swoich wyrobach i stąd ten stuk.Potwierdzam :) , mam dokladnie to samo :icon_evil: , zawieszenie od Shadow C3 1100, wszystkie elementy nowe (wczoraj zamontowałem nowe tuleje ślizgowe), łożyska główki ramy nowe, rury teleskopów "włoskie", stukanie pojawia się na nierównościach, i pochodzi z zaworka, znajdującego się w dolnej części rury teleskopu :) Może ma ktoś jakiś patent, jak to zlikwidować (oprócz wymiany na oryginalne :icon_biggrin: )Pozdrawiam :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 wieniek gdzie kupowałeś te tuleje? jaki był ich koszt? Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wieniek Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Kupowałem w Motobot.pl, są też w Larssonie, komplet, 4 tulejki powlekane + uszczelniacze, koszt ok 170zl (tulejki są japońskie "Tourmax") Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 dzięki! tylko jak zwykle do mojego moto są problemy z częściami:( Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Może ktoś narysować w którym miejscu ma być ta sprężynka ? Z jak dużą siłą ma dociskać ten pierścień z tworzywa ? W moich lagach tez to stuka a wszystko w tych amorach mam nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burojama Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Może ktoś narysować w którym miejscu ma być ta sprężynka ? Z jak dużą siłą ma dociskać ten pierścień z tworzywa ? W moich lagach tez to stuka a wszystko w tych amorach mam nowe. Czesć. Rozkroję zawieszenie jedno to wyślę Ci zdjęcie . Poszukam może mam gdzieś rurę od Tarrociego to też pokroję zobaczą wtedy wszyscy dlaczego tak się dzieje.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Dzięki , w takim razie czekamy na zdjęcia lub rysunek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burojama Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 http://img261.imageshack.us/my.php?image=2...22222222sk6.png http://img392.imageshack.us/img392/8203/11...11111111tv1.png Witajcie! Jak wcześniej obiecałem, przesyłam zdjęcia elementów zawieszenia przedniego, odpowiedzialnych za tzw. "dziwne stuki" w dole lagi. Na zdjęciu z prawej strony elementy oryginalne, a z lewej prawdopodobnie podróby. Oryginały: jeden kompletny pod nim rozebrany, po prawej widoczna podkładka sprężynowa, która utrzymuje w napięciu część plastikową. Luz jaki tam występuje, to ok. 2 mm, napięcie plastiku wyczuwalne jest palcem. Po lewej na zdjęciu elementy rozebrane, w których brak podkładki sprężynowej oraz części plastikowej, zastąpionej, być może ze względów ekonomicznych tulejką metalową, która to posiada większą bezwładność i powoduje ten metaliczny stuk. Dźwięk ten można usłyszeć na wyjętej rurze, wsadzając palec do dolnej części lagi i ruszając tulejką. Teoretycznie olej powinien wytłumić te dźwięki, ale użytkowanie pokazuje coś innego (olej uszczelnia do 0.1 mm). No to tyle w tym temacie. :biggrin: Pozdrawiam, Burojama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Podkładka sprężynowa powinna byc na górze pierścienia dociskając go do tulejki? W chwili ściskania amora olej pod cisnieniem podnosi pierścień ze sprężyną umożliwiając przepływ w gorę lagi?Problem może byc ze znalezieniem takiej podkładki sprężystej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.