Skocz do zawartości

Przednie zawieszenie


ernestZL
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w tytule mam problem z moim przednim zawieszeniem!

na początku myslalem ze to jest łożysko główki ramy ale to odpada, wszystko ładnie pracuje przy ruszaniu kierą we wszystkich kierunkach i wszystko solidnie zkręcone-to na pewno nie to! w ogóle gorna cześć zawieszenia jest ok-półki z lagami poskręcane solidnie! łożysko w przednim kole tez jest ok(wymieniane w tamtym sezonie) A problemem jest stukanie przy chamowaniu i przejezdzaniu przez nawet najmniejszą przeszkode! stukanie odbywa sie jakby z wnętrza amortyzatora(w tej dolnej części do której wchodzi laga)

Jak złape jedną ręką za kiere a drugą za amortyzator i zaczynam uginac teleskopem to słychać i czuć pod ręką jakies stuknięcie wewnątrz amora! Co to może byc? sprężyna sie juz konczy? są tam jakies inne rzeczy w środku które mogą tak klekotać?

z góry dzięki za odpowiedz

Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Twoje stukanie w zawieszeniu może być wynikiem wymiany rur teleskopów z oryginalnych na podróby włoskie. Cechują się one takim właśnie stukaniem z braku sprężynki w dolnej części rury, która utrzymuje w napięciu element plastikowy. W oryginalnych rurach wszystkich producentów istnieją takie sprężynki. Włoch niestety takich sprężynek nie montuje w swoich wyrobach i stąd ten stuk. Musisz sprawdzić, czy w Twoim zawieszeniu nie zostały takie rury zamontowane.

 

Pozdrawiam, Burojama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi wiadomo to przednie zawiechy były wymieniane przez poprzedniego właściciela-więc to moze byc to o czym piszesz! kórcze nie dobrze! da sie cos takigo naprawic/poprawic? strasznie mnie nerwi to stukanie!

Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się pod pytanie, żeby nie robić bałaganu... U mnie sprawa wyglada tak, że podczas jazdy ok 90km/h drga kiera.. i diagnoza pada na łożysko główki. Tylko teraz tak, jak mam założone koło to luz chodzi bez problemy na wszystkie strony, natomiast bez koła wpada w tzw dziury i na tym opieram moją diagnoze.. <- słusznie?

Teraz druga sprawa jak juz wymieniac to gdzie najtaniej kupic? I na co zwracać uwagę podczas wymiany?

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Twoje stukanie w zawieszeniu może być wynikiem wymiany rur teleskopów z oryginalnych na podróby włoskie. Cechują się one takim właśnie stukaniem z braku sprężynki w dolnej części rury, która utrzymuje w napięciu element plastikowy. W oryginalnych rurach wszystkich producentów istnieją takie sprężynki. Włoch niestety takich sprężynek nie montuje w swoich wyrobach i stąd ten stuk.

Potwierdzam :) , mam dokladnie to samo :icon_evil: , zawieszenie od Shadow C3 1100, wszystkie elementy nowe (wczoraj zamontowałem nowe tuleje ślizgowe), łożyska główki ramy nowe, rury teleskopów "włoskie", stukanie pojawia się na nierównościach, i pochodzi z zaworka, znajdującego się w dolnej części rury teleskopu :)

Może ma ktoś jakiś patent, jak to zlikwidować (oprócz wymiany na oryginalne :icon_biggrin: )

Pozdrawiam :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś narysować w którym miejscu ma być ta sprężynka ? Z jak dużą siłą ma dociskać ten pierścień z tworzywa ? W moich lagach tez to stuka a wszystko w tych amorach mam nowe.

 

Czesć. Rozkroję zawieszenie jedno to wyślę Ci zdjęcie . Poszukam może mam gdzieś rurę od Tarrociego

to też pokroję zobaczą wtedy wszyscy dlaczego tak się dzieje.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img261.imageshack.us/my.php?image=2...22222222sk6.png

 

http://img392.imageshack.us/img392/8203/11...11111111tv1.png

 

 

Witajcie! Jak wcześniej obiecałem, przesyłam zdjęcia elementów zawieszenia przedniego, odpowiedzialnych za tzw. "dziwne stuki" w dole lagi. Na zdjęciu z prawej strony elementy oryginalne, a z lewej prawdopodobnie podróby. Oryginały: jeden kompletny pod nim rozebrany, po prawej widoczna podkładka sprężynowa, która utrzymuje w napięciu część plastikową. Luz jaki tam występuje, to ok. 2 mm, napięcie plastiku wyczuwalne jest palcem. Po lewej na zdjęciu elementy rozebrane, w których brak podkładki sprężynowej oraz części plastikowej, zastąpionej, być może ze względów ekonomicznych tulejką metalową, która to posiada większą bezwładność i powoduje ten metaliczny stuk. Dźwięk ten można usłyszeć na wyjętej rurze, wsadzając palec do dolnej części lagi i ruszając tulejką. Teoretycznie olej powinien wytłumić te dźwięki, ale użytkowanie pokazuje coś innego (olej uszczelnia do 0.1 mm). No to tyle w tym temacie. :biggrin:

Pozdrawiam, Burojama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkładka sprężynowa powinna byc na górze pierścienia dociskając go do tulejki? W chwili ściskania amora olej pod cisnieniem podnosi pierścień ze sprężyną umożliwiając przepływ w gorę lagi?

Problem może byc ze znalezieniem takiej podkładki sprężystej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...