Skocz do zawartości

Ciśnienie sprężania


samolot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Fabryka podaje ciśnienie dla nowego egzemplarza motocykla ciśnienie w przedziale 11-15. Pojawia sie pytanie skąd te widełki i czemu aż takie? Rozumiem np ze mogą różnic sie np grubością uszczelki pod głowica ale wtedy różnica będzie niezauważalna przeciecz.......

Od ciśnienia sprężania zależy moc silnika wiec jak ja w tym samym modelu będę mieć 11 a kolega 15 to wtedy kolega będzie mieć w przybliżeniu 40% więcej mocy czy nie ma takiej prostej zależności a jest jakaś inna.

A istotni fakt który powalił mnie na kolana to to ze ciśnienie w cylindrze do jakiego można eksploatować silnik to zaledwie 8 przy początkowych 15 ( czy tam 11). Wydaje mi sie ze taki pojazd będzie już przy 9 jechać resztkami sił... Jak to jest? O odpowiedz proszę najchętniej MECHANIKA lub INŻYNIERA MECHANIKA.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartość ciśnienia sprężania podawana jest przez producenta do wiadomości serwisu silnikowego i nie powinna interesować kierującego pojazdem. Na naszym forum jest za mało miejsca aby dokładnie wyjaśnić ten temat.

Dla Twojej wiadomości : kilka osób już się doktoryzowało w tym kierunku i w archiwach politechniki rzeszowskiej leżą tony prac na ten temat

wszelkie próby przeliczania na procenty są z góry skazane na niepowodzenie ponieważ moc oddawana przez silnik tylko w znikomym stopniu zależy od ciśnienia sprężania.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dla Twojej wiadomości : kilka osób już się doktoryzowało w tym kierunku i w archiwach politechniki rzeszowskiej leżą tony prac na ten temat

 

 

to zwykły zbieg okoliczności o politechnice rzeszowskiej czy może prawda ??

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zwykły zbieg okoliczności o politechnice rzeszowskiej czy może prawda ??

pzdr

 

Tysz prawda,szczera prawda a może ta trzecia w/g ks.Tischnera.

Właśnie tam kilka lat temu studenci mechaniki przez cały rok budowali silnik do motolotni Trabant boxer i wyszła jakaś paskuda. W moim warsztacie leży na takich podzespołach Trabi boxer sterowany membranami z RD250 i zajęło mi to całe dwa tygodnie.

Ale bez urazy z teorii Ci panowie są naprawdę dobrzy i potrafią na każdu temat silnikowy napisać kilkaset stron.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...