Skocz do zawartości

jakie są prawidłowe obroty silnika


Aniol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie, a w zasadzie dwa pytania. Jakie powinny być prawidłowe obroty dla japończyka na wolnych obrotach?

U mnie bywa z tym różnie, na zimnym silniku jest gdzieś ok. 1000 obr/min. A jak się rozgrzeje to ma ok. 2000-2200 obr./min. Niedawno odałem moto do regulacji gaźników za to nic nie pomogło. Objawy są takie jak wcześniej opisałem. Czy to normalne objawy, czy może zasysa lewe powietrze i obroty są ciut przy wysokie?

 

Oprócz tego zauważyłem, że dłuższe proste pokonywane przy mocno odkręconej przepustnicy powodują wysuszenie gaźników. Silnik się dusi i muszę chwilkę odczekać (pewnie aby paliwo spłynęło do komory pływaka), by móc kontynuować jazdę. Jaka może być przyczyna? Zatkany filtr paliwa, czy kranik, a może jeszcze coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w silnikach 2T napewno a 4T nie wiem. czasem objawem zbyt małego poziomu paliwa jest to ze jak chodzi dłuższy czas na wolnych to mają tendencje to rośnięcia, nie raz przekonałem sie o tym zaykając kranik na chodzacym silniku. i skoro wysusza Ci gaźniki po jeździ dłuzszej na wyższych obrotach to sam sobie odp na pytanie. sprawdź poziom paliwa w komorach, pewnie jest za mały. albo poprostu masz zapchany kranik albo przewód filtr paliwa (co kolwiek tam masz na drodze do gaźnika), a i jeszcze moze zapchane masz odpowietrzenie baku. Tworzy sie podciśnienie która zatrzymuje benzyne w baku. spróbuj na otwartym korku paliwa. a ogólnie obroty niskie są koło 1200 zwykle średnio. a na ssaniu dajmy na to 2500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ogólnie obroty niskie są koło 1200 zwykle średnio. a na ssaniu dajmy na to 2500

 

nie no u mnie na ssaniu to obroty dochodzą nawet do 3000-4000 ale to już jak się dobrze rozgrzeje... i na pewno wyłączam ssanie zaraz po nagrzaniu silnika :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOżNA SPRAWDZIC POZIOM PALIWA I WYREGULOWAć DOGINAJąC LUB ODGINAJAC MALą BLASZKę PRZY PłYWAKACH NAJLEPIEJ BY TO BYLO ROBIONE WEDLE SERWISóWKI.TAKIM SPOSTRZEżENIEM Z MOJEJ STRONY JEST TEż TO żE GDY UMYJEMY DOKłADNIE GAżNIKI MOżNA TEż NAOLIWIć OSIE PRZEPUSTNIC JA ROBIę TAK W GSX 750 F TAM Są TEż TAKIE MAłE RINGI Z FILCU KTóRE RóWNIEż OLIWIę DZIEKI TEMU NIEWYRABIAJA SIę TAK OSIE PRZEPUSTNIC A CO ZA TYM IDZIE NIE DOCIERA TAMTęDY FAłSZYWE POWIETRZE

 

u mnie obroty według serwisówki 1000+-100obr./min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem twoich klopotow wydaje mi sie za uboga mieszanka, ktora przy srednich szybkosciach powoduje zbyt wysokie obroty na cieplym silniku, a przy wiekszych "wysuszenie gaznikow".

Sprawdz jak paliwo splywa po otwarciu kranika, powinno plynac sporym i szybkim strumieniem, jezeli tak jest to zacina ci sie ktorys z zaworkow komor plywakowych, albo maja zatkane swoje indywidualne filterki.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy obroty biegu jałowego powinny być ustawione raczej w górnej granicy czy dolnej, wg. tego co sugeruje serwisówka? Bo u mnie w TDM ma być wg. manuala od 1100-1250. I ja mam właśnie 1250. Czasami zahacza o te 1300. Wydaje mi się, że tak jest lepiej dla silnika (większe ciśnienie oleju) i dla akumulatora (alternator wydajniejszy na tych obrotach). Dobrze myślę?

 

Trazy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy obroty biegu jałowego powinny być ustawione raczej w górnej granicy czy dolnej, wg. tego co sugeruje serwisówka? Bo u mnie w TDM ma być wg. manuala od 1100-1250. I ja mam właśnie 1250. Czasami zahacza o te 1300. Wydaje mi się, że tak jest lepiej dla silnika (większe ciśnienie oleju) i dla akumulatora (alternator wydajniejszy na tych obrotach). Dobrze myślę?

 

Trazy

to masz dobre obroty tak zostaw i nic niegrzeb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOżNA SPRAWDZIC POZIOM PALIWA I WYREGULOWAć DOGINAJąC LUB ODGINAJAC MALą BLASZKę PRZY PłYWAKACH NAJLEPIEJ BY TO BYLO ROBIONE WEDLE SERWISóWKI.TAKIM SPOSTRZEżENIEM Z MOJEJ STRONY JEST TEż TO żE GDY UMYJEMY DOKłADNIE GAżNIKI MOżNA TEż NAOLIWIć OSIE PRZEPUSTNIC JA ROBIę TAK W GSX 750 F TAM Są TEż TAKIE MAłE RINGI Z FILCU KTóRE RóWNIEż OLIWIę DZIEKI TEMU NIEWYRABIAJA SIę TAK OSIE PRZEPUSTNIC A CO ZA TYM IDZIE NIE DOCIERA TAMTęDY FAłSZYWE POWIETRZE

 

u mnie obroty według serwisówki 1000+-100obr./min.

 

A Tobie co się stało z kompem, wylałeś kawę i tylko duże literki daje ?

Pisz normalnie bo dużych liter używamy tylko w wyjątkowych sytuacjach.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...