Skocz do zawartości

Przebarwiony wydech


jawos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

i ta odpowiedz jest prawidlowa. za czasow mz, byla nas wieksza ekipa co latala na tych wynalazkach. miedzy innymi zmienilismy kolanka wydechowe na nowe i jednemu zmatowialo, jednemu zrobilo sie niebieskie, jednemu zolte, a jednemu bez zmian. jak potem popatrzylismy, kazde z nich bylo od innego producenta. mylismy je, woskowalismy, ale zawsze wracaly do pierwotnego stanu, stad wniosek, ze zalezy od powloki.

 

kazdy tez mial inaczej ustawiony zaplon :biggrin:

wszystkie wymienione tu przez nas czynniki maja na to wplyw, moze to byc jeden z nich lub nakaldac sie ich kilka...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja w moim moto ( enduro ) mam kolanko ze stali kwasoodpornej, które wypolerowałem na lusterko i już po krótkiej jeździe złapało złotawy odcień:

 

http://www.bikepics.com/pictures/1186988/

 

Ciekawe jaki kolor będzie miało po weekendzie :icon_mrgreen:

 

Pozdrawiam.

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pojmuję. Dlaczego w V-kach tylny gar ma zbyt bogatą mieszankę?

Możecie mnie oświecić? :P

 

A kto powiedział, że tylni gar ma bogatszą mieszankę. Tak powino być np: Intrudery mają 2 gaźniki i w drugim (czyli pierwszym :icon_mrgreen: ) są większe dysze (w Vs 1400 w przednim gaźniku główna dysza 125 a w tylnim rozmiar 140). Tylni cylinder pracuje w większej temp. i bogatsza mieszanka go chłodzi. Ale w motocyklach które mają 2 cylndry a tylko jeden gaźnik (Wild Star, Harley) mieszanka jest dla obu cylindrów taka sama.

 

Wydech przebarwia się od ubogiej mieszanki (od strasznie bogatej zapewne też), pzestawionego zapłonu (ale o to cięzko we wspólczesnych motocyklach) i podłej jakości chromu :biggrin: W moim moto założyłem wydechy bez osłon - pojedyńcza rura. Po 10 tys km pojawiło się tylko lekkie przebarwienie tuż przy głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracajac jeszcze do fioletowych kolanek BMW to gdzies mi mignelo na necie, ze mozna przy odrobinie uporu to usunac. Jezeli kolanka nie sa skorodowane to kolor kolankom nadaja powierzchniowo tlenki, nalot, ktore mozna usunac. Moze kiedys sproboje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem skład mieszanki może mieć znaczenie. Rozwinę tę myśł na przykładzie.

Niegdyś założyłem przelotową końcówkę Mig'a do mojego dawnego Horneta. Wceśniej jeden sezon śmigałem na stockowej końcówce. Po założeniu Miga zacząłem jeździć nie robiąc nic przy gaźnikach. Mieszanka po założeniu przelotu musiała/powinna więc zubożeć. Na kolektorach pojawiła się wówczas tęcza.

Kolejna kwestia w widlastych silnikach tylny gar jak już wcześniej pisałem ma zazwyczaj mniej efektowne spalanie. Widać to jak się świece wykręca z chyba większości crusierów /informacja zasłyszana przez kolegę od mechanika/ ta z tylnego gara powinna gorzej wyglądać. To zjawisko ma zapewne też wpływ na zabarwienie wydechów. Powyższe przykłady wskazują że zależnaośc proporcje mieszanki - tęcza jest;)

Mieszanka zbyt uboga to większa temperatura działająca na kolektor. Większa temperatura - większe prawdopodobieństwo wystąpienia tęczy.

A w widlaku tylny gar ma zbyt bogatą mieszankę, niedopala, temperatuta spalin niższa - brak tęczy.

Jeżeli sie mylę to niech ktoś mnie poprawi :notworthy:

 

Przychylam sie do Twojej teorii ze skladem mieszanki

Edytowane przez loczek218
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...