JanuszK30 Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 i ta odpowiedz jest prawidlowa. za czasow mz, byla nas wieksza ekipa co latala na tych wynalazkach. miedzy innymi zmienilismy kolanka wydechowe na nowe i jednemu zmatowialo, jednemu zrobilo sie niebieskie, jednemu zolte, a jednemu bez zmian. jak potem popatrzylismy, kazde z nich bylo od innego producenta. mylismy je, woskowalismy, ale zawsze wracaly do pierwotnego stanu, stad wniosek, ze zalezy od powloki. kazdy tez mial inaczej ustawiony zaplon :biggrin: wszystkie wymienione tu przez nas czynniki maja na to wplyw, moze to byc jeden z nich lub nakaldac sie ich kilka... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin1989 Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 A ja w moim moto ( enduro ) mam kolanko ze stali kwasoodpornej, które wypolerowałem na lusterko i już po krótkiej jeździe złapało złotawy odcień: http://www.bikepics.com/pictures/1186988/ Ciekawe jaki kolor będzie miało po weekendzie :icon_mrgreen: Pozdrawiam. Cytuj Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków! Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Nie pojmuję. Dlaczego w V-kach tylny gar ma zbyt bogatą mieszankę?Możecie mnie oświecić? :P A kto powiedział, że tylni gar ma bogatszą mieszankę. Tak powino być np: Intrudery mają 2 gaźniki i w drugim (czyli pierwszym :icon_mrgreen: ) są większe dysze (w Vs 1400 w przednim gaźniku główna dysza 125 a w tylnim rozmiar 140). Tylni cylinder pracuje w większej temp. i bogatsza mieszanka go chłodzi. Ale w motocyklach które mają 2 cylndry a tylko jeden gaźnik (Wild Star, Harley) mieszanka jest dla obu cylindrów taka sama. Wydech przebarwia się od ubogiej mieszanki (od strasznie bogatej zapewne też), pzestawionego zapłonu (ale o to cięzko we wspólczesnych motocyklach) i podłej jakości chromu :biggrin: W moim moto założyłem wydechy bez osłon - pojedyńcza rura. Po 10 tys km pojawiło się tylko lekkie przebarwienie tuż przy głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 wracajac jeszcze do fioletowych kolanek BMW to gdzies mi mignelo na necie, ze mozna przy odrobinie uporu to usunac. Jezeli kolanka nie sa skorodowane to kolor kolankom nadaja powierzchniowo tlenki, nalot, ktore mozna usunac. Moze kiedys sproboje ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekpołczyn Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Na kolor wydechu składa się wiele czynników między innymi skład mieszanki paliwa czy jakość materiałów z jakich wykonany jest wydech. A także tęperatura do jakiej rozgżewają się spaliny i wiele innych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 mnie tam sie nigdy nie podobał nie przebarwiony wydech, lekko niebieskawy był i jest dla mnie wydechem ślicznym;) Nie jakosc a grubosch warstwy chromu i tu przedewszystkim chodzi o temp. spalin i grubosc blachy z której jest wydech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalNsR5o Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 to się dzieje przez dużą temperature tłumika mój kumpel ma tak w kawasaki a mój drugi kumpel tak ma na kolanku wydechu w WSK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loczek218 Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 (edytowane) moim zdaniem skład mieszanki może mieć znaczenie. Rozwinę tę myśł na przykładzie.Niegdyś założyłem przelotową końcówkę Mig'a do mojego dawnego Horneta. Wceśniej jeden sezon śmigałem na stockowej końcówce. Po założeniu Miga zacząłem jeździć nie robiąc nic przy gaźnikach. Mieszanka po założeniu przelotu musiała/powinna więc zubożeć. Na kolektorach pojawiła się wówczas tęcza.Kolejna kwestia w widlastych silnikach tylny gar jak już wcześniej pisałem ma zazwyczaj mniej efektowne spalanie. Widać to jak się świece wykręca z chyba większości crusierów /informacja zasłyszana przez kolegę od mechanika/ ta z tylnego gara powinna gorzej wyglądać. To zjawisko ma zapewne też wpływ na zabarwienie wydechów. Powyższe przykłady wskazują że zależnaośc proporcje mieszanki - tęcza jest;)Mieszanka zbyt uboga to większa temperatura działająca na kolektor. Większa temperatura - większe prawdopodobieństwo wystąpienia tęczy. A w widlaku tylny gar ma zbyt bogatą mieszankę, niedopala, temperatuta spalin niższa - brak tęczy.Jeżeli sie mylę to niech ktoś mnie poprawi :notworthy: Przychylam sie do Twojej teorii ze skladem mieszanki Edytowane 29 Marca 2008 przez loczek218 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.