taszot17 Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Witam wszystkich. Chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej o Fordzie focusie, a dokładniej chodzi mi o roczniki 1999-2002, o pojemności silnika 1600ccm-2000ccm, diesel lub benzyna, Chciałbym wiedzieć o ich wadach i zaletach, oraz parę rzeczy związanych z użytkowaniem(np. co się psuje itp.) Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ilek Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Nie zakladaj gazu wypalilo mi wszystkie zawory po 60tys km przy silniku 2.0. Koszt 800 zł. Cytuj Pozdrawiam Ilek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIL Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Kolega pracuje w ASO Ford. Jego koledzy odradzali mu silnik 1.6. Nie wiem dlaczego. Powiedzieli że lepsze są 1.8 i 2 L A on sam kupił 2.0 3d i śmiga......... Bierz co chcesz, nawet deszcz i z włosów wiatr........ :biggrin: Cytuj Ludzi sie hoduje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pozytywnie Zakrecony Wariat Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Z tego co pamietam to pierwsze focusy mialy problemy z blacharka a mianowicie jej rdzewieniem...Ford nie poprawil tego od czasu Escorta..wiec odradzam focusy z pierwszych rocznikow produkcji :D Jesli mial bym brac focusa to napewno z podobno(dlatego podobno iz troszku w sieci sie naczytalem,ale brat i tak wzial japońca) niezawodnym fordowskim silnikiem Zetec ;) Cytuj "Pamięć i szacunek dla tych którzy odeszli nagle,pozostawiając nam jedynie wspomnienia.Dla wszystkich tych którzy pomogli mi w życiu a już nigdy im nie podziękuje.Dla tych którzy odeszli tragicznie,mając przed sobą całe życie...na zawsze w pamięci" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modem Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Z tego co pamietam to pierwsze focusy mialy problemy z blacharka a mianowicie jej rdzewieniem...Ford nie poprawil tego od czasu Escorta..wiec odradzam focusy z pierwszych rocznikow produkcji Z blacharką to prawda, rudy ostro wyłazi.Co do silnika 16-16V, to same plusy: cichutki, ekonomiczny ( udało się spalić 5.0l/100km na trasie przy prędkości do 100km/h), dynamika wystarczająca. Aktualny przebieg to 120 tys km - bez większej awarii. Więc polecam Cytuj Yamaha Virago '91 -> Suzuki Bandit 600 '01 -> Suzuki Bandit 1200 '04 -> Kawasaki 636 '03 -> Kawasaki ZX-10R '04 -> Triumph Daytona 675 '08 -> Kawasaki ZX10-R '04 ->Yamaha R1 '09 -> Yamaha R1 '10 -> BMW G450X '08 + Triumph Bonneville T-100 '12 ->Ducati Multistrada 1200S + Triumph Bonneville T-100->KTM SUPER DUKE GT + Triumph Bonneville T-100 + Aprilia Tuono Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrymek Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 2 lata się męczyłem z nim 1,8td. Zawieszenie extra, silnik spoko, ale elektryka do bani, blacha także - raz w miesiącu u mechanika. Nigdy więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 focus napewno jest cichy i baaaardzo dobrze się prowadzi to jego najwiekszy plus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 1.6 z-tec.... akurat może taki sie nie udał, ale był tak za**bany mułem że nie poszedł więcej niż 160... a blacharka samochodu z 98 r była gorsza niż Opla Omegi z 92.... Co prawda fajnie się prowadził i czuło się wrecz ten samochód :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielGT Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Widzę że największy problem to blacharka, czyli jak kupować focusa to jak najmłodszego?? niewiecie czy roczniki 99-00 też tak rdza szybko bierze ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modem Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Widzę że największy problem to blacharka, czyli jak kupować focusa to jak najmłodszego?? niewiecie czy roczniki 99-00 też tak rdza szybko bierze ?? No właśnie ten rdzewieje, rudy jest bezlitosny :) Cytuj Yamaha Virago '91 -> Suzuki Bandit 600 '01 -> Suzuki Bandit 1200 '04 -> Kawasaki 636 '03 -> Kawasaki ZX-10R '04 -> Triumph Daytona 675 '08 -> Kawasaki ZX10-R '04 ->Yamaha R1 '09 -> Yamaha R1 '10 -> BMW G450X '08 + Triumph Bonneville T-100 '12 ->Ducati Multistrada 1200S + Triumph Bonneville T-100->KTM SUPER DUKE GT + Triumph Bonneville T-100 + Aprilia Tuono Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrPlama Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 FORD to czort a fiat to jego brat :crossy:rdzewieja głoewnie te bez lakieru metalik pomimo ocynkowanego nadwozia :crossy:ogolnie to elektryka i zawieszenia od polskich dziur.natomiast diesel to PORAŻKA!! szczegolnie TDCI 1.8.na poczatku montowali sprezarke ze zmienna geomretria poznie z bez. oprocz problemów z turbina , klopoty sprawia osprzet tego silnika. przebiegi rzedu 150-200 tys to okres bardzo kosztowny (taka wytrzmalosc ma turbo i osprzet) pomijajac fakt ze wiekszpsci sa to samochody firmowe /po leasngu i ich kierowcy nie szanowali samochodow... pozukaj mazdy 323. toyota corolla, nissan almera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielGT Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 a opel vectra rok prod. ok 2000 ?? Co myślicie o nim, nie lepszy od focusa?? Zapomniałem dodać.., to ja założyłem ten temat, a to jest moje nowe konto. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrPlama Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 lepiej wziac japonca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 ani to ani to nie japoniec. Niemcy są sztywni, ale dobre auta robią. Co do Vectry to sie nie wypowiem, bonie miałem bezpośredniego kontaktu z tym modelem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 a opel vectra rok prod. ok 2000 ?? Co myślicie o nim, nie lepszy od focusa?? Zapomniałem dodać.., to ja założyłem ten temat, a to jest moje nowe konto. PzdrPrzede wszystki focus, a focus to też różnica. Kiedyś rodzice mieli takiego 1.6 z 98 roku, teraz kolega ma podobnego z 2000, sam kilka dni temu sprzedalem focusa 1.6 z końca 99, także mam jakieś doświadczenie. Jeśli chodzi o korozję. Zdarza się owszem, na dołach drzwi, gdzie po prostu lubi odpaść masa na spoinie. Jeśli w porę się tego nie zauważy to mamy problem. Innych ognisk korozji NIE STWIERDZIŁEM w żadnym z ww aut. Problemy z elektryką?? nic poza wymianą spalonej żarówki w podświetleniu deski rozdzielczej po przebiegu ponad 150000km. Z tym tylko, że każdy z aut o których piszę był zadbany, bezwypadkowy i nie naprawiany u kowala. A takich u nas niestety zbyt wielu nie ma. Kupujący niestety wychodzą z założenia, że im taniej tym lepiej. Na szczęście znajdują się wyjątki, dzięki którym odzyskuję wiarę w ludzi, a i zarabiam parę groszy, sprezdając dobre auta :icon_twisted: Wracając jednak do meritum. W życiu nie zamienił bym focusa na vectre. Ze względu na wygląd, jak i wrażenia z jazdy. Silnik 1.6 16v moim zdaniem jest optymalny do takiego auta. Wystarczająco dynamiczny na codzień, a do tego oszczędny. Wady znajdą się jak w każdym samochodzie. Przede wszystkim szybko zużyawające się łączniki stabilizatorów. Na szczęście koszt takich to ok 80zl sztuka. Wszystkim focusom (hachback) towarzyszy chyba stukanie zamka tylniej klapy na dołach... Może po liftingu to poprawili...Co więcej... jak wcześniej pisałem odpadająca masa uszczelniająca doły drzwi a w efekcie ich korozja.Czasami lubi się popsuć silnik krokowy, regulujący wolne obroty. W aucie rodziców zdarzyło się to przy przebiegu ponad 100000km. Jego koszt to ok 200zł. Spotkałem się również z uszkodzoną cewką zapłonową. Cena to też ok 200zł. Więcej wad nie pamiętam :buttrock: A focusa polecam na prawdę szczerze, bo to na prawdę wdzięczne auto dające dużo radości z jazdy.pozdroo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.