Tobik Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Witam!W mojej VFR czyszczenie i synchro było robione 2 lata temu, od tamtego czasu zrobiłem jakies niecałe 10.000km. Około 9.500 km. I teraz pytanie co ile w tym sprzęcie robi się tą czynnośc? Mam co prawda serwisówke, ale nie moge się tam tego doczytać. Aha, a co sie stanie jesli nie zrobie synchro? Wymieniłem swiece, filtr powietrza, olej i filtr oleju i naraazie jestem spłukany. Kasowo na synchro gaźników wyrobie pewnie koło maja. Mozna smigac do tego czasu? Czy grozi to jakimis wiekszymy konsekwencjami?Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrekRR Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Poki dobrze chodzi, ja bym nic nie robil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Witam!W mojej VFR czyszczenie i synchro było robione 2 lata temu, od tamtego czasu zrobiłem jakies niecałe 10.000km. Około 9.500 km. I teraz pytanie co ile w tym sprzęcie robi się tą czynnośc? Mam co prawda serwisówke, ale nie moge się tam tego doczytać. Aha, a co sie stanie jesli nie zrobie synchro? Wymieniłem swiece, filtr powietrza, olej i filtr oleju i naraazie jestem spłukany. Kasowo na synchro gaźników wyrobie pewnie koło maja. Mozna smigac do tego czasu? Czy grozi to jakimis wiekszymy konsekwencjami?Pozdro! Witamczynnsci jak czyszczenie gaznikow nie podlegaja restrykcjom czasowym. W przypadku zanieczyszczonego paliwa i braku filtra, czynnosc moze byc konieczna po wyjechaniu jednego zbiornika, a w przypadku gdy wszystko jest ok nie jest to wymagane. Z grubsza podobnie ma sie z synchro, jesli silnik nie "przebiera" na wolnych obrotach i plynnie przechodzi z niskich na srednie to nie ma co ruszac...pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 z gaznikami to jeszcze mały pikus,- lepiej zastanów sie co zrobic z zaworami - które reguluje sie tak samo zreszta jak gazniki po okolo 12kkm. A co sie stanie jesli nie bedziesz robił tych czynności? Z jednego z leszych motocykli na swiecie zrobi sie dziad i tyle... Nie masz kasy na serwis?? Kup waku i sam zrób gaźniki i zawory- jesli nie umiesz i nie masz obeznania w mechanice to zostaje Ci jedno - płacz i płać. Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trazymach Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 W lepszych maszynach gaźniki nie wymagają synchronizacji przez długi czas (np. 40 tys. km). Nie wiem od czego to zależy, ale w innych trzeba to robić częsciej (pewnie od jakości samych gaźników). Jeśli jest wszystko w porządku (wolne obroty OK i przechodzenie z nich na wyższe) to moim zdaniem nie ma sensu grzebać w gaźnikach. To samo z czyszczeniem. Za to właśnie zawory powinny mieć zdecydowany priorytet w czynnościach serwisowych. Trazymach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Z tym ze na poczatek kup szczelinomierz i zmierz luzy, bo tez moze byc wszystko OK. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 24 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Rozumiem. Czy ktoś może się orientuje co ile km powinno się robić zawory w tym modelu? mam instrukcje i serwisówke ale za cholere sie nie moge tego doszukać, może ślepne już na starość :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 co 24 tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 a ja u siebie robie ynchro przed kazdym sezonem gaźniki czyszczę co dwa roboty nie ma z tym za wiele a przynajmniej wiem, że wszystko jest tak jak ma być no i przyjemnie lecą zimowe wieczory :icon_razz: dodatkowo co 2 sezony wymieniam świece i kable nie wspominając o olejach i takich tam ale to jest moje zdanie, że warto zadbać a maszynka się odwdzięczy bezawaryjnością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 madafaka- w ty moto serwis jest co 12 tys km. Tu są zawory regulowane na srubach, w nastepnym modelu (rc36) gdzie zawory były regulowane na płytkach to robiło sie regulacje co 24 tys km. Wiec tak czy siak tobik musi zrzucic gazniki oraz pokrywy zaworowe zeby to sprawdzić. Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 24 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Na śrubach? Na pewno? Bo ja żem myślał że właśnie na płytkach. To pewnik, że na śrubach?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 kazda rc24 ma regulacje na śrubach. Dopiero w rc36 od 90 roku weszły płytki Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil-XV1600 Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 Tobik co ty ?? Wpadnij do mnie :biggrin: wyregulujemy jak trza :flesje: Merci sie ucieszy :biggrin: Pozdro!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.