Skocz do zawartości

VFR Rc24 -czyszczenie i synchro gaźników


Tobik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

W mojej VFR czyszczenie i synchro było robione 2 lata temu, od tamtego czasu zrobiłem jakies niecałe 10.000km. Około 9.500 km. I teraz pytanie co ile w tym sprzęcie robi się tą czynnośc? Mam co prawda serwisówke, ale nie moge się tam tego doczytać. Aha, a co sie stanie jesli nie zrobie synchro? Wymieniłem swiece, filtr powietrza, olej i filtr oleju i naraazie jestem spłukany. Kasowo na synchro gaźników wyrobie pewnie koło maja. Mozna smigac do tego czasu? Czy grozi to jakimis wiekszymy konsekwencjami?

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

W mojej VFR czyszczenie i synchro było robione 2 lata temu, od tamtego czasu zrobiłem jakies niecałe 10.000km. Około 9.500 km. I teraz pytanie co ile w tym sprzęcie robi się tą czynnośc? Mam co prawda serwisówke, ale nie moge się tam tego doczytać. Aha, a co sie stanie jesli nie zrobie synchro? Wymieniłem swiece, filtr powietrza, olej i filtr oleju i naraazie jestem spłukany. Kasowo na synchro gaźników wyrobie pewnie koło maja. Mozna smigac do tego czasu? Czy grozi to jakimis wiekszymy konsekwencjami?

Pozdro!

 

 

Witam

czynnsci jak czyszczenie gaznikow nie podlegaja restrykcjom czasowym. W przypadku zanieczyszczonego paliwa i braku filtra, czynnosc moze byc konieczna po wyjechaniu jednego zbiornika, a w przypadku gdy wszystko jest ok nie jest to wymagane. Z grubsza podobnie ma sie z synchro, jesli silnik nie "przebiera" na wolnych obrotach i plynnie przechodzi z niskich na srednie to nie ma co ruszac...

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z gaznikami to jeszcze mały pikus,- lepiej zastanów sie co zrobic z zaworami - które reguluje sie tak samo zreszta jak gazniki po okolo 12kkm. A co sie stanie jesli nie bedziesz robił tych czynności? Z jednego z leszych motocykli na swiecie zrobi sie dziad i tyle... Nie masz kasy na serwis?? Kup waku i sam zrób gaźniki i zawory- jesli nie umiesz i nie masz obeznania w mechanice to zostaje Ci jedno - płacz i płać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lepszych maszynach gaźniki nie wymagają synchronizacji przez długi czas (np. 40 tys. km). Nie wiem od czego to zależy, ale w innych trzeba to robić częsciej (pewnie od jakości samych gaźników). Jeśli jest wszystko w porządku (wolne obroty OK i przechodzenie z nich na wyższe) to moim zdaniem nie ma sensu grzebać w gaźnikach. To samo z czyszczeniem. Za to właśnie zawory powinny mieć zdecydowany priorytet w czynnościach serwisowych.

 

Trazymach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja u siebie robie ynchro przed kazdym sezonem gaźniki czyszczę co dwa roboty nie ma z tym za wiele a przynajmniej wiem, że wszystko jest tak jak ma być no i przyjemnie lecą zimowe wieczory :icon_razz: dodatkowo co 2 sezony wymieniam świece i kable nie wspominając o olejach i takich tam ale to jest moje zdanie, że warto zadbać a maszynka się odwdzięczy bezawaryjnością

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

madafaka- w ty moto serwis jest co 12 tys km.

Tu są zawory regulowane na srubach, w nastepnym modelu (rc36) gdzie zawory były regulowane na płytkach to robiło sie regulacje co 24 tys km.

Wiec tak czy siak tobik musi zrzucic gazniki oraz pokrywy zaworowe zeby to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...