Skocz do zawartości

Regulacja gaźników


magneto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

 

wyczyscilem gazniki w swoim GT 650 (silnik ntv) i zastanawia mnie jedna sprawa odnosnie regulacji...:

 

przewidziane przez producenta dysze do tego motocykla to na przedni cylinder 138, a na tylny 132, a ja mam zainstalowane na przod 165, a na tyl 160. Dysze zdaje sie "troche" wieksze, i jak smie sie domyslac zamontowane sa ze wzgledu na stozkowe filtry powietrza K&N [[(juz działaja :))]].

 

teraz sprawa regulacji gaznikow: wysokosc plywaka zalecana przez producenta to 9,2mm, jednak jest ona podana dla tych mniejszych dysz. czy regulujac, musze uwzglednic ze obecne dysze sa wieksze, i jesli tak, to plywak ma isc nizej czy wyzej?

 

a przy okazji- na najblizszym MWB mam zamiar zakupic oryginalny filtr powietrza do tego swojego, bo do stozkow nie mam zaufania a po drugie denerwuja mnie szmery zasysania paliwa. czy wowczas od razu nalezy zaopatrzyc sie w seryjne dysze(co tez zrobie, bo nie zalezy mi na predkosci i cudownej mocy tylko tez na oszczednosci) chodzi o to, czy filtr da rade zeby mieszanka paliwo-powietrze byla dobrze dobrana, bo paliwa wiecej tylko powietrza tyle samo...

 

 

z gory dzieki serdeczne za odpowiedzi...

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

teraz sprawa regulacji gaznikow: wysokosc plywaka zalecana przez producenta to 9,2mm, jednak jest ona podana dla tych mniejszych dysz. czy regulujac, musze uwzglednic ze obecne dysze sa wieksze, i jesli tak, to plywak ma isc nizej czy wyzej?

 

a przy okazji- na najblizszym MWB mam zamiar zakupic oryginalny filtr powietrza do tego swojego, bo do stozkow nie mam zaufania a po drugie denerwuja mnie szmery zasysania paliwa. czy wowczas od razu nalezy zaopatrzyc sie w seryjne dysze(co tez zrobie, bo nie zalezy mi na predkosci i cudownej mocy tylko tez na oszczednosci) chodzi o to, czy filtr da rade zeby mieszanka paliwo-powietrze byla dobrze dobrana, bo paliwa wiecej tylko powietrza tyle samo...

z gory dzieki serdeczne za odpowiedzi...

 

pzdr:)

Poziom paliwa nie jest związany z rozmiarem dysz tylko ogólnymi gabaryrtami gaźnika, czyli przede wszystkim wysokością rozpylacza w gardzieli. Po prostu paliwo nie może być wyżej od wylotu dyszy bo bedzie się wylewało, ani za nisko bo może nie zostać zassane i mieszanka będzie za uboga. Dla tego poziom powinien być "fabryczny". Przy powrocie do układu filtracyjnego w wydaniu producenta powinieneś wrócić do włąściwych dysz, aczkolwiek może się okazać, że te większe też będa odpowiednie, tyle tylko, że motocykl bedzie więcej palił (ale może np będzie lepiej się zbierał przy starcie). Wszystko zależy od stopnia zużycia silnika, jego zestrojenia itp. Ale teoretycznie należało by wstawić mniejsze dysze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...