Skocz do zawartości

Optymalna prędkośc


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jaka jest optymalna prędkośc dla mojego moto??? Przy 100km/h, na 6 biegu ma ok 5 tys/r...Czy przy tej prędkości na tym biegu moto czuje sie dobrze??? Przy jakiej prędkości może mieć najmniejsze spalanie???

aha,,,jego v-max wynosi podobno ok 180-190km/h.

Edytowane przez jachuer5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest optymalna prędkośc dla mojego moto??? Przy 100km/h, na 6 biegu ma ok 5 tys/r...Czy przy tej prędkości na tym biegu moto czuje sie dobrze??? Przy jakiej prędkości może mieć najmniejsze spalanie???

aha,,,jego v-max wynosi podobno ok 180-190km/h.

 

Moim skromnym zdaniem własnie 90-100km/h jest najlepszą prędkością.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poniwaz mam taki sam silniczek jak Twoj tyle ze inne moto:) v max na silniku nie wyzylowanym jest tyle mozliwe skoro ja na chopperku rozbujalem sie lezac na baku do 160 a jeszcze bylo z czegoi odkrecic ale to juz byl strach w oczach to na er polecisz lekko 180 . te silnii lubia wysokie onbroty ale co do spalania to tak jak kolega wyzej napisal .

Gilera Eaglet, HondA Cbr 125,Piaggio 125,Kawasaki EN 500,Honda Deauville 650,Kawasaki El 250,Suzuki VL 800, Yamaha FZ 6 S2...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment obrotowy to 45NM prz 7200tys/r, doś wysokie obroty, jak na tą moc, to na 6 biegu ok 120-130km/h...ostro:)))To jednak troszke za dużo jak na nasze drogi, chyba że na 5 biegu...Niech wypowiedzą sie posiadacze Erek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest optymalna prędkośc dla mojego moto??? Przy 100km/h, na 6 biegu ma ok 5 tys/r...Czy przy tej prędkości na tym biegu moto czuje sie dobrze??? Przy jakiej prędkości może mieć najmniejsze spalanie???

aha,,,jego v-max wynosi podobno ok 180-190km/h.

 

190 to z pyskiem w zegarach, z góry i z wiatrem :)

A tak na poważnie to zawsze jeździj bezpiecznie z taką prędkością żebyś ty się dobrze czuł. Nie zaszkodzisz motorkowi. Nie przejmuj się tak bardzo. Jak polecisz 3500 obrotów na wysokim biegu po równym to nie będziesz heblował cylindrów i smarowanie powinno być też na wystarczającym poziomie. Nie baw się też w aptekę ze zużyciem paliwa, bo zaoszczędzisz parę kropel a silnik w kość dostanie. Normalnie jeździj, intuicyjnie dostosowując obroty i prędkośc do ukształtowania terenu i ruchu drogowego. Silnik spali tyle ile potrzebuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik jest dwucylindrowy i przy obrotach rzędu 3500 ,generuje duże wibracje ,które są niekorzystne dla jego trwałości.Wałek wyrównoważający zaczyna niwelować te drgania od 4000 wzwyż. podobnie jest w GPZ 500 ,a są to zbliżone konstrukcyjnie silniki .Twój silnik najlepiej się czuję w granicach 6000-9000 obrotów. Tak więc nie sugeruj się prędkosciami tylko wyczuj obroty , a prędkość dostosujesz przełożeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie pycił marszowo 6-9 tys obr/min to mu będzie palił jak smok

 

Zwróć uwagę , że maksymalny momet obrotowy jest przy 7200, tak więc obroty które podałem są całkiem normalne dla tego silnika.Wiadomo , że przy 9000 będzie palił więcej, ale nikt nie każe mu wykorzystywać pełnej mocy. Tak jak pisałem jest to twin i niskich obrotów nie lubi , taka jest konstrukcja tego silnika.

Marszowo myślę , żę w granicach 5000 będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie racje, nie ma co żałować wachy, zadałem takie pytanie, głównie z czystej ciekawości, obecnie podczas jazdy na biegach 1-3 mam obroty do ok 4 tys, a na resczcie niewiele wyższe... Z tego co zauważyłem to najlepiej sie czuje przy 6 tys, ponieważ ma lekko, a zarazem nie wyje...

żeby tak tylko palił 5 literków, nie więcej///

 

 

190 to z pyskiem w zegarach, z góry i z wiatrem :)

 

 

pragne zauważyć, że podkresliłem ''podobno''

ja na swoim jechałem max 140 km/h na 3 biegu, więcej nie miałem gdzie sie bujnac...ale niektórzy mówia że licznikowo idzą im te sprzęty po 190km/h, narazie nie mam gdzie, ale jak wybiore sie na włocławek to sam sie przekonam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wcale nie jest tak że im niższe obroty tym niższe spalanie, to nie diesel. Moja honda ma max moment rowno przy 7tyś i jak jeżdżę poniżej 5tyś to wiecej wachy wychodzi jak z zakresu 5-7

 

Dokładnie tak jest.

 

 

Dokładnie tak jest.

Oczywiście potwierdzam.

 

 

Dlatego najlepiej jest kręcić "pod" maksymalny moment obrotowy, wtedy jazda jest najbardziej wydajna i w miarę ekonomiczna a napewno nie szkodzi silnikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

Też posiadam er5. Jak ja to czuję to kawasaki er5 najlepiej czuje się pomiędzy 3,5 - 5,5 tys . Do w miare dynamicznego przyspieszania kręcę kawę od 4 do 6, żadko 7 tys

Zrobiłem tym motorem ok 16 tys km narazie i nigdy nie kręciłem maszyny nawet do 9 tys jako że nie było sensu a także er5 nie lubi wysokich obrotów

Er5 woli niższe obroty niż podobny gs500, ma bardziej płaski przebieg momentu.

W gpz 500 jest moc wyższa to też silnik lubi wyższe obroty ( max moment przy 8500, w er5 przy 7200 )

Co do prędkości max. Ja miałem licznikowe 185 kmh.

Najlepiej dla silnika jest chyba ok 80-110 kmh

 

Co do spalania. 4,5 - 5,5.

 

Pozdrawiam. Paweł

Edytowane przez Paweł er
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...