jachuer5 Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 (edytowane) Jaka jest optymalna prędkośc dla mojego moto??? Przy 100km/h, na 6 biegu ma ok 5 tys/r...Czy przy tej prędkości na tym biegu moto czuje sie dobrze??? Przy jakiej prędkości może mieć najmniejsze spalanie???aha,,,jego v-max wynosi podobno ok 180-190km/h. Edytowane 21 Marca 2008 przez jachuer5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piekarz Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Jaka jest optymalna prędkośc dla mojego moto??? Przy 100km/h, na 6 biegu ma ok 5 tys/r...Czy przy tej prędkości na tym biegu moto czuje sie dobrze??? Przy jakiej prędkości może mieć najmniejsze spalanie???aha,,,jego v-max wynosi podobno ok 180-190km/h. Moim skromnym zdaniem własnie 90-100km/h jest najlepszą prędkością. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damikss Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 poniwaz mam taki sam silniczek jak Twoj tyle ze inne moto:) v max na silniku nie wyzylowanym jest tyle mozliwe skoro ja na chopperku rozbujalem sie lezac na baku do 160 a jeszcze bylo z czegoi odkrecic ale to juz byl strach w oczach to na er polecisz lekko 180 . te silnii lubia wysokie onbroty ale co do spalania to tak jak kolega wyzej napisal . Cytuj Gilera Eaglet, HondA Cbr 125,Piaggio 125,Kawasaki EN 500,Honda Deauville 650,Kawasaki El 250,Suzuki VL 800, Yamaha FZ 6 S2... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazan Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 moim zdaniem silniczek powinien się czuć najlepiej w granicach najwyższego momentu obrotowego, czyli musiałbyś poszukać w danych przy ilu obrotach osiąga max moment Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 21 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Moment obrotowy to 45NM prz 7200tys/r, doś wysokie obroty, jak na tą moc, to na 6 biegu ok 120-130km/h...ostro:)))To jednak troszke za dużo jak na nasze drogi, chyba że na 5 biegu...Niech wypowiedzą sie posiadacze Erek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gienek Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Jaka jest optymalna prędkośc dla mojego moto??? Przy 100km/h, na 6 biegu ma ok 5 tys/r...Czy przy tej prędkości na tym biegu moto czuje sie dobrze??? Przy jakiej prędkości może mieć najmniejsze spalanie???aha,,,jego v-max wynosi podobno ok 180-190km/h. 190 to z pyskiem w zegarach, z góry i z wiatrem :)A tak na poważnie to zawsze jeździj bezpiecznie z taką prędkością żebyś ty się dobrze czuł. Nie zaszkodzisz motorkowi. Nie przejmuj się tak bardzo. Jak polecisz 3500 obrotów na wysokim biegu po równym to nie będziesz heblował cylindrów i smarowanie powinno być też na wystarczającym poziomie. Nie baw się też w aptekę ze zużyciem paliwa, bo zaoszczędzisz parę kropel a silnik w kość dostanie. Normalnie jeździj, intuicyjnie dostosowując obroty i prędkośc do ukształtowania terenu i ruchu drogowego. Silnik spali tyle ile potrzebuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
16valve Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Ten silnik jest dwucylindrowy i przy obrotach rzędu 3500 ,generuje duże wibracje ,które są niekorzystne dla jego trwałości.Wałek wyrównoważający zaczyna niwelować te drgania od 4000 wzwyż. podobnie jest w GPZ 500 ,a są to zbliżone konstrukcyjnie silniki .Twój silnik najlepiej się czuję w granicach 6000-9000 obrotów. Tak więc nie sugeruj się prędkosciami tylko wyczuj obroty , a prędkość dostosujesz przełożeniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gienek Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Jak będzie pycił marszowo 6-9 tys obr/min to mu będzie palił jak smok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
16valve Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Jak będzie pycił marszowo 6-9 tys obr/min to mu będzie palił jak smok Zwróć uwagę , że maksymalny momet obrotowy jest przy 7200, tak więc obroty które podałem są całkiem normalne dla tego silnika.Wiadomo , że przy 9000 będzie palił więcej, ale nikt nie każe mu wykorzystywać pełnej mocy. Tak jak pisałem jest to twin i niskich obrotów nie lubi , taka jest konstrukcja tego silnika. Marszowo myślę , żę w granicach 5000 będzie OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 21 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Macie racje, nie ma co żałować wachy, zadałem takie pytanie, głównie z czystej ciekawości, obecnie podczas jazdy na biegach 1-3 mam obroty do ok 4 tys, a na resczcie niewiele wyższe... Z tego co zauważyłem to najlepiej sie czuje przy 6 tys, ponieważ ma lekko, a zarazem nie wyje...żeby tak tylko palił 5 literków, nie więcej/// 190 to z pyskiem w zegarach, z góry i z wiatrem :) pragne zauważyć, że podkresliłem ''podobno''ja na swoim jechałem max 140 km/h na 3 biegu, więcej nie miałem gdzie sie bujnac...ale niektórzy mówia że licznikowo idzą im te sprzęty po 190km/h, narazie nie mam gdzie, ale jak wybiore sie na włocławek to sam sie przekonam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
16valve Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Jeżeli też tak odczuwasz to wszystko OK. A sprzęta nie można zamulić. Hehehehe! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazan Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 To wcale nie jest tak że im niższe obroty tym niższe spalanie, to nie diesel. Moja honda ma max moment rowno przy 7tyś i jak jeżdżę poniżej 5tyś to wiecej wachy wychodzi jak z zakresu 5-7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 21 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Ale chyba to logiczne, że im bardziej kręcisz manetka tym bardziej otwiera sie przepustnica(czy coś w tym stylu:) i więcej wachy płynie...Myle sie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
16valve Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 To wcale nie jest tak że im niższe obroty tym niższe spalanie, to nie diesel. Moja honda ma max moment rowno przy 7tyś i jak jeżdżę poniżej 5tyś to wiecej wachy wychodzi jak z zakresu 5-7 Dokładnie tak jest. Dokładnie tak jest.Oczywiście potwierdzam. Dlatego najlepiej jest kręcić "pod" maksymalny moment obrotowy, wtedy jazda jest najbardziej wydajna i w miarę ekonomiczna a napewno nie szkodzi silnikowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł er Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 (edytowane) witam Też posiadam er5. Jak ja to czuję to kawasaki er5 najlepiej czuje się pomiędzy 3,5 - 5,5 tys . Do w miare dynamicznego przyspieszania kręcę kawę od 4 do 6, żadko 7 tysZrobiłem tym motorem ok 16 tys km narazie i nigdy nie kręciłem maszyny nawet do 9 tys jako że nie było sensu a także er5 nie lubi wysokich obrotówEr5 woli niższe obroty niż podobny gs500, ma bardziej płaski przebieg momentu.W gpz 500 jest moc wyższa to też silnik lubi wyższe obroty ( max moment przy 8500, w er5 przy 7200 )Co do prędkości max. Ja miałem licznikowe 185 kmh. Najlepiej dla silnika jest chyba ok 80-110 kmh Co do spalania. 4,5 - 5,5. Pozdrawiam. Paweł Edytowane 22 Marca 2008 przez Paweł er Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.