Skocz do zawartości

F2 Stukanie w silniku przy odpalaniu ???


CzEsKi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam nastepujacy problem, kiedy odpalam moto (CBR f2) na zimnym silniku z ssaniem to cos mi stuka w silniku. Stuki slychac przy 1000 obrotoach a po kilkunastu sekundach kiedy silnik sie nagrzeja i obroty sie unormuja w okolicach 1500 stuki znikaja. Nie mam pojecia co to moze byc, dodam ze mam wstawiony napinacz od FZR-ki 600 wiec to raczej nie lancuszek, moze przyczyna jest to ze motor przy odpalaniu ma zbyt niskie obroty zanim sie nagrzeje?. Jesli ktos wie co to moze byc prosze o pomoc,

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam nastepujacy problem, kiedy odpalam moto (CBR f2) na zimnym silniku z ssaniem to cos mi stuka w silniku. Stuki slychac przy 1000 obrotoach a po kilkunastu sekundach kiedy silnik sie nagrzeja i obroty sie unormuja w okolicach 1500 stuki znikaja. Nie mam pojecia co to moze byc, dodam ze mam wstawiony napinacz od FZR-ki 600 wiec to raczej nie lancuszek, moze przyczyna jest to ze motor przy odpalaniu ma zbyt niskie obroty zanim sie nagrzeje?. Jesli ktos wie co to moze byc prosze o pomoc,

Pozdrawiam.

 

określ dokładnie jaki charakter mają stuki, czy bardziej to jest cykanie, czy porządne stuki, osłuchaj czy bardziej z podkrywy zaworów czy z okolic wału

 

powiedz od kiedy tak masz i czy się pojawiło nagle

 

i ile to trwa jeśłi dosłownie kilkanaście sekund na całkowicie zimnym silniku to najprawdopodbniej szarpanie przez za niskie obroty na początku a to mogą być słabo ustawione gaźniczki, ale mało danych aby powiedzieć konkretnie

Edytowane przez kazan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jakby miał za niskie obroty to stukać nie powinien. Większość ścigów tak odpala że kuśtyka a po około 15 sekundach wskakuje na wyższe obroty. Moim zdaniem te stuki nic dobrego nie wróżą. Stawiam na luz na korbowodzie ale obym był w błędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to glosne stukanie (cos jakby silnik probowal probowal pracowac a nie dal rady) i trwa tylko do czasu kiedy obroty wzrosna do 1,5 tys. Zaczela sie to kiedy odpalilem go po zimie czyli jakies trzy tygodnie temu. Jeszcze nie robilem synchronizacji gaznikow i regulacji zaworow wiec moze to przez te gazniki???

Edytowane przez CzEsKi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co piszesz to jak dla mnie jest problem z odpowiednio dużą i bogatą dawką paliwa na pierwszych sekundach, ja bym postawił na gaźniczki,elementy by się tak szybko nie rozgrzały aby luz na korbowodzie się zmniejszył po tych paru sekundach i przestało, ale nie założyłbym się o to

 

niech ktoś bardziej doświadczony się wypowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam nastepujacy problem, kiedy odpalam moto (CBR f2) na zimnym silniku z ssaniem to cos mi stuka w silniku. Stuki slychac przy 1000 obrotoach a po kilkunastu sekundach kiedy silnik sie nagrzeja i obroty sie unormuja w okolicach 1500 stuki znikaja. Nie mam pojecia co to moze byc, dodam ze mam wstawiony napinacz od FZR-ki 600 wiec to raczej nie lancuszek, moze przyczyna jest to ze motor przy odpalaniu ma zbyt niskie obroty zanim sie nagrzeje?. Jesli ktos wie co to moze byc prosze o pomoc,

Pozdrawiam.

 

Ja bym zaczął od sprawdzenia napinacza rozrządu (masz na wierzchu-odkręcasz 2 śruby i wychodzi).

Poźniej zawory też bym wyregulował

Od zbyt bogatej mieszanki napewno nie będzie dzwonić przy odpalaniu. Ewentualnie od źle ustawionego zapłonu.

 

 

 

Nie jest to glosne stukanie (cos jakby silnik probowal probowal pracowac a nie dal rady) i trwa tylko do czasu kiedy obroty wzrosna do 1,5 tys. Zaczela sie to kiedy odpalilem go po zimie czyli jakies trzy tygodnie temu. Jeszcze nie robilem synchronizacji gaznikow i regulacji zaworow wiec moze to przez te gazniki???

 

Kolego Drogi

 

Synchro gaźników to konieczność ostateczna...Zacznij od regulacji...W Hondzie zawory ustawia się co 24 000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Od zbyt bogatej mieszanki napewno nie będzie dzwonić przy odpalaniu. Ewentualnie od źle ustawionego zapłonu.

Kolego Drogi

 

Synchro gaźników to konieczność ostateczna...Zacznij od regulacji...W Hondzie zawory ustawia się co 24 000 km.

 

nie od zbyt bogatej tylko zbyt ubogiej lub problem z doprowadzeniem odpowiedniej ilości paliwa tuż po rozruchu. pisał, że mu silnik jakby przerywa a nie dzwoni

 

pozatym piszesz, że gaźniki to konieczność ostateczna, a zawory proponujesz regulować, to co? że niby zawory co 24kkm a gaźniki może co 50?? jedno i drugi jest naturalną czynnością tylko, że gaźniki powinno się częściej bo co 12 no i mowa nie o samej synchro, ale najpierw trzeba by je wyjąć i wyczyścić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...