RazieL Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 (edytowane) WitamMam okazję kupić od znajomego Honde NC01. Cena okazyjna (1500zł, motorek ze wszystkimi dokumentami, zarejestrowany i opłacony). Jest drugim właścicielem w Polsce(pierwszego również znam), pojazd jest z Niemiec. A teraz moje pytania:-motorek podobno jest na chodzie (to akurat można sprawdzić odpalając go), ale coś w silniku jest uszkodzone(jak to mówi sprzedawca "Nie wiem dokładnie, ale chyba panewki siadły"). Da się jakoś, bez zbytniego rozkręcania określić czy to właśnie panewki? Ile może kosztować ewentualna wymiana/regeneracja(?) (zaznaczam, lubię szperać w sprzęcie i prawdopodobnie robił bym to samemu, no chyba ze to jakoś bardzo skomplikowane)?-co jeszcze sprawdzić, przeglądnąc, o co zapytać itp.? Głównie do zakupu zachęca mnie ta cena, no i znajomość "życia" Hondy po sprowadzeniu do Polski.Pozdrawiam. P.S. Z tego co kojarzę, poprzedni właściciel miał drobną wywrotkę na tym właśnie motocyklu. Co mogło zostać uszkodzone/wygięte?P.S2. Właśnie rozmawiałem ze sprzedającym i mówił, że robił motorek dla siebie(w co akurat jestem w stanie uwierzyć - znajomy) i do zrobienia jest tylko to "coś" w silniku. Motorkiem da się jeździć, tylko po nagrzaniu traci moc. Oto fotki motocykla. Stan wizualny dobry :biggrin:.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e67b7d1f54b088f4.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f415ad2d52e1097.html Dodam, że ta informacja o uszkodzonych panewkach nie jest pewna! Co jeszcze może być przyczyną straty mocy po zagrzaniu? Edytowane 18 Marca 2008 przez RazieL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RazieL Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Temat juz dośc stary, ale nadal nie otrzymałem odpowiedzi. Nic innego nie kupilem, a ta Honda nadal stoi, bo wlasciciel nie daje zadnych ogloszen itp. Moze teraz ktos odpowie mi na moje pytania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Jeśli to panewki to zapewniam Cię, że na naprawę Cię nie stać. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RazieL Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 W takim przypadku w grę wchodzi kupno innego, używanego silnika. Widziałem kilka ogłoszeń, koszt około 500-1000zł, także nadal się opłaca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 1. Nie jestem pewien, ale tam pewnie nie ma panewek.2. Przy uszkodzonych panewkach z silnika dochodzi dość głośne łomotanie.3. Przyczyn tracenia mocy po rozgrzaniu może być wiele, od zapchanego filtra powietrza do zacierającego się tłoka.Zapytaj sprzedającego, czy przy okazji remotu wymieniał tłok a jeśli tak to na jaki i jak spasował cylinder.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Tam są panewki, jedynie w Suzuki z lat 70 i wczesnych 80 montowali jeszcze wały na łożyskach. Hądy miały panewki bardzo wcześnie. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RazieL Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 (edytowane) No tak, ale czy panewki mogą miec wplywa na spadek mocy po nagrzaniu?Nie miałem jeszcze do czynienia z motocyklem 4T (od strony "warsztatowej"), czy też wałem korbowym osadzonym na panewkach(dotychczas tylko starsze lub nowsze 2T), dlatego zadaje takie (byc może głupie) pytania.Lubie "grzebac" w motorku (ostatnią MZtke kupiłem tylko w tym celu ^^), także to co się będzie dało naprawic samemu, korzystajac z serwisówki czy porad innych osób, naprawię. Edytowane 8 Sierpnia 2008 przez RazieL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodzios Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 No tak, ale czy panewki mogą miec wplywa na spadek mocy po nagrzaniu?Nie miałem jeszcze do czynienia z motocyklem 4T (od strony "warsztatowej"), czy też wałem korbowym osadzonym na panewkach(dotychczas tylko starsze lub nowsze 2T), dlatego zadaje takie (byc może głupie) pytania.Lubie "grzebac" w motorku (ostatnią MZtke kupiłem tylko w tym celu ^^), także to co się będzie dało naprawic samemu, korzystajac z serwisówki czy porad innych osób, naprawię. Koszt 1 półpanewki do tego motoru wynosi 38zł a na cały wał + korbowody potrzeba 10 takich półpanewek. Wiem bo wczoraj po 2 tygodniach oczekiwań dostałem w końcu odpowiedź z sklepu odnośnie cen kilku części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RazieL Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 (edytowane) Hmm, czyli ceny jeszcze w miarę do przyjęcia są.W najbliższym czasie pojadę (już kolejny raz) przyglądnąc mu się dokładnie. Powiedzcie na co zwrócić uwagę (chodzi mi o przyczyny spadku mocy)? Ktoś mówił o filtrze powietrza, co jeszcze może stanowić problem? Edytowane 8 Sierpnia 2008 przez RazieL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodzios Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Nie jestem pewien ale przyczyną utraty mocy mogą być chyba źle ustawione luzy na zaworach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Yo! Uszkodzona panewka w samochodzie brzmi tak:http://pl.youtube.com/watch?v=TsuzZLZChLIJesli z silnika beda dochodzic podobne lomoty, "rozpedzajace sie" wraz z obrotami, to wtedy lepiej daruj sobie :icon_mrgreen:. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubus2905 Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 dlaczego 10 połówek ? tam sa 2 tłoki to daje 4 połówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 dlaczego 10 połówek ? tam sa 2 tłoki to daje 4 połówki panewki lozyskuja nie tylko korbowody ale i walpozdr. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 ja jestem z okolic rzeszowa;] W razie w pomoge;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodzios Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 dlaczego 10 połówek ? tam sa 2 tłoki to daje 4 połówkiOwszem w tym silniku są 2 tłoki, ale 3 podparcia wału w bloku oraz 2 korbowody więc razem wychodzi 10 półpanewek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.