Sidi Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 temat moze głupi ale musze spytac:)Ma ktoś pomysl jak zamontowac ssanie do gaźnika??kupilem gaźnik ze ssaniem ale niestety nie mieści sie pomiedzy filter a cylinder ( niedlugo kupie mniejszy filter) jednak do tego czasu musze miec ssanie w moto bo z rana ciezko pali( garaz mam nie ogrzewany) piszcie propozycje:) jezeli moderatorzy uwazaja temat za bez sensu to kosz :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 temat moze głupi ale musze spytac:)Ma ktoś pomysl jak zamontowac ssanie do gaźnika??kupilem gaźnik ze ssaniem ale niestety nie mieści sie pomiedzy filter a cylinder ( niedlugo kupie mniejszy filter) jednak do tego czasu musze miec ssanie w moto bo z rana ciezko pali( garaz mam nie ogrzewany) piszcie propozycje:) jezeli moderatorzy uwazaja temat za bez sensu to kosz :rolleyes:Witam!Najprostsze ssanie to przysłona na wlocie powietrza do filtra powietrza. Aby uzyskać efekt ssania trzeba podnieść podciśnienie w gardzieli gaźnika które spowoduje podniesienie poziomu paliwa w studzience iglicowej i w efekcie wzbogacenie mieszanki dopływającej do kolektora ssącego, a to najprościej usyskać przez utrudnienie wlotu powietrza. Nie zasłaniaj całkowicie wlotu ponieważ zalejesz silnik. Próbuj przy zasłonięciu około 3/4 wlotu. Drugim prostym sposobem jest ,,przelanie'' gaźnika ale wiąże się to z montażem na komorze pływakowej popychacza zatapiającego pływak. Oba sposoby są skuteczne, znacznie wzbogacają mieszankę, ułatwiając przy tym rozruch w zimne dni.Przyjemnego dłubania! Pozdrawiam!Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sidi Opublikowano 17 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 ten 2 sposób mógłbyś przyblizyć troche??:D bo nie wiem o co chodzi:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yamahadt80lc2 Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 ten drugi sposób był wykorzystywany w komarach, czyli pompowało sie paliwo w komorze pływakowej ponad poziom i jak odpalasz motor to więcej mieszanki pobierał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 (edytowane) No, nie tylko w Komarach. Zatapianie pływaka miały wszystkie polskie motocykle WFM, WSK, SHL, łącznie ze sztandarowym czterosuwem jakim był Junak(Gaźnik PEGAZ). Powodując zatopienie pływaka zalewało się komorę pływakową, co skutkowało podniesieniem poziomu paliwa w studzience iglicowej. W momencie startu podciśnienie w gardzieli powoduje łatwe zassanie paliwa w większej ilości niż przy standartowym poziomie paliwa regulowanym przez pływak i zaworek pływakowy. Mieszanka jest bogata i wystarcza na start zimnego moto. Sposób bardzo stary, sprawdzony i niezawodny. Obecnie nie stosuje się gdyż jest mało ekologiczny. Przycisk zatapiania pływaka trzymało się na tyle długo aż paliwo nie zaczęło wypływać przez otwory przelewowe umieszczone pod przyciskiem, lub w jego okolicy. Stąd nieraz na pewno słyszałeś powiedzenie o tzw. ,,przelaniu gaźnika''. Dopiero po takim ,,przelaniu'' inicjuje się start zimnego silnika. Nie stosuje się tego przy ciepłym, gdyż mieszanka jest natyle bogata, że przeważnie zalejesz świece. Niestety przeróbka wymaga dość poważnej ingerencji w korpus gaźnika. Dość łatwo dokonać przeróbek w gaźnikach z boczną komorą pływakową, natomiast z dolną jest dość trudne i chyba nie warte zachodu.Pozdrawiam!Robert Edytowane 17 Marca 2008 przez robik64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sidi Opublikowano 17 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 dzięki za wytłumaczenie:) jednak sprobuje zrobic 1 sposób z przyslonięciem filtra:)jakis pomysl jak to zrobic??:bigrazz: hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzyl Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 tak ja mam pomysl: poprostu, przesłonić filtr :biggrin: a tak poważnie to, wrzuć jakieś foty tego co tam masz to może coś się wymyśli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 a czy takie komarowe ssanie nie moze byc zastąpione przez mocne przechylenie motocyla? tzn położenie go na boku na chwile? widzialem jak niektorzy tak robia przed pierwszym odpaleniem crossów na torze Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Jeżeli masz centralną komorę pływakową, to raczej nic nie da. Niższy poziom paliwa z jednej strony komory jest równoważony z wyższym po drugiej stronie. Pływak jest w gruncie rzeczy na jednakowym poziomie tak jak byś nie przechylał motoru. Zresztą stosowanie centralnych komór pływakowych ma właśnie takie zadanie, aby uniemożliwiać nadmierne wzbogacanie lub zubożanie mieszanki w zależności od przechyłów motocykla. Jeżeli gaźnik jest wyposażony w boczną komorę, to jak najbardziej przechylenie moto na stronę z której jest komora, napełnia ją powyżej stanu nominalnego, a późniejsze wyprostowanie powoduje podniesienie poziomu w studzience iglicowej. Efekt ssania zostaje spełniony.Pozdrawiam!Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sidi Opublikowano 28 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 (edytowane) niestety masz racje Thefex ;) moto odpala od pierwszego zakrecenia. troche go tak trzymam na boku i jazda!!!:lalag: dzięki!! ;) Edytowane 28 Marca 2008 przez Sidi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.