Randy T. Opublikowano 24 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2003 Witam Chciałbym poznać Wasze opinie i sposoby docierania silników.Ja osobiście testowałem dwa sposoby tj. delikatne docieranie jak w instrukcji oraz ostre tzn. w ogóle nie przejmowałem się tym że silnik na dotarciu tylko pełna pi*da. Słyszałem już wiele opinii na temat docierania ale z moich doświadczeń wynika że jednak spokojna jazda z utrzymywaniem silnika w zakresie średnich obotów i niedopuszczenie do przegrzania przynosi najlepsze efekty. W następnym sezonie sprawdze jeszcze docieranie na zimno + później spokojna jazda i dodatki do paliwa. A jak Wy docieracie silniki?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2003 Witam Ja osobiście testowałem dwa sposoby tj. delikatne docieranie jak w instrukcji oraz ostre tzn. w ogóle nie przejmowałem się tym że silnik na dotarciu tylko pełna pi*da. A jak Wy docieracie silniki?? No dobrze ale jak wygladaly twoje zmiany oleju przy `pelnej pizdzie`?Ostatnie docieranie silnika ( Dniepr ) robilismy wlasnie na powiedzmy 3/4 `pi*dy` i wyniki sa bardzo obiecujace. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Redas Opublikowano 24 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2003 Temat dobry dla mnie.Powiedzcie mi jeszcze czy po regeneracji walu wymianie, zaworow ,prowadnic ,sprezyn tez musze docierac Janka przez 3.000 km?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 24 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2003 Teoretycznie wałów na igiełkach i łozysk nie trzeba jaoś specjalnie docierać, cylinder musi spokojnie polatać przez minimum 500 km a jak jest z regenerowanymi głowicami to nie wiem :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy T. Opublikowano 24 Listopada 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2003 Zmiany oleju były tak jak w instrukcji czyli przyjmujac stan licznika 0 pierwsza wymiana przy 150,800,2000,3000 km.Oprocz tego bylo usprawnienie smarowania i magnesy w pokrywie pompy oleju.Zaznaczam też że ja docieralem w wiekszosci wypadkow tloki FSO.Wiem ze niektorzy w tym momencie moga sobie przypomniec opis doswiadczen Jacota w tej kwestii ale zapewniam ze dotarlem kilka razy idealnie cylindry z tlokiem FSO!! Ale zawsze bylo tak po usprawnieniu smarowania i niezbyt ostrej jezdzie szczegolnie na poczatku (powiedzmy do okolo 1500 km). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2003 No to u nas jeszcze czesciej - pierwsza 70 km potem kole 200.Przyjmuje sie ze pierwsze 40 - 50 km jest najwazniejsze dla silnika, dlatego tak zrobilismy. Jazda caly czas ze zroznicowanym obciazeniem do 2/3 - 3/4 mozliwosci silnika.Efekt taki ze teraz Dniepr idzie 110 w 2 osoby na osemce bez zadnych problemow, tylko strach tak jezdzic bo opony przy hamowaniu nie wydaja i kilka czerwonych swiatel zesmy przelecieli.W Junaku pierwszy problem jaki wynikl to ze sworzen z kompletu przywiezionego przez Adriana z Polski ( cylinder alu, tlok, sworzen, pierscienie ) jest ewidentnie za ciasny, niezfazowany i nie `plywa` a powinien. Poniewaz w Dnieprze za ciasne sworznie byly przyczyna wielu problemow, zalozymy sworzen`uzywany` - o wiele luzniejszy i rokujacy nadzieje na sukces.A na czym polegalo twoje usprawnienie smarowania - uszczelnienie wplywu oleju z pokrywy rozrzadu do walu? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2003 Temat dobry dla mnie.Powiedzcie mi jeszcze czy po regeneracji walu wymianie' date=' zaworow ,prowadnic ,sprezyn tez musze docierac Janka przez 3.000 km??[/quote'] Bardzo prawdopodobne biorac pod uwage ze te wszystkie nowe czesci to rzemieslnicze dorobki ktorych jakosc wykonania pozostawia troche do zyczenia. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy T. Opublikowano 11 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2003 A na czym polegalo twoje usprawnienie smarowania - uszczelnienie wplywu oleju z pokrywy rozrzadu do walu? Adam M. Usprawnienie polegało wlasnie na uszczelnieniu magistrali olejowej w miejscu wplywu oleju z pokrywy bocznej do walu, pozatym luzy poosiowe na rozrządzie wykasowane prawie na zero i magnesy w pokrywie pompy oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2003 I jak uszczelniales pokrywe?Poza tym radze zagladnac na liste Dziki Junak, kilka nowych spraw z przednim zawieszeniem i usprawnieniem glowicy pewnie cie zaciekawi. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy T. Opublikowano 15 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2003 Witam Na pokrywie rozrządu przykręcony jest "kapsel", a do lewej pokrywy dopasowana jest guma która uszczelnia połączenie.Teraz stosuje troche inny patent. Co do listy Dziki Junak to jestem tam zapisany i obserwuje rozwazania jej uczestnikow. O zawieszeniu jeszcze nie czytalem ale glowica mnie zaciekawila. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.