Skocz do zawartości

250 2t vs 300 2t


Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem na forum nowy. Interesuje mnie czy jest duża różnica między wyczynową 250 2t (sx, yz, cr,rm, kx) a 300 2t (exc). Czy opłaca sie kupić 300, ile dłużej w niej wytrzyma tłok, ile więcej pali, dostępność części i ich cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tlok wytrzyma dluzej bo jest to wieksza pojemnosc i mniej wysilony silnik (exc) :flesje: Moim zdanie moja 300 lepiej idzie niz 250 wyczynowa a na pewno ma lepszy dol. Pali mniej bo to wieksza pojemnosc i mniej ja krecimy. Np moj owiele mniej pali od kumpla rm 250. Z czesciami nie mam zadnego problemu i nie sa takie drogie no ale za tlok trzeba dac te 500zl :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tlok wytrzyma dluzej bo jest to wieksza pojemnosc i mniej wysilony silnik (exc) :icon_mrgreen: Moim zdanie moja 300 lepiej idzie niz 250 wyczynowa a na pewno ma lepszy dol. Pali mniej bo to wieksza pojemnosc i mniej ja krecimy. Np moj owiele mniej pali od kumpla rm 250. Z czesciami nie mam zadnego problemu i nie sa takie drogie no ale za tlok trzeba dac te 500zl :icon_mrgreen:

Dzięki za odpowiedź właśnie to mnie interesowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczynowy 4T będzie droższy w utrzymaniu od wyczynowego 2T. I EXC 300 będzie tańsza w utrzymaniu niż 450 4T na 100% W EXC tłok to wydatek około 600zł (2 sezony) i to będą praktycznie wszystkie koszty związane z serwisem silnika. Oczywiście nie wliczam tutaj oleju, napędu, opon itd. Po zakupie 4T natychmiast musisz wyregulować zawory około 150zł, pierścienie po sezonie ostrego śmigania będą do wymiany około 200zł jak pierścienie to i uszczelczki 200zł. -Rachunki są proste

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak napisałeś ,że nawet ja "wielbiciel ,only 4t" zacząłem sie zastanawiać nad takim ktm 300 exc.No ,ale co do tłoków w 2 t wiadomo ,a co z korbą?

 

 

Mam dla ciebie dwie wiadomości :dobrą i złą:

 

-zła to taka, że przeciętny "kierownik" tej maszynki, będzie ją mulił. I nie będzie jej wykorzystywać w 80% nawet. Moc jest naprawdę duża, ale dzięki łagodnej charakterystyce od 2002r spokojnie można tym jeździć a nie obciążać ubezpieczyciela w przypadku częstych złamań.

 

-dobra strona to, że dzięki nie wykorzystywaniu potencjału 300 nie musimy się tak przejmować serwisem. Oczywiście należałoby raz w sezonie zajrzeć do układu korbowo-tłokowego. Ale sadzę że korba przez co najmniej 2 sezony nie będzie się poddawała (oczywiście przy użyciu najlepszych komponentów: oleje, łożyska, odpowiednie wywarzenie przy zakładaniu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czytam panowie i mysle.posiadam ktm 380 i jezdze nim juz rok czasu,leje motula,dbamo olej,naped itd.mam kumpli co maja 4t i do remontu jes oki ale jak przyjdzie zaplacic za remont to uuuuuuuu lipa!.w 2t jest mniej wydatkow a moj ma 68KM a 4t 450 55KM.4T MA LEPSZY DOL ALE JA WOLE OSTRZEJSZA JAZDE.POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam tez stoje przed dylematem i chodzi mi o 250 cross 2t. Który waszym zdaniem jest najlepszy i jak najmlodszy. Czy jest lepiej kupic starszy motor 2 t np z roku 2006 i jezdzic nim pare sezonów Po kupnie zrobic remoncik to co potrzebne i smigac. Prosze o jakas podpowiedz czy taki motor szybko padnie. Czy z tego roku 250 2t moze byc mocno zuzyte moze macie jakies na oku do 15 tys. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorka ze pisze nie na temat , ale mam problem... chciałem kupić teraz EXC 250 bo mam 17 lat i za niecały rok było by prawko i jakieś rajdziki mozna zazliczać.... ale no niestety popierdo***ło sie to prawo jazdy ;/

no i niestety jestem zmuszony kupić EXC 125 , no ale kasiasty nie jestem i chce rocznik od 98-99 do 01 tylko nie wiem czy wyrobie sie w 7 kołach a tyle będe miał maks ;/

własnie jeszcze ważne pytanie, jak podrasowac taką 125 zeby wyciagnąc z niej jak najwięcej kucyków ?! moze wydech , gaźnik ? piszcie bo nie wiem , no i podobno exc ma miękkie zawieszenie, a chce też go na tor wiec jak utwardzic zawieszenie w takim EXC ? i żeby miał jakis start do crossów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...