Skocz do zawartości

Zapłon elektroniczny do Jawy 350


archos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że Jawa to nie MZ, ale nie znalazłem oddzielnego bloku dla Jawy, a tematy są jednak bliskie. Swego czasu trwała tu dyskusja nt. zapłonu do Jawy 350. Po długich i licznych próbach udało się wreszcie stworzyć i przetestować zapłon elektroniczny z korekcją wyoprzedzenia w funkcji obrotów, bezzestykowy, prosty w regulacji, zużywający mniej prądów itd. itp. zpłon do dwucylindrowców dwusuwowych (ewentualnie czterocylindrowców czterosuwowych - rzędowych lub w układzie przeciwsobnym). Krótko - zasilanie 6V lub 12V, układ elektroniczny pracuje przy napięciu stabilizowanym 5V i zasilacz może wytrzymać krótkotrwałe wzrosty napięcia na instalacji do około 32V (jednak nie zalecam). Czujnik położenia wału działa na zasadzie fotoelektrycznej (hallotronowe sterowanie odpadło z racji zakłóceń z pola magn. alternatora). Zapłon ustawia się jednorazowo za pomocą diody LED znajdującej się w module. Przełączanie cewek zapłonowych odbywa się oczywiście elektronicznie i jest całkowicie odporne na zakłócenia. Z prób praktycznych ewidentna jest poprawa elastyczności silnika - miękka praca na wolnych obrotach, obsługowo - wszystkie zalety jakie daje sterowanie elektroniczne. Jeżeli będzie taka wola, to mogę oczywiście dostarczyć więcej danych (wykresy wyprzedzenia, fotki elementów itd.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie

jak wygląda wykres wyprzedzenia?

dlaczego taki a nie inny?-tzn skąd wzięłes dane na ten temat jakie wyprzedzenie w zależności od obrotów jest najlepsze-przecież oryginalnie jawa nie na korekcji wyprzedzenia zapłonu!

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że nie mamy jeszcze zaktualizowanej o jawę strony =http://strony.wp.pl/wp/prameti nie mogę odwołąć się do zdjęć (w tym wykresu krzywej). Proszę o trochę cierpliwości.

 

Skąd wzięliśmy krzywą? Zasady pracy silnika są znane od dawna i istnieją optymalne krzywe zapłonów uwzględniające podstawowe parametry pracy silnika (obroty silnika, sprężanie, wielkość komory spalania itp.) Na tej podstawie można dobrać krzywą zapłonu, która będzie zapewniać właściwe warunki jego pracy. Taka krzywa może być oczywiście modyfikowana i przyjmować różne dodatkowe dane (ciśnienie, powietrza atm., jego temperaturę, temp. pracy silnika, podciśnie na dolocie-obciążenie itp.) Jednak zawsze korygowany punkt zapłonu w funkcji obrotów będzie zdecydowanie podnosił sprawność silnika. W większości (ale nie we wszystkich) konstrukcjach silników dwusuwowych zakłada się stosowanie stałego punktu zapłonu, który ustala się w praktyce tak, aby był jak najwcześniejszy, jednocześnie umożliwiał w miarę stabilną i "zdrową" dla silnika pracę na obrotach jałowych. Silnik dwusuwowy z założenia miał być silnikiem prostym i tanim, a regulatory odśrodkowe wyprzedzenia zapłonu (stosowane również kiedyś przez f-mę MZ - IFA BK 350) wycofano z późniejszych produkcji. Dopiero rozwój elektroniki umożliwił konstruowanie tanich (wiem co mówię) zapłonów elektronicznych z korekcją wyprzedzenia w funkcji obrotów. Dzisiejsze konstrukcje dwusuwów japońskich pracują z korekcją zapłonu (zaczynając od Hondy MTX 50) i jest to oczywisty, najprostszy sposób poprawienia sprawności tych silników poprzez lepsze wykorzystanie energii spalania mieszanki. Za tym zawsze idzie oszczędność paliwa i wzrost mocy.

Poza tym odczyt elektroniczny położenia wału poza niezmiennością nastaw w czasie zapewnia zdecydowanie większą dokładność odczytu położenia. Przy drganiach wału wielkośći 0,3 mm błąd odczytu elektroniczne może sięgać maksymalnie 0,8°. Przy zapłonie klasycznym w takich samych warunkach jw. błąd odczytu może już dochodzić do 10°.

Tak więć zapraszam na stronę (patrz wyżej) - w tym tygodniu postaramy się ją zaktualizować.

[/url]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Zamówiłem sobie zapłon ze strony http://prameti.webpark.pl/ i jak na razie jestem zadowolony. Prosty montaż, po założeniu od razu można zauważyć równiejszą pracę silnika, na ssaniu moto nie wariuje, kontrolka ładowania nie świeci na wolnych obrotach. Poza tym według mnie silnieszy dół, z kominów mniej dymi co do spalanie to jeszcze dokładnie nie sprawdziłem ale powinno być mniejsze, ale to sie okaże nieco póżniej. Przydatna inwestycja, bezobsługowość tylko cena może co niektórych ograniczyć ale oryginalny elektroniczny zapłon do jawy i to bez regulacji wyprzedzenia jest sporo droższy.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak słyszę teksy "optymalne" czy "uniwersalne" to mnie krew zalewa

nie od dzis wiadomo że to co uniwersalne to jest do dupy

żeby określić naprawdę właściwą krzywą potrzeba wielu badań na hamowniach itd a obliczenia nie sa tak proste jak działanie "2+2=4"

oczywiście zgodze się z tym że silniczek od jawencji może nawet lepiej chodzić z wyprzedzeniem zmiennym liniowo niż bez korekcji i wasz układzik może podnieść sprawność fury

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze wie ktos dlaczego nikt dotad nie produkuje bezstykowych ukladow zaplonowych do MZ??? Nie moge tego zrozumiec, zapotrzebowanie jest duze, charakterystyka wyprzedzenia zaplonu w funkcji obrotów jest dostępna (z firmy Kanuni) a modułów nadal niet!!! Napisałem do Prameti z takim zapytaniem i nawet nie raczyli odpisać słów kilka. Dziwne to tym bardziej, że robią już zapłony do Jaw. Na razie cisza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...