Skocz do zawartości

Ubiór na pierwszy motocykl


Rekomendowane odpowiedzi

a jeździł ktoś w zupełnie perforowanych skórzanych ciuchach? Są modele z całą praktycznie powierzchnią z perforacją jak np

 

https://www.motardinn.com/motocykle-wyposazenie/alpinestars-brera-airflow-jacket

https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/pl_PL/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/Dainese-Prima72-Perforated-Leather-Jacket/SubProducts/Dainese-Prima72-Perforated-Leather-Jacket-0008

 

Wygląda na to, że powinny sobie nieźle poradzić w wysokich temperaturach, ale pytanie czy to już nie jest przegięcie w drugą stronę i jak się zrobi ciut chłodniej, powiedzmy te 16 st. to czy już nie będzie za zimno?

 

Generalnie trudno mi sobie to wyobrazić i do czegokolwiek odnieść. Na rowerze potrafi człowieka wychłodzić strumień powietrza, ale tam jestem w ruchu jednak cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc na moto zmarzniesz jeszcze bardziej. Zamiast kupować teraz skórę, a potem tekstyl z membraną, kup skórę z membraną :). Komplet Rukka Merlin jest świetny technicznie i dobrze leży, ale na bardziej zmienną pogodę przymierz się do kompletu Held Camaris/Ravero.

W razie pytań odzywaj się, podpowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc na moto zmarzniesz jeszcze bardziej. Zamiast kupować teraz skórę, a potem tekstyl z membraną, kup skórę z membraną :). Komplet Rukka Merlin jest świetny technicznie i dobrze leży, ale na bardziej zmienną pogodę przymierz się do kompletu Held Camaris/Ravero.

W razie pytań odzywaj się, podpowiem.

Rukka Merlin - no fajnie to wygląda, ale nigdzie nie mogę jej znaleźć do kupienia, co więcej, nie ma jej na stronie Rukka również - wygląda jakby wygasili ten model. Poza tym, nie jestem pewien, czy w gorące dni nie będzie w tym gore texie za gorąco mimo wszystko. Mam skórzane buty na GoreTex’ie i jak tylko temperatura zbliża się do 10 stopni, to nie mogę w nich chodzić - za gorąco. Chyba jednak wezmę perforowaną skórę na lato, a na wiosnę/jesień jakiegoś tekstyla Rukki - lubię fińskie produkty...

 

Zauważyłem, że jest tak se jeżeli chodzi o dostępność wyposażenia. Bardzo mi się spodobała linia 72 Dainese - ale nie ma jej nigdzie w naszych sklepach, dealer mi napisał, że producent stosuje obostrzenia jeżeli chodzi o tę linie, więc nikt w PL w to nie wszedł. Znalazłem fajne buty - Martensy motocyklowe, ale też, ani śladu tego w naszej dystrybucji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rukkę Merlin mają na pewno w Hondzie MCS w Warszawie, bo parę dni temu widziałem tam spodnie. Dainese też tam jest - może zapytaj, znam ich od paru lat i polecam, mają sporą wiedzę. Kiedyś w moto-akcesoriach była Rukka, ale teraz już nie ma tego sklepu w Gdańsku i nie wiem gdzie jej szukać, więc nie podpowiem.

 

Też chodzę w butach z Gore-texem zimą i jest w nich cieplej niż w motocyklowych z gore. Może nie będzie tak źle w takim komplecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, jestem już po przymiarkach, no i wygląda to tak na ten moment:

 

1. Kask - Shoei Neotec II

2. Kurtka - Dainese Stripes perforowana - https://www.revzilla.com/motorcycle/dainese-stripes-d1-perforated-leather-jacket

3. Spodnie - Motto Wear Gallante Blue - http://mottowear.pl/shop/gallante-blue/

4. Buty - Icon 1000 El Bajo - http://www.icon1000.com/gear/mens/footwear/el-bajo/black

5. Rękawiczki - Icon 1000 Retrograde - http://www.icon1000.com/gear/mens/gloves/icon-1000-retrograde/black

 

Co myślicie? Kwestia estetyki rzecz jasna jest indywidualna, natomiast głównie chodzi mi o to, czy pod względem ochrony i praktyczności będzie OK.

 

pozdrawiam

Kal800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kask porządny (tylko nie wiem po co podnoszona szczęka, bo po paru tygodniach kupisz jeszcze integralny i jeta).

Reszta produktów, z naciskiem na kurtkę, to totalne zaprzeczenie Twoich pierwotnych wymagań :D. Pytałeś o coś co ochroni przed wiatrem, a tu perforowana skóra :wink:. Któryś sklep tak robi wodę z mózgu, czy to efekt lektury internetu?

Nie wypowiadam się o butach i rękawicach, bo to tylko przejściowe produkty i niedługo dokupisz jeszcze ze dwie pary. Wybór spodni mnie jednak trochę zaskakuje, bo przecież to zupełnie niepraktyczne, a przy okazji znacznie mniej bezpieczne od kurtki. Nogi są mniej ważne od tułowia, że taki los je spotyka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kask porządny (tylko nie wiem po co podnoszona szczęka, bo po paru tygodniach kupisz jeszcze integralny i jeta).

Reszta produktów, z naciskiem na kurtkę, to totalne zaprzeczenie Twoich pierwotnych wymagań :D. Pytałeś o coś co ochroni przed wiatrem, a tu perforowana skóra :wink:. Któryś sklep tak robi wodę z mózgu, czy to efekt lektury internetu?

Nie wypowiadam się o butach i rękawicach, bo to tylko przejściowe produkty i niedługo dokupisz jeszcze ze dwie pary. Wybór spodni mnie jednak trochę zaskakuje, bo przecież to zupełnie niepraktyczne, a przy okazji znacznie mniej bezpieczne od kurtki. Nogi są mniej ważne od tułowia, że taki los je spotyka?

OK, postaram się odtworzyć logikę jaka za tym stała:

 

Szczękowiec - na początku chciałem kupić właśnie jeta, ale z kolei poczytałem, że część szczękowa jest mocno narażona na kontuzję więc wypada ją chronić. Jako, że ten model przystosowany jest do jazdy z otwartą szczęką (ma homologacje na oba tryby - otwarty i zamknięty), wydaje się być idealnym rozwiązaniem - tempo spacerowe, miasto - jadę w otwartym, trochę szybciej - zamykam.

Kurtka - od początku chciałem skórę ze względów estetycznych, ale najbardziej obawiałem się nie że zmarznę, tylko, że się zagotuję w upale, przy czym miałem wątpliwości, czy z kolei przy umiarkowanych temperaturach (w okolicach 15 st) nie będzie za zimno. Trochę poczytałem fora, głównie hamerykańskie i kolesie pisali, że jeździli w perforowanych skórach przy 40 F i było OK - jeżeli tak, to dla mnie jak najbardziej spoko, zwłaszcza, że zmarźlakiem nie jestem, a poza tym jak będzie taka temperatura, to moto będzie stał raczej w garażu ;)

Spodnie - są dobre ochraniacze na kolana, można dołożyć na biodra, no i jest to podszyte kevlarem. Widziałem w jednym sklepie takie spodenki po ślizgu przy 140. Kewlar puścił tylko bezpośrednio na ochraniaczu na kolana, a ten pozostał praktycznie nienaruszony. Dodam, że spodnie w rozmiarze chyba 4XL, więc zawodnik słusznej wagi. Jak na moje jeżdżenie, taki poziom zabezpieczeń powinien być adekwatny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, postaram się odtworzyć logikę jaka za tym stała:

 

Szczękowiec - na początku chciałem kupić właśnie jeta, ale z kolei poczytałem, że część szczękowa jest mocno narażona na kontuzję więc wypada ją chronić. Jako, że ten model przystosowany jest do jazdy z otwartą szczęką (ma homologacje na oba tryby - otwarty i zamknięty), wydaje się być idealnym rozwiązaniem - tempo spacerowe, miasto - jadę w otwartym, trochę szybciej - zamykam.

Kurtka - od początku chciałem skórę ze względów estetycznych, ale najbardziej obawiałem się nie że zmarznę, tylko, że się zagotuję w upale, przy czym miałem wątpliwości, czy z kolei przy umiarkowanych temperaturach (w okolicach 15 st) nie będzie za zimno. Trochę poczytałem fora, głównie hamerykańskie i kolesie pisali, że jeździli w perforowanych skórach przy 40 F i było OK - jeżeli tak, to dla mnie jak najbardziej spoko, zwłaszcza, że zmarźlakiem nie jestem, a poza tym jak będzie taka temperatura, to moto będzie stał raczej w garażu ;)

Spodnie - są dobre ochraniacze na kolana, można dołożyć na biodra, no i jest to podszyte kevlarem. Widziałem w jednym sklepie takie spodenki po ślizgu przy 140. Kewlar puścił tylko bezpośrednio na ochraniaczu na kolana, a ten pozostał praktycznie nienaruszony. Dodam, że spodnie w rozmiarze chyba 4XL, więc zawodnik słusznej wagi. Jak na moje jeżdżenie, taki poziom zabezpieczeń powinien być adekwatny.

Nie ma co siebie oszukiwać... W skórze będzie zimno, jednak jak najbardziej polecam skórę ze względów bezpieczeństwa. Byłem w podobnej sytuacji i kupiłem kurtkę tekstylną z membraną drystar firmy Alpinestars. Chciałem strój na pierwsze moto w którym nie będzie mi zimno i faktycznie nie było, ale latem w tym stroju po prostu "pływałem" w swoim pocie. Uważam, że nawet w stroju z membraną gore-tex w czerwcu przy temperaturach +30 stopni w cieniu nie dasz rady śmigać. Najlepszym rozwiązaniem jest posiadać dwa komplety. Jeden na lato = perforowana skóra lub tekstyl (ja kupiłem Dainese Sport Guard) + przeciwdeszczówka, drugi na jesień = koniecznie komplet tekstylny z membraną. Nie kupuj kompletu skórzanego dedykowanego na okres jesienny bo ziębi, nawet z najlepszą membraną. Ewentualnie może być hybryda = tekstyl z membraną podszyty skórą w najbardziej narażonych miejscach na przetarcie.

 

Na Twoim miejscu jeśli nie masz kasy od razu na dwa komplety kupiłbym strój na lato, odkładał i potem kupił na zimę. Wiadomo, że latem więcej się śmiga :)

Edytowane przez PeterQ

Trzymam kciuki za Daniego Pedrosę i Mavericka Vinalesa w klasie MotoGP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od textylnych, skore zawsze zdazysz kupic.

 

Inwestowal bym w Rukka bo faktycznie jest wodoodporna i dziala rewelacyjnie.

 

Widzac to co wybrales, to ma byc na armature. Jezeli to polecil bym Ci zupelnie inny helm, mianowicie BOXTER. Umozliwia bowiem zrobienie z niego JET'a

 

Rekawiczki perforowany to tylko IXS, moje przezyly 6 czy 7 lat i jeden wskazujacy palec wychodzi z nich na zwenatrz. Mialem Reutsch po 3 sezonach wygladaly jak szmata IXS poza dziora w palcu wyglada nadal jak nowy.

 

Buty polecam Daytona, cos z Gore-Tex'u, docenisdz dopiero, gdy bedziesz jechal w deszczu lub ulewie.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od textylnych, skore zawsze zdazysz kupic.

 

Inwestowal bym w Rukka bo faktycznie jest wodoodporna i dziala rewelacyjnie.

 

Widzac to co wybrales, to ma byc na armature. Jezeli to polecil bym Ci zupelnie inny helm, mianowicie BOXTER. Umozliwia bowiem zrobienie z niego JET'a

 

Rekawiczki perforowany to tylko IXS, moje przezyly 6 czy 7 lat i jeden wskazujacy palec wychodzi z nich na zwenatrz. Mialem Reutsch po 3 sezonach wygladaly jak szmata IXS poza dziora w palcu wyglada nadal jak nowy.

 

Buty polecam Daytona, cos z Gore-Tex'u, docenisdz dopiero, gdy bedziesz jechal w deszczu lub ulewie.

 

:crossy:

Tak, armatura - na pierwsze 2-3 sezony Honda Shadow 750, docelowo HD.

 

Wybór kurtki wymieniłem na - https://www.revzilla.com/motorcycle/icon-1000-retrograde-jacket

 

wygląda obłędnie, perforacja jest na rękawach i na bokach, w razie czego można podpinkę zdjąć. nie sądze, żebym w samej koszulce się zagotował w lecie, zresztą na pomorzu 30 stopni w cieniu to raczej rzadkość.

 

Rukke tekstylną sobie sprawię pod koniec sezonu, na wrzesień/październik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta kurtka i mi sie podoba.

 

:crossy:

w przyszły piątek będę mierzył, bo mają rozmiar dosłać, jak będzie leżała, to biorę - trochę chora cena, ale trudno ;)

 

co do garnka, to ten boxer fajnie wygląda, ale od Shoei się różni tym, że ochronę na szczękę można odsunąć na tył hełmu, a w Shoei na górę, ale w obu przypadkach da się jeździć w otwartym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Pomorzu rzadko 30 stopni w cieniu? Chyba żartujesz ;) Ostatnio lata są mega upalne, można się poczuć jak na tropikach. Kurtka całkiem fajna tylko strasznie mało tej perforacji :)

Trzymam kciuki za Daniego Pedrosę i Mavericka Vinalesa w klasie MotoGP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Pomorzu rzadko 30 stopni w cieniu? Chyba żartujesz ;) Ostatnio lata są mega upalne, można się poczuć jak na tropikach. Kurtka całkiem fajna tylko strasznie mało tej perforacji :)

ech... kumpel mnie ostrzegał, że ubranie mniej więcej kosztuje tyle co moto. trochę nie chciało się wierzyć, ale po mału wychodzi że niestety tak jest - skóra wiosna/lato, skóra perforacja tropik, textyl na resztę, spodnie jeans, spodnie textyl, buty skóra, buty gore-tex, gar szczękowy/integralny, jet. no trudno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację... Motocykle to droga zabawa. Na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać, więc dobry strój to podstawa. Osobiście wolałbym kupić dobry strój, kask itd. i jeździć na starym "rzęchu" z lat 90-tych niż mieć nowy motocykl i oszczędzić na bezpieczeństwie. Co do kasku to jet'a sobie odpuść. Poszukaj sobie rozkład uszkodzeń kasku w czasie wypadku wg. badań Dietmara Otte (wpisz w google: "Dietmar Otte crash helmet"). Z raportu wynika, że prawie 20% uszkodzeń ulega część szczękowa, której w jet'cie nie ma. Po tym jak się o tym dowiedziałem już nigdy nie założyłem kasku otwartego. Najlepszy jest kask integralny lub z podnoszoną szczęką (jednak ten drugi jest cięższy i kusi do jazdy z otwartą przyłbicą i wtedy dostaniemy strzała jak w jet'cie w czasie wypadku).

Wiele osób woli kaski otwarte ze względu na dużo lepszą wentylację, jednak nowoczesne kaski integralne topowych firm mają znakomitą wentylację. Szukaj kasków dedykowanych do naked-bike'ów lub cruiserów. Przykładowo warto zobaczyć sobie w sklepie kask Arai Rebel, który po otwarciu wentylacji robi tornado :) i możemy się poczuć prawie jak w kasku otwartym. Model ten w tym roku został zastąpiony przez Arai Renegade-V, który właśnie jest dedykowany cruiserom (https://www.araihelmet.eu/en/collection/detail/renegade-v). Nie każdy lubi czy też ma ukształtowaną głowę pod Arai'a, dlatego musisz szukać podobnych kasków u konkurencji. Najważniejsze to dobrać kask jak najbardziej dopasowany. Poczytaj sobie o kształtach głowy (z ang. head shapes), a dowiesz się nieco więcej o kaskach. Co do stroju to trochę przesadziłeś. Wystarczą 2 komplety. Jeden na "tropiki" czyli mega wentylowany, do wyboru skóra mocno perforowana lub tekstylia koniecznie z mesh'em (ale z nylonem lub poliamidem, nie kupuj kurtki z poliestru). Drugi komplet na gorszą pogodę i najlepiej kupić strój tekstylny z wyjmowalną membraną i podpinką, czyli tzw. kurtki 3w1. Wiem, że chciałoby się cały czas jeździć w skórze na armaturze, ale niestety trzeba się pogodzić, że tekstylia są niezbędne do jazdy w warunkach przejściowych.

Pozdrawiam.

Edytowane przez PeterQ

Trzymam kciuki za Daniego Pedrosę i Mavericka Vinalesa w klasie MotoGP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...